• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Thai A345/346 Biz til Bangkok

. Ønsket meg A345 men T7 er en ny flytype for meg, så det blir nok bra det også..:D

Fikk 777´n allerede i 1997; tur til Statene, tre fluer i ett smekk; fikk med meg to solokonserter med Dan Fogelberg i Illinois, ferie i Miami og spikra Sas´s fantastiske ´Star Alliance 1. år´s jubileumstilbud; fly en´ tur med alle selskapene i alliansen (SK, LH, UA, AC og TG på det tidspunkt) og få billetter til bruk på hele rutenettet til nevnte selskaper for to personer, altså 10 intercon-billetter om ønskelig !
Brukte tid, energi, kreativitet og bonuspoeng på å få til en en så billig og praktisk reiserute som mulig (og dette var før i alle fall jeg fikk internett; satt med trykte tidtabeller og tok en telefon når nødvendig) :) : LH billigbillett t/r Oslo til Zurich via Frankfurt, hoppet av i FRA på utreisen; fløy bonustur i Biz med UA (T7) derifra til Chicago og videre til Toronto, overnatta der. Neste morgen var det videre med Air Canada til Miami på et kombinert AC/UA Air-pass, A320 og en særdeles flott tur, AC er et av selskapene som har imponert meg mest i turistklasse.
Etter 4 dagers Florida-ferie bar det tilbake til ORD ombord i en UA 757, deretter propellfly videre til Springfield IL og første Fogelberg-konsert. http://www.youtube.com/watch?v=PJcz7KCh85s
Greyhound-buss opp til Peoria neste dag for konsert # 2. Dagen etter var det igjen tilbake til Chicago igjen for å starte hjemturen (Biz-bonus). Fløy da først UA´s 777 ´Working Together´til Washington (WT mener jeg var første T7 i luften, og samme maskin jeg et par år tidligere besøkte på Farnborough Airshow, før første maskin var levert til UA) Krysset Atlanteren over til Amsterdam i en annen UA T7, før kort tur med Thai MD-11 til Zurich på student-billett; eneste muligheten til å ´jukse´med TG; unngå Asia-tur :). Hjemover til Oslo igjen med Lufty, Sas hadde jeg allerede flydd mye med i promotion-perioden.
Mission accomplished; brukte drøye 7.000 kr. og 80.000 bonuspoeng på å få dette prosjektet i boks.
Følte meg nesten litt snytt da en journalist i VG også hadde gått i dybden og publiserte tilnærmet lik reiserute et par uker senere, med det resultat at ´gud og hverman´hev seg på .. :D
Ryktet sa at vedkommende i Sas Eurobonus som var ansvarlig for tilbudet (og utgiftene dette påførte Sas) fikk sparken etter dette, men muligens bare oppspinn (?)

EDIT : ser nå at dette er rimeligt langt fra mitt eget topic, men sånn kan det gå når en poster nattestid etter ALT for mye lutefisk og tilhørende drikke .. :)

Last edited:
Back