Thai til OSL???

Status
Not open for further replies.
Og dermed var denne diskusjonen på vei inn i samme tralt som de fleste IC diskusjoner her inne. Med en gang det er snakk om en ny IC rute fra OSL, så skal denne plutselig fange opp alt av biz passasjerer fra fra Norge umiddelbart. I denne sammenhengen er det viktig å huske på at det er ganske så mange biz passasjerer som starter i andre byer i Norge enn Oslo, og dermed er det også en del andre alternativer å velge i enn akkurat via OSL.

Mange skyr connection i OSL som pesten, ettersom det er håpløst opplegg å komme inn fra Utlandet, fortolle bagasjen, og så stille seg i innsjekkøen for innland, og deretter sikkerhetskontrollkøen. Hadde det kommet en langt mer smidig løsning her, så kunne vi kanskje begynt å diskutere. I dag er det dermed svært så mye mer behagelig å hente bagasjen på SVG, BGO eller TRD, gå gjennom tollen, og så dra hjem!
 
Jo, men for oss i TRD er jo mulighetene begrenset, 3ggr daglig fra CPH gjør at vi ofte blir booket med CPH-OSL-TRD. Det er ikke så gøy når man kommer fra f.eks. Tokyo, da kjenner man virkelig "stresset" når man står i kø og håper å få bag tidlig så man rekker det oppsatte flyet til TRD og kan komme hjem og sove.
 
Tror vi venter å ser jeg....for meg høres det veeeldig urealistisk ut med så kort varsel....handling,parkering,etc...

Jeg avventer jeg iallefall....har det ikke så travelt med å få vite.Det som skjer det skjer....;)
 
Denne diskusjonen har vi hatt maaaaaange ganger her inne, og det er de samme tingene som kommer opp hver gang noen troooooor og meeeeeener at det blir rute fra OSL til BKK. (eller andre langruter for den saks skyld!)

Skal vi ikke bare la ballen ligge til/dersom noe blir bekreftet???

BF:old
 
Denne diskusjonen har vi hatt maaaaaange ganger her inne, og det er de samme tingene som kommer opp hver gang noen troooooor og meeeeeener at det blir rute fra OSL til BKK. (eller andre langruter for den saks skyld!)

Skal vi ikke bare la ballen ligge til/dersom noe blir bekreftet???

BF:old

Enig. Vi tar nye ruter etterhvert som de kommer.
 
Denne diskusjonen har vi hatt maaaaaange ganger her inne, og det er de samme tingene som kommer opp hver gang noen troooooor og meeeeeener at det blir rute fra OSL til BKK. (eller andre langruter for den saks skyld!)

Skal vi ikke bare la ballen ligge til/dersom noe blir bekreftet???

BF:old

Vi elsker jo slike spekulasjoner. :) Det viser vel Kair-tråden til de grader. Så disse diskusjonene kommer nok til å fortsette i det uendelige.
 
Vel, da kan vi legge spekulasjonene til side og bekrefte ryktene.

Thai starter opp i juni, med en A340-500 fem ganger ukentlig til BKK. Dato er ennå ikke bestemt.

Represenanter fra Thai kommer til OSL i neste uke for å ferdigstille forhandlingene med SGS og OSL. Antar at dette blir offisielt rett etterpå.

Bakgrunnen for ruten er et ønske om å ta mer av trafikken til Sørøst-Asia, og altså ikke kun BKK.

Jeg er overbevist om at Thai blir en av de største suksessene på OSL noen gang.

Det er faktisk enda en asiatisk operatør som ser på OSL, men dette henger nok i en tynn tråd når Thai velger å satse såpass aggressivt.
 
Vel, da kan vi legge spekulasjonene til side og bekrefte ryktene.

Thai starter opp i juni, med en A340-500 fem ganger ukentlig til BKK. Dato er ennå ikke bestemt.

Represenanter fra Thai kommer til OSL i neste uke for å ferdigstille forhandlingene med SGS og OSL. Antar at dette blir offisielt rett etterpå.

Bakgrunnen for ruten er et ønske om å ta mer av trafikken til Sørøst-Asia, og altså ikke kun BKK.

Jeg er overbevist om at Thai blir en av de største suksessene på OSL noen gang.

Det er faktisk enda en asiatisk operatør som ser på OSL, men dette henger nok i en tynn tråd når Thai velger å satse såpass aggressivt.

Johooooooooooooooooooooooooooooooo! Dæven denna har man lengtet lenge etter! Nå føler jeg for fylla i kveld! Pilsen er lagt på kjøl.

Champisen sprettes dog ikke før tre sett med hjul har landet på Osl!
 
Last edited:
Hvis dette blir en realitet så blir det nok merkbart færre nordmenn ombord på SAS sine flygninger fra CPH til BKK.

Ønsker gjerne TG velkommen på OSL :nor Tiden får vise om dette blir virkelighet.
 
Kjempebra hvis det stemmer.

Thai starter opp i juni, med en A340-500 fem ganger ukentlig til BKK. Dato er ennå ikke bestemt.

Men vil de da rekonfigurere 340-500ene deres? Slik de er utstyrt nå var de jo primært designet for å gå direkte mellom BKK-LAX/JFK.....en satsing som endte i økonomisk katastrofe
 
Men vil de da rekonfigurere 340-500ene deres? Slik de er utstyrt nå var de jo primært designet for å gå direkte mellom BKK-LAX/JFK.....en satsing som endte i økonomisk katastrofe

Skal sjekke om OSL vet noe om dette. Men Thai hadde en 340 "til overs" som de ønsket å schedulere.
 
Der våknet jeg MartinL! And what a way to wake upp!!? Dette er jo ikke annet enn en merkedag, spesielt for en del på forumet, dersom dette er korrekt. JetBlue er utvilsomt mitt favorittmenneske i dag! Jeg løper hjem for å kjøle øllen, dette skal feires. Og det er fræddan også jo...
 
Hvis dette blir en realitet så blir det nok merkbart færre nordmenn ombord på SAS sine flygninger fra CPH til BKK.

Ønsker gjerne TG velkommen på OSL :nor Tiden får vise om dette blir virkelighet.

Jeg tror ikke det er SK i første omgang som kommer til å merke dette på sine langruter, men heller på den feed som de har i dag til CPH og ARN.
Det blir nok mer merkbart for KLM, LH og BA som også har store volum med norske passasjerer til Asia og Australia
 
Må da være mulig å fylle opp en B772/3 vel? De bruker jo flere av disse på asia rutene sine, og om det markedet svikter, så er det muligens noe kapasitet der?

Thai sine 777-300 er non-ER og mangler derfor nok power til å fly nonstop til Europa. De har også 8 777-200 non-ER og det samme gjelder for dem. Derimot har de 6 777-200ER med noe som er en god konfigurasjon for en eventuell OSL-rute

http://seatexpert.com/seatmap/309/Thai_Airways_Boeing_777-200ER_(Version_77E1)/


Skal sjekke om OSL vet noe om dette. Men Thai hadde en 340 "til overs" som de ønsket å schedulere.

Det kan jo selvsagt "fungere" som en midlertidig løsning for å teste ut markedet for så å etterhvert komme med en bedre egnet flytype
 
Det står visst om det i Thailandske medier ifølge en post på Flyertalk

http://www.thannews.th.com/detialNews.php?id=T0124184&issue=2418

Nå kan ikke jeg noe som helst Thai, men av mangel på bedre alternativer sier Googletranslate dette:

Plan to revive knowledge Hmpi open air scoop Norway cache added L. 1500, Law Four.
Open plan for turning over game revenue Thai aviation aircraft take you problems, Airbus 340-500 aircraft and 4.


Aviation Maximizer After Sells not purchaser By turning to open new route Bangkok - Oslo Norway 5 flights per week and increase flight frequency is every day. Bangkok - L. A. The President approved the rehabilitation plan on June 1 immediately start route aims scoop at least two million baht in 1500.


Liquidity in the 6 months unfold left parking lost if more than 100 million baht per month.


Pook said Wanllp shift of Na Sut Chairman of earnings. One of the rehabilitation plan. Aerospace and financial crisis. And that the Board of Directors of the Company set a new Thai Airways International Public Company Limited, Thai Airways International Pcl revealed "economic base" that one of the plans for additional revenue has been considered the number of aircraft, 4 Airbus A 340-500 aircraft. services to full capacity. The plan will serve the route Bangkok - L. A. And open new routes Bangkok - Oslo, Norway. It is estimated that the two routes will enable increase in revenue of approximately $ 1,500 million in 6 months time.


"The plan has been approved by the Board. Plan of Arrangement which Mr.Pichai Chunhavajira as a president. Which can do immediately without the need for approval from the department.


Thai Airways International Plc, any administration. To be able to proceed quickly. Because the board has the power to set such approval. The management and just acknowledge practices.


Route Bangkok - L. A. Will increase flight frequency from 3 weeks to start a daily flight, effective from June 1 to date of this The route Bangkok - Oslo Norway.


Will open new routes. It provides 5 flights per week starting June 15 by the two routes will use the Airbus A 340-500 aircraft switch 4 interchangeable services to


The flow of aircraft utilization effectiveness. "


Mr. Wanllp also added. Prior to the announced sale of aircraft and 4 Airbus 340-500 aircraft, and have expressed their interest to buy, but also the most unmarketable. And the implementation of a replacement aircraft to fly in certain directions. However, no flying in the table. Sometimes need to park it quietly, make use of no-flow performance.


"Indoor air is more like it lost the Airbus A 340-500 aircraft if the flight does not leave parking monthly loss of 100 million baht despite the flight will have a similar income. But the advantages to make a cash flow of more assessment by now and will make Oslo route revenue before fixed costs $ 100 million over the 6 month period.








Also, bringing the cost of fuel to fly to Norway - will be back at $ 4 million compared to New York flight.


Cost of oil at $ 12 million because a remote route. Therefore, cost less than flying to Europe and also sell tickets at a rate of return higher than the average Yield at 2.2 baht per km. "


Chairman of the board earn money Also states that Open route Bangkok - Oslo, Norway, even when someone does not agree because a hostile economy. But they are confident that the market potential is high and competition is less. Capital because it has a sales office based staff, 6 people can work. Also have permission to not have to pay stockholders ฟี site at the airport with another 1 year.


Open direct routes to Norway as an open air to the country's main city, 3 Scandinavia. Which have high potential market less competitive.


The passengers from Norway to go to a Thai Airways International flight to Copenhagen. Denmark Or Stockholm, Sweden, Thai Airways International has made the cost increase. They also strive for a passenger seat of two cities Which carried higher rates. But when the route will have two seats in more sales and better returns because the European routes are profitable. Copenhagen to Frankfurt, only


Mr. Wanllp to say the opening of the new routes will be good to find additional revenue. Market and support both businessmen and tourists. It found that a majority of Norwegian business people in Singapore, he can come to a flight from Bangkok to Singapore easily. Another part is a market for tourists coming to Thailand because of the amount of a home in Thailand


In addition to the plan, an increase flights and new routes opened to Norway In addition to resurrect plans to return to flight paths in Bangkok - Joe Burke, Hannel. South Africa after a temporary flight to cancel before then. Along with the increased flight frequency on several routes to reduce the like. Bangkok routes. - Kuala Lumpur Malaysia is due to see these routes have a high potential market. But to see a timely and sensitive to the core network.


Moreover, Airbus 340-500 aircraft for a long-range aircraft. Which requires high energy. Thai Airways International Public Company Limited in order to tolerate the time Dr. Pitt ยะ is chairman of the board. To support the opening of the route Bangkok-New York route by using knowledge of the contemporary post Apirdi said gold is a great director, director (good good), but after soaring oil prices resulted in heavy loss of this route and to Flight cancellation announcement. And can not become a problem in flight route table with the appropriate aircraft. Even still Sells nobody buy The tourist market of Scandinavia. It is the main goal of the Thai Tourism numbers a total of 757,734 people 2,551 years Norway has only 110,076 people.

Litt "love you long time" gramatikk gjennom gooogle, men det var det jeg fant
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top