Tull og toeys. For det foerste kommer alt til aa vaere tilbake til omtrent det normale innen du reiser. Det andre er at det sannsynligvis aldri i realiteten var planlagt flere anslag. Terror = Spredning av frykt. Saa med din reaksjon er dette en suksess med Al Quaidas oeyne.
Jeg tipper Martin mener at han ikke gleder seg like mye til turen som tidligere, ikke fordi han frykter noen nye anslag, men heller det at dette forsøket vil føre til mer styr og kø på flyplassene og muligens også noen ekstra tiltak ombord som "ødelegger" for reiseopplevelsen.
Det jeg sier at det er korrekt at informasjonen kom frem - det behoever ikke aa bety at den er korrekt...
Vi har vaar informasjon fra en stasjonsjef I et selskap som flyr 20+ avganger daglig til USA....det dreier seg ikke om etterforsknings detaljer...Ansatt i norsk flyselskap snakket med "noen"... Fikk vite om etterforskningsdetaljer som ikke har lekket ut i media... Jeg tviler fortsatt ganske meget...
de kommer av tilleggs informasjon om at flere fly skal sprenges naar ankommer Amerikansk Luftrom.
Tull og toeys. For det foerste kommer alt til aa vaere tilbake til omtrent det normale innen du reiser. Det andre er at det sannsynligvis aldri i realiteten var planlagt flere anslag. Terror = Spredning av frykt. Saa med din reaksjon er dette en suksess med Al Quaidas oeyne.
Ellers virker denne fyren mildt sagt uproff. Jeg tipper han proevde aa melde seg til 'tjeneste' og ble utstyrt med en 'pakke' og instruksjoner bare for aa bli kvitt ham.
(Dagbladet): En nigeriansk mann er arrestert etter noe nyhetsbyrået AP omtaler som en «flyepisode» i Detroit.
Det er uklart om dette har noe med terrorforsøket første juledag å gjøre.
Dagens LN-MOW tross alt alvoret i sakenFår håpe prosedyrene vender tilbake til det normale snarest mulig. Ikke at jeg har tenkt meg over til US med det første men med tanke på komforten og bevegelsesfriheten er ikke dette noen god løsning.
Hykleri ?? Som saa langt den eneste her som har opplevd de nye midlertidige innstrammningene maa jeg si at jeg ikke skjoenner hva du mener....klart at naar en sitter trygt hjemme i stua foran peisen har en annen oppfattelse enn hva vi som satt ombord foelte....tross alt var det mindre enn 24 timer siden et alvolig forsoek paa bringe ned en maskin....det var ingen som foelte at dette var for mye....alle var inneforstaatt med alvoret, og internt blant operatorene til USA er det mere informasjon enn det du sitter med (min kone fikk en intern email fra stasjonssjefen i San Francisco) jeg haaper at andre selskaper tar trussler like alvorlig....men jeg er jo bare en passasjer....:angry:Forbanna hykleri. Kan man ikke bare fjerne toalettene, eller det aller tryggeste ville jo være å sette alle fly på bakken - herregud! :headbang
Jeg vil minne om min antakelse om at vi en gang kommer til å reise i orange jumpsuits
Når apekatten kun klarte å tenne på fanget sitt, betyr ikke det at sikkerhetstiltakene som var på plass i forkant fungerte ganske godt?
(Har vært litt bortreist så har ikke fått lest så mye om saken enda.)
Friend of mine just flew back to the States from Canada.
He reports:
All carry-ons searched in detail at the gate, with everything removed from the bag.
All passengers patted down thoroughly at gate.
All carryons had to go into the overhead bin, nothing allowed under the seat.
If you needed something from carryon in the overhead bin, you had to ring the FA call button, wait for the FA to come and watch you remove item from bag, then you had to sit down again. This presented a problem when customs forms were handed out as many of the women had pens in their handbags, which were required to be in the bin above.
If you needed to use the lav at anytime other than last hour, you had to be escorted by the FA who stood and waited outside the door, then escorted you back to your seat.
60 minutes out, the passengers were put into what he described as "lockdown". You could not get up for any reason.
At some point after the 60-minute period started, they were advised of a 30 minute holding pattern delay. At least one passenger asked to go to toilet and they were refused.
EXPIRATION: 0200Z on December 30, 2009
2. Passenger access to carry-on baggage is prohibited beginning 1 hour prior to arrival at destination.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.