Thai til OSL???

Status
Not open for further replies.
La oss ta en ting av gangen her.

Men, alene det at Thai kommer setter nok fart i flere IC-aktører. Og i tillegg er det min klare oppfatning (bekreftet rykte ;)at OSL er langt mer fremoverlent hav angår ruteakkvisisjon enn på lenge.

Som jeg sa tidligere, enda en asiatisk aktør er på banen, og det er ikke Krabi. Og så skal vi, dog litt på sikt, se flere ruter vestover. I tillegg mener jeg å vite at OSL venter på noe til Gulfen.....

Synes dette høres bra ut jeg for min del!

Helt enig...

La oss ta en ting av gangen her.

Som jeg sa tidligere, enda en asiatisk aktør er på banen, og det er ikke Krabi. Og så skal vi, dog litt på sikt, se flere ruter vestover. I tillegg mener jeg å vite at OSL venter på noe til Gulfen.....

Er det ikke et visst Gulf-selskap som skal bytte ut A319 med A330 på ARN? Mulig det blir en A319 rute til Gulfen fra OSL?

Er det forresten lov å drømme om et "Austrian tilbud " med Thai i sommer? Bare litt kortere min-stay så skal jeg ta en helgetur:-)

Last edited:

Mener å ha sett noen forsnakke seg annensteds hen, og at det dreier seg om noe koreansk ....

Vestover? Ja, jeg venter ennå på en Oslo-rute fra Atlanta ... ;)

Gulfen kan være hva som helst .. Qatar, Ethiad, Emirates ... sistnevnte må da være iferd med å slippe opp for britiske regionsflyplasser?

Mener å ha sett noen forsnakke seg annensteds hen, og at det dreier seg om noe koreansk ....

Vi har da hatt koreanere her i flere år nå, Andreas ;)

Spøk til revolver: Finnes det et marked for OSL-ICN med passasjerfly?

Spørs jo hvor mye frakt man kan få med seg også, da..

Hva er fly1.no? Selv i dag er det vel "rimeligere" priser ute enn 19000 hver vei i økonomi =38 000t/r....

http://www.thaiair.com/ prøv selv.. 15 juni en vei

Det bare før prisene blir lagt ordentlig inn i systemet. Søker du f.eks på finn.no finner du lett non-stop til 7400 NOK t/r. Prisen er diskutert flere ganger i tidligere poster. Stod også om dette på vg.no:

Prisen på Thai Airways' nettsider var ganske stiv da VG sjekket tidligere i dag: 29 845 kroner tur-retur for en voksen en tilfeldig uke i juni.

- Det illustrerer at det ordinære billettsalget egentlig ikke har startet ennå. Dette vil selvfølgelig ikke være gjennomsnittsprisen, sa Hilde Hirai til VG Nett tidligere i dag.

Søker du f.eks på finn.no finner du lett non-stop til 7400 NOK t/r.

Er det bare meg, eller er det flere som ikke finner Thai på Finn.no?

Klikker f.eks på raskest rute, og da kommer Finnair opp som raskest..

EDIT2: Søkte på 15. juni, da kom det opp Thai via Frankfurt, og direkte til OSL hjem. Hmm. Noe rart iallefall.

Last edited:
Hm. Får opp direkte på tilbakeveien. Finn.no (reisefeber) har solgt direktebilletene de gangene jeg har sjekket på finn i dag, så hvorfor det plutselig ikke funker nå vet jeg ikke.

Selv når man flyr Business Class med Thai direkte mellom OSL og BKK flyr man billigere enn de 38 000 du sier. Hos wideroe.no finner man f.eks. en t/r bussiness til kr 34 140 (ut 22/6 og tilbake 28/6). Tror nok ikke det varer mange dagene før et hyggelig introduksjonstilbud vil materialisere seg både for Y og Y+.

Thai har ikke fått lagt ut prisene i bestillingssystemene, av den enkle årsak at de dessverre ikke er 100% klare ennå.
Dette med å legge inn nye flighter i systemene er ganske mye prosedyrebestemt, spesielt når det er helt nye ruter. Jeg vil tro at i løpet av uken vil både prisene være på plass, og det vil komme en god del markedsføring på denne ruta skal dere se ;-)
Husk at hvermansen stort sett ikke har fått med seg dette, eller bryr seg om det i det hele tatt, så det er ikke noen stor krise at det tar noen ekstra dager å få alt på plass før dette lanseres med brask og bram.

Et annet aspekt med denne ruten er hvordan den vil påvirke den store chartertrafikken til Thailand. 5 ukentlige avganger burde påvirke paxantallet til charteroperatørene når høysesongen kommer.

Vel vel...
Finnes nok av folk som sannsynligvis bare vil ha ferdige pakker fra turoperatørene uansett, og kommer til å fortsette med dette, både pga pris og fordi det er enkelt og greit. Wikström og Orkidèreiser osv kommer sikkert til å bruke Thai, mens Ving, Star Tour osv fremdeles har egne fly.
Både Norwegian, Sterling (ex) og SAS (ex) fløy til feks CHQ, samtidig med alle de store charteroperatørene... Så tror nok ikke charterselskapene vil merke så mye til TGs rute.
Tror jeg da, men mulig det er feil.

Status
Not open for further replies.
Back