SWISS-tilbud - hovedtråd (2012/2013)

Re: SWISS-tilbud - hovedtråd (2012)

Swiss har et slags juletilbud nå, i alle fall vinterruter som gjelder. Det nærmer seg jo tross alt juli.

Waiting for the adequate timing to take a risk and go to cities before unseen? Get ready for achieving cultural enrichment, because this opportunity has arrived.

From taking an adventurous camel ride through the desert in order to visit the majestic pyramids in Cairo or the sand dunes in Dubai, you will marvel at wonders beyond your dreams.

Fly to Cairo from NOK 3’104.-
Fly to Dubai from NOK 3’381.-
Fly to Muscat from NOK 5’615.-
Fly to Shanghai from NOK 5’452.-

Purchase by: 30.06.2012
Travel period: 01.11.2012 - 15.03.2013

http://booking.swiss.com/web/Offers...=INNO_DXB&country=NO&lang=1?WT.mc_id=NLNO1226

De skriver også om Fast Track på Gardermoen i mailen de sendte ut, der de informerer om at SWISS HON Circle- og Senator-kunder + Business Class-passasjerer har tilgang.

NEW: Fast track
SWISS HON Circle, Senator and Business Class customers have access to the fast track at Oslo Gardermoen Airport from 21st June 2012. Fasttrack is located at OSL Terminal 1, Departure level at the east end right next to the standard Passenger Security Control.

Access with 2D barcode on boarding pass:

HON Circle members travelling all classes on SWISS-operated flights
Senators travelling all classes on SWISS-operated flights
Business Class passengers travelling on SWISS-operated flights.

http://www.swiss.com/countries/NO/l...ASER_SMALL&WT.rem=TSNO_LEFT&country=NO&lang=1

Last edited:

Tilbud til US og Canada
Boston from NOK 5'170.-
Chicago (ORD) from NOK 5'385.-
Los Angeles from NOK 5'510.-
Montreal (YUL) from NOK 5'698.-
New York (JFK) from NOK 5'085.-

http://booking.swiss.com/web/Offers...=INNO_NYC&country=NO&lang=1?WT.mc_id=NLNO1230

Ok man kan kjøpe LAX som et greit tilbud, men resten var ikke noe særlig å skryte av. Er greit å poste faktiske tilbud og ikke "tilbud", feks har jo Lufthansa også "tilbud" til PEK for 6105 kr og "tilbud" til SIN for 7205 NOK, når vi vet at for et par dager sida så var det et salg til SIN for 3995 og at ordinærprisen på andre flyselskap til PEK feks er lavere (les Aeroflot feks)

Ok man kan kjøpe LAX som et greit tilbud, men resten var ikke noe særlig å skryte av. Er greit å poste faktiske tilbud og ikke "tilbud", feks har jo Lufthansa også "tilbud" til PEK for 6105 kr og "tilbud" til SIN for 7205 NOK, når vi vet at for et par dager sida så var det et salg til SIN for 3995 og at ordinærprisen på andre flyselskap til PEK feks er lavere (les Aeroflot feks)

Don`t shoot the piano player :D
Dette er også kjip klasse når det gjelder opptjening så er nok bedre og slenge på noen få hundrelapper hver vei og fly UA med 100% opptjening.
Fly via MOW når man skal vestover er ikke særlig aktuelt uansett hvor billig det er

Last edited:

I forbindelse med lansering av Singaporeruten har Swiss lagt ut følgende hyggelige pris fra Oslo:

Singapore from NOK 4'871.
Fly SWISS daily to Singapore - new as of 12th of May 2013.

Småkjipt business-tilbud fra Swiss:

Valid for Business Class bookings made before 23.12.2012.
Travel period: 21.12.2012-31.03.2013 (Singapore: 12.05-31.07.2013).

Beijing from NOK 18'679.-
Hong Kong from NOK 18'630.-
Johannesburg from NOK 21'303.-
Shanghai (PVG) from NOK 18'879.-
Singapore from NOK 18'734.-
Tokyo (NRT) from NOK 22'282.-

Medlemmer av Skiforeningen får 250kr i rabatt med reiser med Swiss i følge deres siste nyhetsbrev. Aner ikke hvordan man bokker det

www.lufthansa.no kan man finne LX F fra London til Boston og New York til ca 22-23 000 kr. Har funnet det på enkelte datoer i mars og massevis i juli. Kan også kombineres med LH F den ene veien, og LX F den andre. Merk at jeg kun har funnet prisene når jeg søker fra forsiden, ikke ved avanserte søk, multi-city osv.

Det gir dessverre bare 200% med EB, men 300% med Aegean, og dermed gull der.

Edit: Og både SFO og LAX til under 26 000, kan f.eks ta LH A380 den ene veien. Til vestkysten gir også en del bedre ratio på miles pr krone (i underkant av 40 000 med M&M/Aegean).

Last edited:
BRU/LUX-SIN/PEK

BRU eller LUX til SIN eller PEK via ZRH med LX i Economy (KSS18BE) til ~3737 kroner.

Noen betingelser:
- må bestilles før 6 mars 2013
- reise mellom 12 mai 2013 og 30 juni 2013
- minimumsopphold 5 dager eller natt mellom lørdag og søndag
- maksimumsopphold 2 måneder

Snublet over dette tilbudet tidligere i dag og tenkte å dele det her siden forumet er ganske tungt hva EB/*A interesse angår. Når det er sagt så tjener man ikke en haug med poeng (25% i K med LX for EB, hvis jeg ikke tar helt feil), men prisen er jo hyggelig. Kjapt søk på ITA ga mange muligheter i mai, litt færre i juni så for folk som ønsker å tilbringe 17. mai nær ekvator så er kanskje dette muligheten. ;-)

Re: BRU/LUX-SIN/PEK

Du må jo uansett ha en positioning flight, i tillegg spørs det jo om de i handlingen på Gardermoen (eller hvor du enn måtte reise fra) får til/er villige til å sende bagasjen din hele vegen når du har to forskjellige bookinger.

Re: BRU/LUX-SIN/PEK

Tilbudet til PEK gjelder også med utgangspunkt fra OSL via ZRH i én booking til kr 3 873,- ref swiss.com. Klarer ikke å se hva som er gyldig bookingperiode.

Re: SWISS-tilbud - hovedtråd (2012/2013)

Du må jo uansett ha en positioning flight, i tillegg spørs det jo om de i handlingen på Gardermoen (eller hvor du enn måtte reise fra) får til/er villige til å sende bagasjen din hele vegen når du har to forskjellige bookinger.

Ja, det er sant at hvis man skal dra nytte av tilbudet til SIN så må man først komme seg til BRU eller LUX med mindre man allerede er i området. Selv med tilbringerreise så burde det gå an å komme seg til SIN for en billig penge.

Hva reise på to forskjellige bestillinger angår (eller interlining), så virker det ut til at det generelt sett blir vanskeligere og vanskeligere selv med samme selskap. Egen erfaring tilsier at det kan gå greit, men det kan ha sammenheng med allianse og status. YMMV.

Tilbudet til PEK gjelder også med utgangspunkt fra OSL via ZRH i én booking til kr 3 873,- ref swiss.com. Klarer ikke å se hva som er gyldig bookingperiode.

Med litt leting på swiss.com så finner man følgende for dette tilbudet:
- Purchase by: 08.03.2013
- Departure period: 01.04.2013 - 30.06.2013
- Minimum stay: 0 You must stay Saturday night to Sunday
- Maximum stay: 3 months
- Rebooking: Not possible
- Not refundable
- via: Zurich

Forøvrig virker det ut til at OSL-PEK med LX ikke dukker opp i matrisen til ITA i K, men i helt andre klasser som naturlig nok gir også helt andre priser.

Til slutt til moderator, så ikke denne spesifikke LX-tråden da jeg postet meldingen min. Skal se bedre etter neste gang. :-)

BKK på sommertilbud i Biz - 13.000.

http://booking.swiss.com/web/Offers..._09042013_1000_POS1_Experience+SWISS+Business

Men til min store forskrekkelse ser jeg at P nå kun gir 100% opptjening også hos LX. Står ikke det på SAS sine sider, men var det milage calculatoren kom opp med.
Jeg tror ikke det stemmer. Logget meg inn på SAS Sales Info for å sjekke, og der står det fremdeles 200 % for SWISS P. Det står at seneste oppdatering er 21MAR2013 og det er jo kun noen uker siden. Denne setningen gjør at jeg kjenner meg ganske sikker:
When using calculation in EBMS please observe that the information recieved only generate Economy class (100%).

Dette er et meget interessant tilbud, som kan gi en hel haug med EB-poeng. Ifølge ExpertFlyer er det mulig å fly til Bangkok via Beijing: SWISS til Beijing og Thai fra Beijing til Bangkok. Ettersom alle business class-bookingklasser på Thai gir 200 % til EB så blir det 32 000 EB-poeng totalt for t/r (ifølge gcmap).

Hvis en i tillegg klarer å fly med SK-metall (LX codeshare) til/fra ZRH så blir det 34 400 poeng, eller 35 900 poeng inkl 25 % EBG-bonus.

Laveste pris jeg finner med routing OSL-ZRH-PEK-BKK-PEK-ZRH-OSL er 17297 kr.

Mye ledig til annonsert 13.000 kr til BKK med direkterouting.

Laveste pris jeg finner med routing OSL-ZRH-PEK-BKK-PEK-ZRH-OSL er 17297 kr.

Mye ledig til annonsert 13.000 kr til BKK med direkterouting.
Jeg har heller ikke klart å finne noen gode priser for OSL-ZRH-PEK-BKK-PEK-ZRH-OSL, selv om det skal være mulig ifølge reglene i ExpertFlyer. Mulig man må ringe SWISS eller kontakte en reisebyrå for å få dette til.

Men jeg har klart å finne OSL-ZRH-PEK-BKK-ZRH-OSL (dvs reise via PEK kun på utreisen) for 13 669 kr på SWISS sin hjemmeside. Dette må være samme fare basis men med noe høyere skatter og avgifter.

Jeg tror ikke det stemmer. Logget meg inn på SAS Sales Info for å sjekke, og der står det fremdeles 200 % for SWISS P. Det står at seneste oppdatering er 21MAR2013 og det er jo kun noen uker siden. Denne setningen gjør at jeg kjenner meg ganske sikker:

Dette er et meget interessant tilbud, som kan gi en hel haug med EB-poeng. Ifølge ExpertFlyer er det mulig å fly til Bangkok via Beijing: SWISS til Beijing og Thai fra Beijing til Bangkok. Ettersom alle business class-bookingklasser på Thai gir 200 % til EB så blir det 32 000 EB-poeng totalt for t/r (ifølge gcmap).

Hvis en i tillegg klarer å fly med SK-metall (LX codeshare) til/fra ZRH så blir det 34 400 poeng, eller 35 900 poeng inkl 25 % EBG-bonus.

Jeg håper virkelig du har rett! Det som gjorde meg veldig usikker var at jeg også prøvde meg inne på Miles & More-kalkulatoren på LH sine sider. Der ga J ca 12.000 miles for ZRH-BKK, men P ga bare rundt 5500....

Men hvis det er full opptjening er jo dette vilt bra!

Back