Ta "nytt" sete på fly

Re: Ta "nytt" sete på fly

Synest det er kjipt nok når folk kommer og setter seg ved siden av deg hvis det er ledig sete på f.eks. rad 1 eller ved nødutgangene, selv om det er samme klasse. Du sitter jo der noen minutter og gleder deg over at ingen andre har valgt setet slik at du får fritt armlene.

Hos oss følger vi med. Kabinsjefen får en PIL (Passenger Information List) med bland annet all info om seating. Man sjekker f eks med telling i premiumkabinene, og oppdager fort om det er for mange der. På listen står også alle seter som er ledige. Har du bestemt at du selv skal tilegne deg et produkt du ikke har betalt for, så er det beste som kan skje at du blir bedt om å returnere til ditt eget sete.

Vi hadde for ikke lenge siden en "self upgrade" før avgang, og når vi ga beskjed at vedkommende enten gikk og satte seg på plassen sin, eller ville bli fjernet fra flyet, så flyttet vedkommende seg.

Vi tar ikke lett på det, og hvorfor skulle vi gjøre det? Vi tilbyr et produkt man kan velge å betale for, eller man kan velge å ikke gjøre det. Velger man å ikke betale for det, så har du ingen rett til å få produktet. At det er ledig er ingen god begrunnelse til å urettmessig tilegne seg en viktig del av produktet. Jeg har ingen sympati for dem som prøver.

Det er ingenting i veien med å spørre om en oppgradering ved innsjekk/boarding, men å ta seg til rette ved eget forgodtbefinnende virker bare patetisk.

Hei, viss man får en oppgradering på gaten, hvem betaler dette ? flyplassen ? eller blir dette ett "tap" oss KLM ? :)

-KLM 1200

Hei, viss man får en oppgradering på gaten, hvem betaler dette ? flyplassen ? eller blir dette ett "tap" oss KLM ? :)

-KLM 1200

Er du seriøs nå...?
Unnskyld at jeg spør altså. Du har et FB Gold og har da ifølge mine beregninger reist endel med KLM. Antar da at du vet at det ikke er flyplassen som betaler oppgraderinger selskapet foretar....

Som svar på ditt spørsmål ; Det er KLM som tar "tapet"(som du velger å kalle det)....

Det begynner å bli sent nå....tror jeg tar kvelden.... :rolleyes: :rolleyes:

-KLM 1200

Hei KLM 1200!

Kunne vært artig om du fortalte litt om deg selv og ditt reisemønster slik at det blir lettere for oss som leser denne posten å skjønne litt mer om ditt reisemønster for å oppnå gullstatus, og hva slags erfaringer du har gjort på dine tidligere reiser med KLM.

ja, flyr en del med KLM siden jeg har en far som bor i london for tiden, pga jobben hans. jeg er alså kun 16 år og har ikke så mye peiling på det. men var bare ett spørsmål :)

-KLM 1200

Jeg leser på forumet at du ikke får gull før 1. april, så da har du vel ikke gull i begynnelsen av mars?

jo, det stemmer. men jeg har ikke flydd så mye med KLM så jeg mister min status 03/13 oss KLM. jeg søkte med en statusmatch til KLM for og få nytt. dette kortet får jeg 1 April. så akuratt nå har jeg kun. 8 dager igjen som gull medlem før jeg må vente en måned før jeg er gull igjen :)

-KLM 1200

jo, det stemmer. men jeg har ikke flydd så mye med KLM så jeg mister min status 03/13 oss KLM. jeg søkte med en statusmatch til KLM for og få nytt. dette kortet får jeg 1 April. så akuratt nå har jeg kun. 8 dager igjen som gull medlem før jeg må vente en måned før jeg er gull igjen :)

-KLM 1200

Status match ifra?

har studert at folk som er FBG har bare vist kortet til CC og bare satt seg der uten problemer fra CC selv om de kun har economy

Jeg har aldri sett noen med FBG / FBP flashe noe kort. Status står på boarding card.

jo, det stemmer. men jeg har ikke flydd så mye med KLM så jeg mister min status 03/13 oss KLM.

FB status-regulering nedover skjer på samme tid hvert år, 31/3.

jeg søkte med en statusmatch til KLM for og få nytt. dette kortet får jeg 1 April. så akuratt nå har jeg kun. 8 dager igjen som gull medlem før jeg må vente en måned før jeg er gull igjen

- FB status-regulering oppover skjer fortløpende
- Er det ikke noe uvanlig med status-match når man allerede har FBG?

ja, flyr en del med KLM siden jeg har en far som bor i london for tiden, pga jobben hans.

KLM til London? Bor du i Nederland da eller?

Jeg har selv vært FBG / FBP (litt varierende reiseaktivitet) de siste 8 årene, kun 1 gang har jeg flydd KLM til London, via AMS, og dette ble gjort for å sikre FBP ett år til.

Har fra Airberlin fikk dette når jeg var FBG

Har du statusmatchet deg fra FB -> OW -> FB?

OW status kunne kanskje blitt forstått om du pendler til LHR, men hvorfor da AirBerlin og ikke BA?

Back