Tente fyrverkeri ombord på fly

Re: Tente fyrverkeri ombord på fly

Blaaaarghhh. 10,5 timer LHR-LAS om en god uke. Uten IFE i Reidar. Vræl.

Kunne de ikke bare slått av kartsystemet idet man kom inn over Amerikansk territorium?

Regner med at denne regelen er midlertidig.

Ja, det er snakk om midlertidige tiltak gjeldende i 72 timer inntil de evt. finner ut om det er behov for nye permanente regler og tiltak.

Så det de sier er at vanlig sikkerhetskontroll lekker som en sil, inklusive tilfeldig utvalgte, så da må de sjekke manuelt. Men det innrømmer de også ikke hjelper så da må man sitte musestille uten å røre på noe som helst. Og siden det heller ikke er noen garanti så viser de ikke kart på skjermen siden noen sikkert sitter og skal lage pinneved av flyet på et bestemt sted. De burde vel forby kart i håndbagasjen samt alltid fly med window-shade lukket også.

Siden de gir uttrykk for at sikkerhetstiltakene de innfører sannsynlig vis ikke hjelper så hadde kanskje det beste vært å fjerne passasjerene fra flyet?

Og jeg konstaterer at det ikke finnes "bad guys" som reiser innenriks i USA?

The Transportation Security Administration is currently requiring enhanced security measures for all flights departing from non-U.S. locations to the United States.
(min utheving)

https://www.continental.com/web/en-US/content/news/travelnotices.aspx

Ser ut som det kun er BA og VS som har innført maks et stk- håndbagasje, dvs. kanskje et UK-tiltak?

Når det faktisk finnes idioter man må beskyttes for i dagens samfunn, så må man gjøre tiltak mot disse.

Det finnes et stort antall idioter på veiene jeg trafikkerer daglig, kan noen beskytte meg mot de?

Jeg tar dit poeng men måtte bare. Det du sier har blitt misbrukt mange ganger for å innskrenke vanlig folks frihet. tiltak skal selvfølgelig stå i forhold til risikoen.

Hvor har du sett dette? Så vidt jeg har sett i nyhetene har det ikke kommet fram noe annet enn at dette var en enkeltstående person med et særdeles lite effektivt sprengstoff.

Ikke sett, men faatt opplyst ombord i VS023...

Blaaaarghhh. 10,5 timer LHR-LAS om en god uke. Uten IFE i Reidar. Vræl.

Kunne de ikke bare slått av kartsystemet idet man kom inn over Amerikansk territorium?

Iflg. en BA-pax som skriver på nett så kjørte BA full AVOD/IFE, men uten tilgjengelig kart samt at "remaining flight-time" ikke stemte. AVOD stå på til ca. 20 min før landing, men alle puter, tepper, aviser/blader(!) m.m. måtte legges bort før "timen" ble påbegynt. Det medførte at ca 1:20 før landing skulle også stolryggene opp i oppreist stilling.

One-cabin bag only er innført fordi man ikke får lov til å ha noe under stolen foran Dem og det derfor blir noe mer tranngt i hyllene over hodet Deres.

Hvor lenge vil kartet være utilgjengelig?

Hvis du tenker på pr. flyging, så ser det ut som det er utilgjengelig 100% av tiden på flyginger til USofA. Noen som har sett om dette gjelder andre veien?

Lurer på hvordan dette vil påvirke julebordsfolket i januar...

Noen som vet reg. på flyet dette gjaldt?

Ting som dette vil nok føre til en raskere innføring av bodyscans. Men disse detektorer vi må gjennom på flyplassen, finner de noe mer en bare metal?

DC-8-63's informasjon er korrekt. Jeg snakket med en som har litt mer insideinfo og han sa det samme. Det er ikke alt som havner i avisene ...

Disse prosedyrene skal imidlertid evalueres etter 72 timer, og det er ikke umulig det blir oppmykning da. Vi faar se hva etterforskningen bringer.

Lurer på hvordan dette vil påvirke julebordsfolket i januar...

Du kan jo bli med å finne ut? ;)

Jeg kjenner hvertfall at jeg av en eller annen grunn ikke gleder meg riktig så mye til turen som jeg har gjort siden jeg bestilte. Når jeg dog har fått sett hva som har skjedd, og tilbakemeldinger kommer inn fra de som faktisk har flydd under disse tiltakene, vil vel forskjellen for min del bli:

-Kofferten sjekkes inn, og kun ryggsekken blir med ombord (50/50 sjanse for at det ville ha skjedd uansett)

-En ekstra sjekk av håndbagsjen ved gate. I følge noen på BA-forumet på Flyertalk, hadde de visst ikke sett så snøye gjennom vedkommendes bagasje.

-Siste timen av flighten må laptop/kamera/laptop ligge i hattehylla. Siden jeg har valgt midtgangsete, er det ikke noe særlig å ta bilde av, laptopen er nok uansett tom for batteri. iPoden dog, kan jeg nok komme til å "savne" siste timen. Men, jeg overlever nok uansett, og prøver igjen å glede meg til turen.

Men først må man jo se hva slags tiltak som faktisk gjelder den 21. Januar.

Ser ut som det kun er BA og VS som har innført maks et stk- håndbagasje, dvs. kanskje et UK-tiltak?

Gjelder også AF til USA via CDG. Mistenker at det handler om hvor mye utstyr de har til kontroll på LHR/CDG.

Jeg kjenner hvertfall at jeg av en eller annen grunn ikke gleder meg riktig så mye til turen som jeg har gjort siden jeg bestilte.

Tull og toeys. For det foerste kommer alt til aa vaere tilbake til omtrent det normale innen du reiser. Det andre er at det sannsynligvis aldri i realiteten var planlagt flere anslag. Terror = Spredning av frykt. Saa med din reaksjon er dette en suksess med Al Quaidas oeyne.

Ellers virker denne fyren mildt sagt uproff. Jeg tipper han proevde aa melde seg til 'tjeneste' og ble utstyrt med en 'pakke' og instruksjoner bare for aa bli kvitt ham.

Jeg tipper Martin mener at han ikke gleder seg like mye til turen som tidligere, ikke fordi han frykter noen nye anslag, men heller det at dette forsøket vil føre til mer styr og kø på flyplassene og muligens også noen ekstra tiltak ombord som "ødelegger" for reiseopplevelsen.

Så hvis AQ sitt mål med dette mislykkede forsøket var å skape frykt blant folk om at de ikke skulle få lov til å se på IFE eller få gå på do den siste timen før landing, eller skape frykt for mer kø på flyplassene så har de lykkes. Hvis de ville oppnå annen form for frykt så har de iallefall ikke lykkes med å skape dette hos Martin tror jeg :lol:

DC-8-63's informasjon er korrekt. Jeg snakket med en som har litt mer insideinfo og han sa det samme. Det er ikke alt som havner i avisene ...

Ansatt i norsk flyselskap snakket med "noen"... Fikk vite om etterforskningsdetaljer som ikke har lekket ut i media... Jeg tviler fortsatt ganske meget...

Back