Thai oppgraderer sine 747-400. Nytt interiør!

Re: Thai oppgraderer sine 747-400. Nytt interiør!

Og maskinen er satt i service igjen.

http://data.flight24.com/airplanes/hs-tgy/

I August ser det ut som den vil fly lokalt (source: FT), men den vil fly internasjonalt deretter.

Nå at TG er i gang og håpefult snart ferdig med konvertering av de 5 andre 744 de har, betyr dette, at de alle fleste 747 TG har vil ha en relativ ny F klasse (6 med den nyeste, 6 med de nåværende produkt). De har da 4 andre 747 som skal fases ut. Er det disse som TG skal bruke til ARN/CPH fremover? Eller vil ARN/CPH se maskiner med F klasse snart?

Vel, har tre i feb-mars , MUC - BKK og t/r BKK - SYD. Resterende blir to TG 380 of en 773 ex Jet airways... Kan bli moro sammenligne 6 F med TG på vel en mnd...:8:

I August ser det ut som den vil fly lokalt (source: FT), men den vil fly internasjonalt deretter.

Nå at TG er i gang og håpefult snart ferdig med konvertering av de 5 andre 744 de har, betyr dette, at de alle fleste 747 TG har vil ha en relativ ny F klasse (6 med den nyeste, 6 med de nåværende produkt). De har da 4 andre 747 som skal fases ut. Er det disse som TG skal bruke til ARN/CPH fremover? Eller vil ARN/CPH se maskiner med F klasse snart?

Mener det var nevnt i en annen tråd at på CPH vil de benytte 777-300ER fra neste år av (og eco+ forsvinner).

Hvilken maskin er det som har fått de nye F setene?

2 av de med gammel config er blitt gjort om til fraktere. Jeg trodde at alle de andre allerede var gjort om til ny C og F, ettersom Thai har reklamert med at alle flighter til/fra ARN og CPH skulle være med de nye setene (tenker ikke på den aller nyeste det her var linket til bilder fra).

Men nå vet jeg i allefall at det finnes en maskin, HS-TGB som også har de gamle setene, for jeg fløy den i F mellom BKK og HKG i går. Den hadde kommet inn fra München (sikkert mange skuffede pax der vil jeg tro) og fortsatt i går kveld tilbake til BKK og videre til CPH.

Noen som vet om eventuelt hvilke andre maskiner som også har gammel config?

BF:fly

Ok en liten oversikt. Hentet fra Airliners.net sine cabin views.

Gammel config
HS-TGB
HS-TGG
HS-TGZ

"Ny"
HS-TGN
HS-TGM (Fremstår på airliners.net som oppgradert)
HS-TGR
HS-TGT
HS-TNA (Litt vannskelige bilder, mulig ny)
HS-TNC
HS-TGP
HS-TGX

Nyeste
HS-TGY

Ukjent/Gamle dårlige bilder
HS-TGW
HS-TGF

Ok en liten oversikt. Hentet fra Airliners.net sine cabin views.

Gammel config
HS-TGB
HS-TGG
HS-TGZ

"Ny"
HS-TGN
HS-TGM (Fremstår på airliners.net som oppgradert)
HS-TGR
HS-TGT
HS-TNA (Litt vannskelige bilder, mulig ny)
HS-TNC
HS-TGP
HS-TGX

Nyeste
HS-TGY

Ukjent/Gamle dårlige bilder
HS-TGW
HS-TGF

Her er status hentet fra FT:

74R (Ny Economy med AVOD, eksiterende C of F produkter (10 F seter, lik A346)): HS-TGO, P, R, T W, X. Alle er ferdige og i drift.

74N (Ny alle klasser): HS-TGY er ferdig, Z er i DMK nå, A, B, F, G vil bli konvertert før slutten av året (offisiel planen sier sommer 2012, men det kommer ikke til å skje).

744 som vil snart bli pensjonert: HS-TGK, L, M, N,

744 som er konvertert il Cargo: HS-TGJ, H

I dag var den på langtur fra BKK, jeg tok dette bildet. Fikk dessverre ikke sett inni.
IMG_3802.jpg

På min reservasjon på Thai står det BKK-SYD W 747-400.
Betyr W noe i forhold til at det er gammel eller ny config?

er det neon som har bilder fra de forskjellige cabinene ut fra CPH - economy - Premium eller biz ?

HS-TLD har en knakende god TR med bilder fra F-kabinen (blir solgt som C). Tillater meg å linke til den. Bilder av kabinen starter i post 6 (anbefaler sterkt å lese hele!):
http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=794977&postcount=6

Den andre konfigurasjonen som blir brukt (er vel i hovedsak denne som blir brukt til/fra CPH/ARN) kan sees her: http://boardingarea.com/blogs/onemi...-fly-thai-airways-to-copenhagen-or-stockholm/

F blir solgt som C og C som Y+

PS: Her er noen flere bilder av den aller nyeste F på 747. http://www.hflight.net/forums/topic/10511-การบินไทยเผยโฉม-hs-tgz-747-400-พร้อมที่นั่/ Stor forbedring av F og Y, ikke noen stor forbedring av C.

Last edited:

Er det noe fare for å ende opp med disse intra-asia? Hadde valget mellom F i 747 og A380 på BKK-HKG, valgte 747 siden jeg er keen på å sitte i nasen og kommer uansett inn til BKK med A380..

Sist jeg fløy til HKG med 747 var det gammel konfig. Endte opp i en lenestol på loftet, noe som var helt greit for en så kort tur.

Er det noe fare for å ende opp med disse intra-asia? Hadde valget mellom F i 747 og A380 på BKK-HKG, valgte 747 siden jeg er keen på å sitte i nasen og kommer uansett inn til BKK med A380..

Thai er notoriske swappere, men for en så kort tur så spiller det temmelig liten rolle.

Sist jeg fløy til HKG med 747 var det gammel konfig. Endte opp i en lenestol på loftet, noe som var helt greit for en så kort tur.
Mener du da gammel som i denne eller denne?
Thai er notoriske swappere, men for en så kort tur så spiller det temmelig liten rolle.
Joda, men hadde vært stas med nye F, siden jeg er et sjeldent syn i den delen av flyet;)

Eldste F kan du få hvor som helst med Thai, har selv bare hatt eldste versjonen mellom BKK - HKG

Ble fortalt av en flyvert for ca 1 mnd at han hadde nettopp kommet fra Sydney med den eldste versjonen av F, men heldigvis hadde passasjerene tatt det fint. Tror han sa at Thai ga de mulighet til å skifte flygning, siden produktet var så mye dårligere enn det en forventet.

Back