Det er opptil flere rapporter herfra tidligere, både av meg og andre. 4 år siden sist men endringene denne gangen er at flyselskapet heter SunClass og vi har gått fra 1 til 2 barn.
Unikt også denne gangen var den ekstremt tidlige bestillingen. Våren 2021 ble turen bestilt, og det tikket enn en bekreftelse fra Ving som kunne informere om at det nå var 451 dager til avreise. Så fant ut det da var egentlig beste å glemme hele greia.
Et år gikk og omsider kunne turen hentes frem fra glemselen. Både mat og seter i den fremre kabinen på deres A330-300 var bestilt sammen med original bestillingen, så da gjensto det egentlig bare å huske betale for reisen, bestille parkering på OSL og pakke kofferten.
Avreise 09:00 for DK1566, og med kun en A330-300 i flåten var det OY-VKI som gjaldt, med mindre den hadde rotet seg bort i noe teknisk (igjen). Var ennå litt usikker på hvor mye tid jeg skulle beregne på en OSL full av feriegjester, men 05:55 kjørte vi avsted fra Asker. På OSL ble bil og nøkler avlevert til gutta på FlightPark og vi kunne tusle bort til terminalen. Boardingkort lå alt på mobilen, så etter ha printet ut 3x bagtags og festet disse tusler vi bort til innsjekkingsområde 10. Der kunne man velge stå i kø foran 3 åpne skranker, eller dumpe bagasjen på automatisk bagdrop hvor det var null kø.
10 minutters ventetid i sikkerhetskontrollen, og da vi var gjennom der var ikke klokken mye over 07, så kunne konstatere vi hadde beregnet alt for god tid. Men etter en tur innom både taxfree, Bit, litt kleskjøp på Æra og litt bunkring i kiosken gjaldt det å få brent av litt energi for barna. Heldigvis funker det ennå med å «bli med pappa for å se på flyene», så kona burde være fornøyd der, da hun kan sysle med noe annet
Ytters på D-gatene stod da OY-VKI. Faktisk samme gate som samme tur 4 år tidligere. Så drit i variasjon liksom
Med 390ish skaller som skulle ombord begynte boarding tidlig, men jeg så ingen vits å stå ekstra i kø eller komme tidlig ombord. Da minimeres også antall «skal vi dra snart?» spørsmål mens vi venter på pushback.
Så var da ombord blant de siste
Hadde som siste reservert seter i fremre kabin, så med inngang dør 2 kunne man i det minste «turn left»
God benplass for mine 190, men ser også at SunClass har brandet den kabinen som SunClass Plus. Og innbiller meg at det er litt bedre plass foran der?
Fortsettelse følger….
Unikt også denne gangen var den ekstremt tidlige bestillingen. Våren 2021 ble turen bestilt, og det tikket enn en bekreftelse fra Ving som kunne informere om at det nå var 451 dager til avreise. Så fant ut det da var egentlig beste å glemme hele greia.
Et år gikk og omsider kunne turen hentes frem fra glemselen. Både mat og seter i den fremre kabinen på deres A330-300 var bestilt sammen med original bestillingen, så da gjensto det egentlig bare å huske betale for reisen, bestille parkering på OSL og pakke kofferten.
Avreise 09:00 for DK1566, og med kun en A330-300 i flåten var det OY-VKI som gjaldt, med mindre den hadde rotet seg bort i noe teknisk (igjen). Var ennå litt usikker på hvor mye tid jeg skulle beregne på en OSL full av feriegjester, men 05:55 kjørte vi avsted fra Asker. På OSL ble bil og nøkler avlevert til gutta på FlightPark og vi kunne tusle bort til terminalen. Boardingkort lå alt på mobilen, så etter ha printet ut 3x bagtags og festet disse tusler vi bort til innsjekkingsområde 10. Der kunne man velge stå i kø foran 3 åpne skranker, eller dumpe bagasjen på automatisk bagdrop hvor det var null kø.
10 minutters ventetid i sikkerhetskontrollen, og da vi var gjennom der var ikke klokken mye over 07, så kunne konstatere vi hadde beregnet alt for god tid. Men etter en tur innom både taxfree, Bit, litt kleskjøp på Æra og litt bunkring i kiosken gjaldt det å få brent av litt energi for barna. Heldigvis funker det ennå med å «bli med pappa for å se på flyene», så kona burde være fornøyd der, da hun kan sysle med noe annet
Ytters på D-gatene stod da OY-VKI. Faktisk samme gate som samme tur 4 år tidligere. Så drit i variasjon liksom

Med 390ish skaller som skulle ombord begynte boarding tidlig, men jeg så ingen vits å stå ekstra i kø eller komme tidlig ombord. Da minimeres også antall «skal vi dra snart?» spørsmål mens vi venter på pushback.
Så var da ombord blant de siste


Hadde som siste reservert seter i fremre kabin, så med inngang dør 2 kunne man i det minste «turn left»

God benplass for mine 190, men ser også at SunClass har brandet den kabinen som SunClass Plus. Og innbiller meg at det er litt bedre plass foran der?

Fortsettelse følger….