Min samboer oppdaget at hennes EB-konto var blitt trukket 3 x 16580 poeng fra Amazon, som hun overhode ikke har noen kjennskap til. Det er derved nærliggende å fastslå at noen uten rettmessig adgang har benyttet/hacket hennes konto til å kjøpe gavekort gjennom Eurobonusshopen. Så langt er fakta etablert.
SAS henviser bare til Amazon og Eurobonusshopen når min samboer ringer dem, eller skriver på gull-mailen. De er overhode ikke interessert i å bidra til å finne ut hvordan dette er skjedd, hvem som har gjort dette, eller hjelpe til med å tilbakeføre poeng.
Når vi kontakter Amazon, blir vi henvist 4-5 ganger videre, og det virker ikke som de skjønner at dette dreier seg om en eller annen form for svindel, men tror at vi er "misfornøyde med ett kjøp". Selv om SAS opplyste gavekortnumrene som ble kjøpt, klarer ikke Amazon å finne disse.
Jeg ser for meg at Eurobonus må være rette vedkommende til å ta tak i dette i utgangspunktet, akkurat som man ville kontaktet sin egen bank dersom kort/konto ble skimmet/svindlet, er det Eurobonus med deres poeng som har utløst betaling i dette tilfellet.
Har en frue hjemme nå som er rimelig misfornøyd med både det å miste nærmere 50.000 poeng, samt kundeservicen som ikke ytes, så mitt spørsmål blir som følger: Hvordan burde man "angripe" dette problemet videre?
SAS henviser bare til Amazon og Eurobonusshopen når min samboer ringer dem, eller skriver på gull-mailen. De er overhode ikke interessert i å bidra til å finne ut hvordan dette er skjedd, hvem som har gjort dette, eller hjelpe til med å tilbakeføre poeng.
Når vi kontakter Amazon, blir vi henvist 4-5 ganger videre, og det virker ikke som de skjønner at dette dreier seg om en eller annen form for svindel, men tror at vi er "misfornøyde med ett kjøp". Selv om SAS opplyste gavekortnumrene som ble kjøpt, klarer ikke Amazon å finne disse.
Jeg ser for meg at Eurobonus må være rette vedkommende til å ta tak i dette i utgangspunktet, akkurat som man ville kontaktet sin egen bank dersom kort/konto ble skimmet/svindlet, er det Eurobonus med deres poeng som har utløst betaling i dette tilfellet.
Har en frue hjemme nå som er rimelig misfornøyd med både det å miste nærmere 50.000 poeng, samt kundeservicen som ikke ytes, så mitt spørsmål blir som følger: Hvordan burde man "angripe" dette problemet videre?