Jeg tror ikke at flyvalget er så dumt - sånn kapasitetsmessig i alle fall. 215 seter totalt passer bra med Oslo-markedet, en 747-400 blir for stor! Dessuten er nordmenn betalingsvillige så at vel 100 av setene er i Business og Premium Economy, er ikke så dumt! At det er et nytt og fresht fly er også en fordel når en ny rute introduseres, da går ryktene om positive opplevelser etter hvert som folk får prøvd tilbudet. Dette gleder vi oss til!
Tviler jeg sterkt på.
Det kommer jo helt an på hvordan de innretter og priser produktet sitt og hva slags opplegg turoperatørene lager. Charterselskapene har hatt stor suksess med sine mellomklasser på ruter til f.eks. Thailand, det har også SAS. Men det blir selvfølgelig en utfordring å fylle business-seksjonen, om denne bare skal basere seg på businesspassasjerer i ordets rette forstand.
Burde vel vær gode sjangser for oppgradering på disse flightene, om det blir litt glissent fremover i kabinen?
I tillegg må det jo være optimalt med et så nytt fly - og 36" bakerst når man går inn på et nytt marked. Her har de alle odds i sin favør for god reklame via jungeltelegrafen ihvertfall.
Husk at denne ruten er langt mer enn Bangkok som også Thai viser gjennom sine pressemeldinger. Thai vet nok hva de gjør.
Du mener dersom de horer seg til får de kanskje folk til å betale ekstra for bedre plass? Kanskje på tide å stikke fingern i jorda. Denne maskinen har 60 (!!!) business seter, 14 mer enn det SAS har på sin 340. I tillegg har de 12 flere Premium Economy seter enn det SAS har..
Thai vil nok først og fremst melke det markedet som i dag reiser fra Norge via ARN og CPH for å fly med deres ruter. Tror faktisk på at vi kan få litt "feed" fra ARN/CPH da vi vi ha A340 her mens de (Thai) flyr "gamle 747-400 fra våre naboland.
Med greie priser så vil de også kunne hente inn endel Finnair-pax.
Eneste aber jeg ser med dette opplegge fra OSL er at avgangstiden blir for tidlig på ettermiddagen. Ser at Thai ganske ofte har problemer med å fylle opp midt-på-dagen avgangene fra LHR og FRA.
Hvis du ser på tidligere tråder så ser du at det sannsynlig vis er en vanlig full-flex økonomibillett. Salgsprisene kommer nok, bare å vente litt.Finner prisene til vinteren langt fra rimelig, over 16.000 kroner for t/r OSL-BKK I økonomi? Nei takk!
Eneste aber jeg ser med dette opplegge fra OSL er at avgangstiden blir for tidlig på ettermiddagen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.