Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Hvis de viste riktig fly på NRK dagsrevyen nå, så var det snakk om LN-KKN som ble påkjørt.....
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Hvorfor ble jeg ikke overrasket av det utsagnet kom nå?

Men det er nok forsikring som dekker dette her.
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Enig med Vede, dette så ikke billig ut. Vil nok ta litt tid å reparere dette.

Men hvor blir dette reparert? Tar DY det selv, STS på OSL eller blir det temp rep og fløyet til England?
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Auda .... her har det virkelig smelt ja, mulig det har skjedd noe med strøminntaket også da siden bakkestrømmen forsvant samtidig. Avhengig av måten ledningen ble revet ut på altså.
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Det var hullene sine ja, er nok ikke snakk om en liten dult her nei. Det ser jo ut som om den do bilen har bare kjørt på for å si det sånn...
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Oioioi ... dette var ikke pent. Her er det ikke bare å sette på speedtape, nei ... det blir nok en tur til Lasham i lav høyde, tenker jeg ....
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

blir nok "speedtape" ja, og ferryflight til Lasham i natt.
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Flightdeck, etter det jeg kunne se på TV så det ut som at det car LN-KKN. Noen andre som kan bekrefte/ avkrefte?

EDIT: Var visst noget kjapp der. Var vissst en side til. Sorry!

Frode!
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Dæven, det der var hull.. glatt på rygge idag eller?? apropos "rygge" liksom...
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Ja det er KKN. Blir ikke noe tur til Lasham i natt ihvertfall. Er nok litt midlertidig arbeid som må gjøres først.
Håper det går bra med personen som kjørte toalettbilen. Sikkert en veldig ekkel følelse.
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Shitt pomfritt, det var ikke akkurat noen liten smell heller nei -
han må jo ha holdt en ganske bra fart virker det som?

På Hegnar-sidene, kan man forøvrig lese denne kommentaren
en leser har skrevet: ^_^


IDIOTER OG AMATØRER

møtes på samme sted. Du lander og bruker slidene når det ikke
er nådvendig. (koster en formue og flyet blir stående)
Dass-tømmeren har IQ i nærheten av null. Men han får kjøre
bil rundt ett fly til ca 250 mil. Snakket han norsk er det fint ,
balansen i regnskapene blir fryktelig røde dersom ingen
våkner opp.(god grøt)


Artikkelen, og noen andre leserinnlegg kan leses her:
http://www.hegnar.no/okonomi/article327865.ece
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Maskinen flyr vel opp til OSL og får folk fra Boeing til å reparere skadene!
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Maskinen flyr vel opp til OSL og får folk fra Boeing til å reparere skadene!

Tror ikke de henter folk fra boeing for det der. Norwegian har jo også en 5-6 platefolk selv på OSL, så dette burde det være en mulighet for dem fikse, men tidsfaktoren er jo et lite spørsmålstegn. Blir nok bytte av skin++++
STS står nok parat for å "suge" litt penger ut av konkurrenten hvis forespørselen skulle komme;)
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Tror nok ikke det "suget" er større enn om det hadde vært et annet selskap med samme forespørsel .... alle er jo potensielle kunder ;)
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Men det er nok forsikring som dekker dette her.


Handlingselskapets forsikring dekker de materielle skadene ved slike hendelser, men den dekker ikke alle de økonomiske følgekonsekvensene for flyselskapet med kansellering av flighter etc.

Med mindre Norwegian har en reservemaskin som de ikke hadde tenkt til å bruke til noe som helst allikevel (fat chance...) vil dette koste enormt mye for Norwegian også.
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Lure litt på hvordan man fyller ut skademelding på den:) får man plass på papiret når man skal tegne å rekonstruere hendelsen? synes det e lite nok som det når man skal tegne inn 2 små biler...:D
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

Handlingselskapets forsikring dekker de materielle skadene ved slike hendelser, men den dekker ikke alle de økonomiske følgekonsekvensene for flyselskapet med kansellering av flighter etc.

Regner med at Norport har sin forsikring i orden slik at dette ikke skaper unødige problemer.

Som Nick Figaretto er inne på skilles dem mellom direkte og indirekte konsekvenser. De direkte kostnadene (som handling's forsikring skal dekke) er definert som følger:

DIRECT COSTS RELATED TO AIRCRAFT DAMAGE
—Aircraft repairs including man hours and material plus the transportation related thereof. Calculation should be based on a standard hourly rate, which the company would normally charge to an outside party.
—Leasing costs of equipment for recover/repair of aircraft including transportation.
—All costs related to passengers and crew in respect of the damaged aircraft at the actual station. This includes the cost of transportation on other carriers, if impossible to travel within 24 hours on flights of the damaged aircraft's carrier.
—Compensation associated with the affected flight of non-passenger revenue, e.g. cargo, mail, etc.
—Ferry costs — either to a repair station or to a base station.
—Extra parking fee/costs/handling service including overtime at the actual station.
—Cost of investigation/claim administration.


----------------------
Direkte billig er nok ikke dette for noen av de involverte.. :(
 
Re: Tankbil kjørte inn i fly på Rygge

huff... at sånt uhel kan skje på en liten flyplass med liiiite biltrafikk på flyparkeringsplass.. og klare uheldigvis å dulte hard borti flyet.. va han uforsiktig med å kjøre septitanken ?

synes bare at folk bør være ekstra forsiktig med å kjøre rund nær en fly verd mange milioner kroner.. .. ikke lenge siden sist en annet gjorte en omtrent tilsvarende uhell.. det blir for ofte nå...
 
Back
Top