Thai til OSL???

Status
Not open for further replies.
Someone said:
Men vil de da rekonfigurere 340-500ene deres? Slik de er utstyrt nå var de jo primært designet for å gå direkte mellom BKK-LAX/JFK.....en satsing som endte i økonomisk katastrofe

Såvidt jeg har hørt - ikke. De er klar over at det er problematisk i forhold til mye premium config, og det er noe av det de ser på akkurat nå.

EDIT: I tillegg hevdes det at nordmenn er hakket mindre prissensitive enn svensker og dansker i denne sammenheng...

Last edited:
Svært interessant. Blir tøft å tjene penger med en A345, men som det sies - har de en maskin som må utnyttes er det bedre enn å la den stå på bakken. Vil anta at dette endres på vinterprogrammet.

Fokus på resten av Asia og Australia er nok smart. Det Farmer sier er riktig - det kappes kapasitet over en lav sko og det at det norske markedet holder seg bedre enn de øvrige gjør timingen god.

Griser flyr - det har vi visst lenge!

A345 med mye premium er sikkert ikke det beste å bruke på ruten nei, men siden de først har maskinen ledig så er det en bra annledning til å teste ut nye potensielle ruter. Om de merker at economy selges breddfullt, og interessen er der så kan det godt hende de endrer konfig, eller hoster opp en annen maskin på sikt.

Uansett en bedre ide å starte opp ruten med lite egnet (men tilgjengelig og allerede betalt) materiall for å sjekke interesse, enn å bruke penger på å skaffe nytt materiell på en rute de ikke vet helt hvordan kommer til å gå.

Dersom det er snakk om samme versjon av A345 som Seatguru refererer til er det ikke snakk om mer enn 113 økonomiseter og hele 36' i pitch. Kan jo bli ganske behagelig å fly til BKK selv i økonomi da. Tør likevel ikke helt tro på dette før de har landet på OSL.

Last edited:
Hvordan skal TG fylle 60 biz seter på denne ruten når de har vanskelig nok med å fylle 14 biz seter fra ARN og CPH? Må nok rekongifureres denne hvis det er sandt!

Jeg lurer jo fortsatt på hva kilden er til Jetblues "bekreftelse". Jeg synes relativt lite om at man "bekrefter" ting her inne uten å henvise/ linke til sikre kilder!:old

BF:cool2

Jeg vet ikke hva slags kilder JetBlue har, men de stemmer med mine som jeg anser som relativt sikre...

Skulle dette bli en realitet med A340-500, så vil OSL få et bedre tilbud en både ARN og CPH har med Thai. TG sine A340-500 har jo AVOD, som deres B747-400 mangler.

Jeg vet ikke hva slags kilder JetBlue har, men de stemmer med mine som jeg anser som relativt sikre...
JetBlues kilder er som regel meget sikre. Regner med at han har gode grunner for ikke å oppgi dem. Artikkelen på thailandsk bekrefter vel også at det er noe i ryktene.

Skulle dette bli en realitet med A340-500, så vil OSL få et bedre tilbud en både ARN og CPH har med Thai. TG sine A340-500 har jo AVOD, som deres B747-400 mangler.

Stemmer ikke helt det! En kamerat av meg kom fra BKK til FRA med TG920 i natt og han skrøt fælt av AVOD systemet som var i den 744 maskinen han kom med. Men at det kanskje mangler på de flyene de bruker til ARN og CPH er jo en annen skål!

Stemmer ikke helt det! En kamerat av meg kom fra BKK til FRA med TG920 i natt og han skrøt fælt av AVOD systemet som var i den 744 maskinen han kom med. Men at det kanskje mangler på de flyene de bruker til ARN og CPH er jo en annen skål!

Fløy han på økonomi? Vet det var snakk om at noen av de eldste 744 skulle oppgraderes med AVOD, men visste ikke at dette var gjort ennå. Ellers så brukes ofte noen av de nyeste ofte på TG951 og TG961.

Jøss, hvilken hyggelig nyhet! Nå har man jo straks ett stopp mindre å forholde seg til på vei østover. I likhet med tidligere talere tror jeg det eksisterer et behagelig stort marked for denne ruten. Spesielt hyggelig er det jo at det blir direkte, og så hyppig! Meget bra.

Jeg har også en kilde (som jeg ikke visste VAR en kilde...) og han svarte min "nyhet" om Thai kommer til OSL med at dette har han vært klar over en stund nå selv om det ikke har vært 100% bekreftet før nå. Han har sin kilde i SAS.

Jeg lurer jo fortsatt på hva kilden er til Jetblues "bekreftelse". Jeg synes relativt lite om at man "bekrefter" ting her inne uten å henvise/ linke til sikre kilder!:old

Vel, kildehenvisning er noen ganger umulig fordi "kilden" forsvinner hvis den blir kjent ;)

Og det regner jeg med at det er forståelse for her - og nok en gang har Scanair fått rede på noe før offentligheten...

Jeg har også en kilde (som jeg ikke visste VAR en kilde...) og han svarte min "nyhet" om Thai kommer til OSL med at dette har han vært klar over en stund nå selv om det ikke har vært 100% bekreftet før nå. Han har sin kilde i SAS.

Det er nok noe i din kilde fra SAS, for i følge det jeg har fått opplyst, er det snakk om at også SAS skal selge seter på ruten.

Oppstarten skal eventuelt ikke være 10.juni, men en gang i løpet a sommeren.
Thai vurderer to andre destinasjoner som er Wien og Liverpool paralelt med Osl. hvilken det blir, får vi se. Osl venter visst fortsatt på at en representant fra Thai skal komme.

Om Jo Kobro leser dette: Nå har du å dra dette i land kompis! ;)

Last edited:
Var det ikke først snakk om senere i juni - men at man faktisk "flyttet frem" til 10. juni?

Status
Not open for further replies.
Back