Thai til OSL???

Status
Not open for further replies.
Det er hyggelig å se at denne ruten markedsføres mye mer enn f.eks. rutene til USA med Continental og US Airways. Rart at US ikke er ute med noen annonser så vidt jeg kan observere!

Jeg fikk høre av min kontakt hos SGS på OSL at den nye ruta til BKK er som godt fullbokka hele sommeren, så vist det stemmer kan det hende at Thai har lagt et sikkelig gullegg av ei ny rute.

Uten å dra opp Krabi-tråden, var nå innom Krabi og en kunne ikke booke lenger. Selvfølgelig nå da TG var dem i forkjøpet..

Regner med at jeg kommer til å bestille meg en C billett til en sommertur, hvis det er ledige billetter å oppdrive.

Men minuset er at på de prisene de har kampanje på nå er det ingen tilslutning fra andre byer. Jeg som skal via KRS må kjøpe egen billett KRS-OSL-KRS. Det er forsåvidt greit. Men ankomst kl 0705 og avg til KRS 0745 er en umulighet med sparate billetter. Neste avgang er 1250 og 5 timer og 45 min ventetid på OSL frister ikke veldig mye. Hadde jeg reist via CPH hadde jeg iallefall hatt en lounge å slappe av i, ta en dusj osv. Synd de ikke har samme tilbud med TG via CPH:(

BF:cool2

Men ankomst kl 0705 og avg til KRS 0745 er en umulighet med sparate billetter. Neste avgang er 1250 og 5 timer og 45 min ventetid på OSL frister ikke veldig mye.

Banning i kirka: NSB går fra OSl kl 10:08 og har deg i Kristiansand sentrum kl 15:55. Koster deg 199 kroner dersom du bestiller tidlig, +90 kr dersom du vil ha aviser, kaffe/te og strømuttak ved setet inkludert.

Banning i kirka: NSB går fra OSl kl 10:08 og har deg i Kristiansand sentrum kl 15:55. Koster deg 199 kroner dersom du bestiller tidlig, +90 kr dersom du vil ha aviser, kaffe/te og strømuttak ved setet inkludert.

Me know! Men når man har sittet på flyet hele natta, hadde jeg satt mer pris på å være hjemme hos meg selv til kl 1008 enn å skulle tilbringe halve dagen på et tog eller på OSL. En vei til KRS koster den aktuelle dagen kr 553,- og det er jeg villig til å betale for å slippe tog med en masse baggasje pluss å være hjemme 2 timer tidligere! Forøvrig har jeg ikke noe i mot tog. Det er helt ok det. Jeg hadde gjerne sett høyhastighetsbane mellom Krsand og Oslo, jeg!

Jeg fikk høre av min kontakt hos SGS på OSL at den nye ruta til BKK er som godt fullbokka hele sommeren, så vist det stemmer kan det hende at Thai har lagt et sikkelig gullegg av ei ny rute.

TG har lenge visst at dette ville bli en bra rute, ved at de daglig har sendt 150-200 nordmenn via ARN/CPH/FRA. Når det nå løste seg med flykabalen, var det nok ikke et vanskelig valg.
I tillegg har de flyttet over de aller fleste som var booket via ARN og CPH til sin egen direkterute, noe som nok har fylt meget godt opp.
Det som er spennende nå, er å se hvorvidt TG klarer å fylle opp sine fly fra ARN og CPH, eller om disse går med mange ledige seter

Har SAS og Thai codeshare på hverandres flygninger mellom ARN/CPH og BKK? Vet at de har coldeshare på noen tilbringer flighter. Blandt annet til KRS.

Driver å sjekker litt priser på tur og erfarte først at det ikke var mulig å booke tur i desember/januar på de internasjonale sidene deres. Så ser på på Thai sine norske sider at det ikke er mulig å bestille via web men at billetter (og hotellpakker) kun er tilgjengelig a booke via reisebyråer. Hva er grunnen til at det er slik nå? Antar at dette endres relativt raskt..

Har du prøvd hos oss? (wideroe.no)

Mange takk, nå fant jeg! Får bare mer og mer sansen for siden deres.

Regner med at direkteruta var litt vrien å finne pga at jeg soterte etter pris..? Dessuten fant jeg ikke noen daglige avganger som Farmer mente var lansert fra vinterprogrammet. Heller ikke daglige avganger i Amadeus.

Og hva er bakgrunnen til at de henvender til reisebyråene for billetter? Veldig underlig tenker nå jeg.

Last edited:
Det ser ut til at TG sliter med å få på plass alle priser i Amadeus, som de fleste online reisebyråer og flyselskap bruker. Ennå ligger det ikke inn priser som gjør at TG kan bookes på www.wideroe.no dessverre. Derfor finnes bare tidtabellen om man søker etter "avganger"
Enkelte reisebyråer har fått "manuelle" priser, som betinger at det hele bookes manuelt, og prises manuelt...
Vi har blitt lovet at prisene skal være på plass i løpet av noen uker, slik at billetter også kan selges via oss.
Fenomenet med at de henviser til reisebyråer er vel i all hovedsak fordi de ennå ikke har valgt å satse på onlinekanalen som den prioriterte salgskanal. De har heller ikke noen egen billettutstedelse i Norge, slik at derfor kjøres alt ut til byråene.

Det ser ut til at TG sliter med å få på plass alle priser i Amadeus, som de fleste online reisebyråer og flyselskap bruker. Ennå ligger det ikke inn priser som gjør at TG kan bookes på www.wideroe.no dessverre. Derfor finnes bare tidtabellen om man søker etter "avganger"
Enkelte reisebyråer har fått "manuelle" priser, som betinger at det hele bookes manuelt, og prises manuelt...
Vi har blitt lovet at prisene skal være på plass i løpet av noen uker, slik at billetter også kan selges via oss.
Fenomenet med at de henviser til reisebyråer er vel i all hovedsak fordi de ennå ikke har valgt å satse på onlinekanalen som den prioriterte salgskanal. De har heller ikke noen egen billettutstedelse i Norge, slik at derfor kjøres alt ut til byråene.

Rart det skal ta så lang tid, spesielt siden det er så kort tid mellom lansering og oppstart. Kommer ikke til å bestille noe ennå men si gjerne ifra så snart alt ligger ute og er klart.

Skal man bestille premium economy så kan man vel uansett ikke benytte wideroe.no. Da må man booke direkte hos TG eller reisebyrå (hvis ikke det etterhvert blir mulig å velge prem eco/eco extra hos wias selvsagt :)).

Status
Not open for further replies.
Back