SWISS-tilbud - hovedtråd (2012/2013)

Re: SWISS-tilbud - hovedtråd (2012)

Bestilte du dette på Lufthansas eller Swiss sine sider?
Måtte motvillig booke via Swiss sine sider. Prøvde wideroe.no, men de fikk ikke opp rutekombinasjonen - og plutselig var jeg i tidsnød ift. salgsperioden (ble kjøpt kl 23:57). Fant også ruten på ITA Software, så et hvert reisebyrå skulle klare å prise den ut.

Sjekk for øvrig fare rules og routing nøye når slike tilbud kommer, da det er der man kan se hvilke muligheter som finnes med tanke på f. eks. poengmaksimering.

Fant også ruten på ITA Software, så et hvert reisebyrå skulle klare å prise den ut.

Men WF er ikke "ethvert reisebyrå". WF skriver ut bilettene på "WF-billettpapir", mens "ethvert reisebyrå" skriver ut på "Swiss-papir".

Swiss og Lufthansa kjører på med en ny Business Class-kampanje med salgsperiode t.o.m. 24. januar. Tilbudet har også priser med utreise fra Norge.

Noen eksempler:
Oslo-Boston-Oslo fra 8670 kroner + avgifter
Oslo-New York-Oslo fra 9360 kroner + avgifter
Oslo-Seattle-Oslo fra 11670 kroner + avgifter
Oslo-Singapore-Oslo fra 11755 kroner + avgifter

Reiseperioden er 1. juli t.o.m. 31. august (utreise).
Bookingklasse: Z (kan oppgraderes til First Class med EuroBonus-poeng hos Swiss, ikke Lufthansa).

Swiss og Lufthansa kjører på med en ny Business Class-kampanje med salgsperiode t.o.m. 24. januar. Tilbudet har også priser med utreise fra Norge.

Noen eksempler:

Bookingklasse: Z (kan oppgraderes til First Class med EuroBonus-poeng hos Swiss, ikke Lufthansa).

Med tilbudet kan en fly OSL-Cai for 9000 nok +35000 EB-poeng og fly First den ene veien. i tillegg få ene jo en del poeng også. Tilsvarende for DXB for 12000 NOK. Imidlertid frister vel ingen av destinasjonene i juli-august...

Noen eksempler:

Jeg finner ikke prisen til BOS med Swiss i business. Får bare opp flighter til 20000 kroner... :angry: Så for Swiss sin del er det neppe salg.

Jeg kjøpte for 11000 i business til BOS (Swiss på utreise fra OSL og LH på retur til BER).

Filler'n! Jeg som bestilte OSL-ZRH-PEK med Swiss for en god uke siden!

Filler'n! Jeg som bestilte OSL-ZRH-PEK med Swiss for en god uke siden!
Kanseller, refund av skatter og avgifter (minus YQ), bestill på nytt og fly Business ;)

Er en meget bra pris. Swiss Business Class er et bunnsolid produkt på langdistanse.

Er en meget bra pris. Swiss Business Class er et bunnsolid produkt på langdistanse.

Ja, det frister å slå til på Business-bestilling i september. Biz-billetten kan refundres eller forandres mot et gebyr på 1.800,-

EDIT: gikk på en biz-smell: Booka ! :)

Last edited:

Kanseller, refund av skatter og avgifter (minus YQ), bestill på nytt og fly Business ;)

Skulle gjerne gjort det, men budsjettet mitt tillater dessverre ikke det ;) Men det var da et meget bra tilbud!

Ikke noe å rope hurra for, men heller ikke noe å bli sinna for:

Ever wanted to explore Rome, whose history spans two and a half thousand years? Or why not visit Venice, the Floating City, which has been name undoubtedly one of the most beautiful cities ever built by man? Whichever your choice will be, be prepared to be flabbergasted by Italy’s magnificence.

Florence from NOK 1'922.-
Milan from NOK 1'690.-
Rome from NOK 1'522.-
Venice from NOK 1'864.-

http://booking.swiss.com/web/Offers...sect=KEY_VISUAL&WT.rem=KVNO&country=NO&lang=1

ja, virker det som Swiss har relansert sin kampanje. Punktet at Swiss fortjener å bli fremhevet er at de har fortsatt mange ledige plasser på Jun, Juli og August som er måneder uten mange tilbud!

Salg i business class, samme vilkår som Lufthansas salg:

Boston from NOK 11'838.-
Chicago (ORD) from NOK 13'338.-
Los Angeles from NOK 15'838.-
Miami from NOK 13'838.-
Montreal (YUL) from NOK 12'891.-
New York (JFK) from NOK 12'723.-
San Francisco from NOK 15'838.-

http://booking.swiss.com/web/bba.htm?i=GgM1&g=2

Småpene biz-priser til Asia:

from NOK 13'969.- Beijing
from NOK 13'969.- Shanghai
from NOK 13'970.- Tokyo

http://booking.swiss.com/web/Swiss-Offers/Norway.html

Jeg og en kompis booket nettopp til NRT i juli. Må si 13.900 er en svært god pris til Tokyo, og business hos Swiss er jo en av de aller beste i klassen. I tillegg en drøss med EB-poeng, ca 32.000 miles med EBG-bonus. Med den nye opptjeninga i eco hos SK, skal jeg nok nå EBG også neste opptjeningsperiode ganske greit etter denne turen.

Last edited:

I tillegg en drøss med EB-poeng, ca 32.000 miles med EBG-bonus. Med den nye opptjeninga i eco hos SK, skal jeg nok nå EBG også neste opptjeningsperiode ganske greit etter denne turen.
Det er vel kun på flighter i SAS-gruppen en får EBG eller EBS-bonus?

Tilbud i first

Exclusively luxurious SWISS First specials:
Bangkok from NOK 39'861.-
Delhi from NOK 40'019.-
Hong Kong from NOK 44'296.-
Los Angeles from NOK 55'840.-
Miami from NOK 50'890.-
Mumbai from NOK 36'186.-
New York (JFK) from NOK 43'590.-
New York (EWR) from NOK 43'590.-
San Francisco from NOK 56'390.-

http://booking.swiss.com/web/bba.htm?i=JWS1&g=2

Utreise til og med oktober ser det ut til.

Back