Thai til OSL???

Status
Not open for further replies.
Eneste aber jeg ser med dette opplegge fra OSL er at avgangstiden blir for tidlig på ettermiddagen.

Nei, den er vel perfekt begge veier, man kan vel komme seg fra hele Norge til OSL på avreisedagen, og man kommer seg helt hjem på anskomstdagen til OSL.

Hvor optimalt utreisetidspunktet er for den som ´bare´skal til Thailand kan en diskutere, men ja; det blir et slags monopol; med den flytypen/ det produktet, nonstop til BKK blir det i alle fall mitt førstevalg hvis billettprisen matcher TG´s fra fx. ARN.

Nei, den er vel perfekt begge veier, man kan vel komme seg fra hele Norge til OSL på avreisedagen, og man kommer seg helt hjem på anskomstdagen til OSL.

Ja, disse tidene er 100% perfekt for baade pax som skal til Thailand og videre. Folk som connecter innenlands Norge slipper ogsaa overnatting begge veier. Kan ikke bli bedre.

Hei,

For oss som jobber på skip i Asia er dette gunstige avgangstider.

Ut fra Norge rekker nesten alle fram til OSL med et formiddagsfly og ankomst Bangkok tidlig nok til at man er i Singapore og en god del andre havnebyer på formiddagen.
God tid til en middag og så legge seg til å sove fram til landing.

På samme måte hjemover, kan ha mannskapsbytte på en formiddag og rekke forbindelsen til Bangkok uten problemer - og de som skal videre i Norge får et fly samme morgen.

Daglige avganger gir fleksibilitet i tilfelle forsinkelser i sjøen.
'Vi brukte Thai fra København en gang og det var en grei måte å reise på, de klarte å ta hånd om at reisekontoret vårt endret videreforbindelsen fra Phuket til Singapore mens vi var underveis.

Og kanskje reisekontoret vårt kan ordne en gunstig avtale for å fylle noen av setene foran i flyet...

--------------------------------------------------------------------------------
The operation will start on 15th June, 2009 and there will be 5 weekly departures on Monday, Wednesday, Friday, Saturday and Sunday. Departure time from Oslo is 14.55 hrs. with arrival Bangkok at 06.20 hrs. local time on the following day. Departure time from Bangkok is 00.35 hrs. with arrival Oslo at 07.00 hrs. local time on the same day.

Eders
Knut Erik

Dere har selvfølgelig helt rett business/ connection messigt, snakker mest for ´min egen syke mor´, har en tendens til ikke sove på disse ettermiddags-flightene, de lander jo allerede rundt midnatt norsk tid, og dermed blir det en dårligere start døgnrytme/ jetlag-politisk for meg :-)

Ja, det kan være en utfordring, jeg har også problemer med å få til å sove "før leggetid". Skal jeg sove på fly må jeg være virkelig trett, men da sover jeg bra.

YYYYEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!! Dette bli bra.
Får håpe de drar i land noen gode kontrakter med rederiene som sender folk på businessclass til/fra Singapore. De "få" økonomisetene ombord vil nok fylles uten problem, særlig om vinteren.
Og så får vi selvfølgelig håpe at SAS er voksne nok til å inngå codeshare med Thai på ruten!!

Last edited:
Slutter meg til alle ekstatiske gledesutbrudd på denne tråden! Dette har mange ventet på. Det er temmelig mange år siden jeg leste en artikkel i Aftenposten om at Thai skulle begynne å fly direkte. Mange fine analyser her inne, håper at de mange som reiser business den veien støtter Thai og dette tilbudet.

Selv vurderer jeg å ta en tur tidlig på høsten hvis jeg har nok ferie og penger igjen... For meg er en 1500-avgang fra OSL tilnærmet perfekt. Man får sovet lenge samme morgen, og man slipper "sovepress" om bord. Personlig får jeg sjelden sovet på utreise, men på hjemreisen kan det gå hvis det er komfortabelt nok. Er det fri bar på utreise forresten - kan jo bli noe støyende? :D

Ser at det er god beinplass også på economy - dette er vel fordi flyet er beregnet på lang-langdistanse? Regner med at det er utmerket komfort også på economy.

Last edited:
TG reklamerer med t/r LHR-BKK for ca 16 laken i biz. Det hadde vært en grei pris fra OSL også synes jeg. Er prisen lik eller høyere enn SAS velger jeg nok heller dem. Jeg foretrekker å reise via CPH enn enn via OSL. Spesielt på returen! :)

BF:cool2

Ser at det er god beinplass også på economy - dette er vel fordi flyet er beregnet på lang-langdistanse? Regner med at det er utmerket komfort også på economy.

Med A340-500en regner jeg med at Eco-komforten der tilsvarer SAS sitt nivå på Eco Extra. (så da kan man jo velge...)

Dette har mange ventet på. Det er temmelig mange år siden jeg leste en artikkel i Aftenposten om at Thai skulle begynne å fly direkte.

Dette er tredje gangen det er 'bekreftet' ... sist gang ble det vel trukket tilbake bare et par uker før oppstart. Vi får håpe at alle gode ting er tre ....

Det var da fanken at TG har solgt sine 4 stk. MD11....hadde vært en perfekt maskin for BKK-OSL:D

Det var da fanken at TG har solgt sine 4 stk. MD11....hadde vært en perfekt maskin for BKK-OSL:D

I forhold til komfort, skal vi alle være glade for at de nettopp har solgt sine MD11. De hadde de trangeste økonomisetene og de dårligste biz setene. Har enda tilgode å lese en positiv trip-report etter en reise med TGs MD11!

BF:old

Litt synd at de ikke tilbyr F på denne maskinen, kunne tenkt meg å tatt ut en juicy retur fra BKK i januar neste år :)

I forhold til komfort, skal vi alle være glade for at de nettopp har solgt sine MD11. De hadde de trangeste økonomisetene og de dårligste biz setene. Har enda tilgode å lese en positiv trip-report etter en reise med TGs MD11!

BF:old

En av de få virkelige kjipe flyturene jeg har opplevd var bak i en Thai DC10 (vel og merke) på BKG - ARN (på vei fra Indonesia) med hissig matforgiftning... det var en anspennende tur med null søvn :D

Status
Not open for further replies.
Back