perfectsense
Newcomer
Selvsagt ikke alle ting hos Heinemann som er gode kjøp, men Kronenbourg 1664 Blanc er faktisk det:
6 pk med 0,33 l (5%): 89 kr.
På polet er prisen 240 kr.
6 pk med 0,33 l (5%): 89 kr.
På polet er prisen 240 kr.
Color Line har tilbud nå frem til nyttår med to flasker Duval Leroy Brut Reserve til 399 kroner. Det er en strålende pris for en meget god Champagne!
Castelgiocondi og en liter Gammel Opland ble besparelsen ift polpris her godt over 1.000-lappen. Og alt er jo gode varer.
Utvidelsen som ble gjort i taxfree-ordningen i 2014, reverseres etter at stortingsflertallet tirsdag ble enige om å avvikle taxfree-vekslingen fra 2020, melder NRK.
Kvoten kuttes fra 2020
https://www.dn.no/politikk/statsbudsjett/taxfree/fjerner-utvidelse-i-taxfree-ordningen/2-1-481021
Rent personlig gjør det meg ikke så veldig mye. Kan ikke huske sist jeg kjøpte en vinflaske på tax-free.
Latterlig populistk politikk for å støtte oppunder særinteresser og ekstremister. De vil heller at folk skal røyke og drikke sprit fremfor å kose seg med et glass vin.
Tax free ordningen i det store og hele er en annen diskusjon og jeg er enig i at den kanskje ikke lenger har noe poeng. Men det hører vel hjemme i annet fora
Da er det bare å gå på vinmonopolet og kjøpe seg en god vin :up:
Henriot Blanc de Blancs får en velfortjent sekser i DN. Denne går det mengder av i høyden om dagen og dum som jeg er så ser jeg at den er billigere på polet (310 på OSL)
Den er svært god og smaker som en «god hvitvin med kullsyre» og anbefales sterkt. Hemmeligheten er at den er 100% Chardonnay som forklarer navnet. Dette skremmer nok dere vekk som har lest en gang på en blogg at Chardonnay er «ut»![]()
Henriot Blanc de Blancs får en velfortjent sekser i DN. Denne går det mengder av i høyden om dagen og dum som jeg er så ser jeg at den er billigere på polet (310 på OSL)
Den er svært god og smaker som en «god hvitvin med kullsyre» og anbefales sterkt. Hemmeligheten er at den er 100% Chardonnay som forklarer navnet. Dette skremmer nok dere vekk som har lest en gang på en blogg at Chardonnay er «ut»
View attachment 46031
Tastefeil hos DN? Jeg finner den bare til 389 på Polet?
Chardonnay er jo uansett den mest vanlige druen i Champagne.
En skikkelig plump og over-eiket og syresvak variant fra et eller annet sted med for varmt klima og dårlig jordsmonn (ingen nevnt ingen glemt) kan du ikke engang drikke til en tilårskommen kabaret, selv ikke i «høyden» [emoji13]
100% Chardonnay i Champagne er ikke standarden som gjør at blanc de blancs gjør det lettere.
Tastefeil hos DN? Jeg finner den bare til 389 på Polet?
Dette er jo fra A-magasinet, ikke DN. Da jeg kjøpte denne på polet i sommer hadde de to varianter, tror ikke jeg betalte mer enn litt over 300, mens den dyrere var nærmere 400....
Her er forresten noen tips fra Aperitif.
https://www.aperitif.no/artikler/test-ga-for-to-i-ett-eller-noe-skikkelig-godt-og-sott/451873