Tente fyrverkeri ombord på fly

Re: Tente fyrverkeri ombord på fly

Er i grunnen overrasket over at det ikke er noen nordmenn på flighten som har stått frem, ennå - det er jo en populær rute også for nordmenn, bla. fra OSL...

Jeg skjønner at tiltak må gjøres, så får det heller være at det kan virke paranoid. Dog tolker jeg press releasen fra AC til at det i Canada innføres håndbagasjekrav som i England for noen år siden med strictly ett kolli - DET er håpløst!

Jeg skjønner at tiltak må gjøres, så får det heller være at det kan virke paranoid.

Nja... I utgangspunktet er jeg litt usikker på om noe må gjøres, selv om en tulling har prøvd ut noe lite effektivt fyrverkeri ombord i et fly, men selv om noe "må" gjøres, så kunne de kanskje funnet på noe marginalt effektivt?

Northwest og Delta driver og slår seg sammen. Flyet var malt i Delta-farger.

Hadde en mistanke om det ja.
Ikke greit å følge med på alt heller

during the final hour of flight customers must remain seated, will not be allowed to access carry-on baggage, or have personal belongings or other items on their laps.

Hvorfor bare den siste timen?

Snart kommer det vel pålegg om at alle må sitte nakne hele flighten, og ikke røre på seg i det hele tatt!

BF:drunk:

VG er på saken:

** Kroppsvisitering på flyplassen, i hovedsak rundt brystregionen og beina

** Fysiske undersøkelser av all håndbagasje

** Alle passasjerer er nødt til å holde seg i setet den siste timen før landing.

** Det er forbudt å bruke tepper og puter i en time før landing

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=597179

Dette blir ikke enkelt hverken for crew eller pax og dette er etter min mening hysteri. Rett og slett ubehagelig. Tenk på toalettkøene når man nærmer seg timen før landing. Det blir rett og slett en fengselsfølelse.....

Men hvorfor en delta maskin avbildet?
Er jo snakk om northwest.

Godt vi er oppdaterte her. Orket ikke å lese hele artikkelen orntli', og skjønte
ikke hvor kLM kom inn i bildet da linken viste NW's 747, og skriving om
en Delta A330...

Så kom jeg til å tenke på dårlig journalistikk, og måtte sjekke forumet, og fikk for meg hele story'n på greip etter å ha lest tråden. :-)
Takk til dere som oversetter til forståelig forumsk. :D

Det er mye jeg har lyst til å si om disse nye sikkerhetsreglene, men jeg lar det være. Uansett har jeg nå enda mindre lyst til å reise til USA. Synes oppriktig synd på de som må godta disse reglene på fremtidige flyvninger...

Er sikkert den eneste her inne som "med glede" tar i mot den ekstra sikkerheten. Når det faktisk finnes idioter man må beskyttes for i dagens samfunn, så må man gjøre tiltak mot disse. I stedet for å sutre og bæse mot de som gjør flyturene vår sikrere kan man jo heller snu seg mot de som tar med seg lugubre baktanker inn på flyene.

Selvfølgelig er det ting som er overdrevent og til tider helt idiotisk angående både tidligere og nåværende sikkerhetstiltak på flyplasser, men "in the big picture" har jeg ikke noe i mot det.

Gjelder disse reglene også på innenriksturer som TOS-OSL for eksempel?

Nei, dette er regler som gjelder på flyvninger til USA.

VG er på saken:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=597179

Dette blir ikke enkelt hverken for crew eller pax og dette er etter min mening hysteri. Rett og slett ubehagelig. Tenk på toalettkøene når man nærmer seg timen før landing. Det blir rett og slett en fengselsfølelse.....

Jeg er uenig med deg....har akkurat landet i Los Angeles med de nye forskriftene....og det gikk helt greit, vi maatte legge tepper etc opp i hattehyllene 1 time foer ankommst.....vi ble 90 forsinket ut av London pga manuell sikkerhetskontrol i gaten...men baade crew og passasjerer hadde full forstaaelse for disse tiltakene....de kommer av tilleggs informasjon om at flere fly skal sprenges naar ankommer Amerikansk Luftrom...saa i tillegg er all IFE endret...kun en kanal hos alle selskaper...som viser filmer fortloepende....dette for at ingen skal kunne se kart med hvor flyet befinner seg.....hysteri...vel det var et forsoek paa aa sprenge en maskin i luften...som passasjerer satte vi meget stor pris paa at Virgin tok dette paa alvor.....det var ingen fengselfoelelse...

:headbang

Dette høres høl i huet ut spør du meg da men...

Dette kan jo bli et gjennombrudd i forhold til Al-Quaida sine prosedyrer for sprengstoff.

Tenk om de får vit hvordan de går frem

Toalettkøen flyttes jo bare frem en time...ingen som skriker og bråker om det er turbulens og alle på sitte ned siste delen av flyturen før landing.

Nå tror jeg kanskje at de som skriker høyest om problemene og hysteriet her på forumet er de som flyr minst...til USA.

Nå tror jeg kanskje at de som skriker høyest om problemene og hysteriet her på forumet er de som flyr minst...til USA.

Ikke veldig godt mottatt på flyertalk. Disse endringene har folk forståelse for i en kort periode, neppe for lengre perioder....

de kommer av tilleggs informasjon om at flere fly skal sprenges naar ankommer Amerikansk Luftrom...

Hvor har du sett dette? Så vidt jeg har sett i nyhetene har det ikke kommet fram noe annet enn at dette var en enkeltstående person med et særdeles lite effektivt sprengstoff.

Regner med at denne regelen er midlertidig. Det viktigste er skjerpet kontroll med hva vi tar med oss inn i kabinen. Hva gjelder sikkerhetskontroll må det snart komme utstyr som bedre avdekker farlige/ulovlige gjenstander.

Når det faktisk finnes idioter man må beskyttes for i dagens samfunn, så må man gjøre tiltak mot disse.

Vel, samfunnet vil aldri kunne sikre seg fullt ut mot disse idiotene, eller at det "klikker" for folk.

Jeg kan jo f.eks ta med meg en liten flaske ethyl-acetat (som jeg tilfeldigvis har ifm. modellbyging) ombord i et fly, og da trenger jeg kun en fyrstikk for å lage et helvete. En terroraksjon med andre ord.

Poenget mitt er at den lille flasken med farlig stoff får jeg problemløst ombord i et fly. Det maner til ettertanke, og viser hvor håpløse mange av sikkerhetsforanstatningene egentlig er.

Back