Sunclass - forsinkelser, regularitet og innleie 2024

Det var 4 Sunclass cabincrew på Wamos på torsdag. De sa at grunnen til at de fløy Wamos, var at deres eget fly hadde hatt kontakt med en cateringbil, (iht til en pax som var med på flighten.)
 
Det var 4 Sunclass cabincrew på Wamos på torsdag. De sa at grunnen til at de fløy Wamos, var at deres eget fly hadde hatt kontakt med en cateringbil, (iht til en pax som var med på flighten.)

Det skal vist ha skjedd på cph, noe som ikke er første gangen. Tror det er et handlingselskap som burde ta grep.
 
OY-TCG ser ut til å møtte på noe form for problemer på JSI, og har stått på JSI siden 15. september. Derfor har både GetJet fløyet 2 runder (73H) og Airseven (73H) flyr i dag og i morgen fra Billund.


Står fortsatt på JSI, så tydeligvis såpass hard landing det ikke var noen quick fix
 
Noen med innsikt som klarer å forklare hva den harde landingen skyldes? Hadde pilotene noen som helst mulighet til å unngå denne svært harde landingen under de omstendighetene som var?
 
Noen med innsikt som klarer å forklare hva den harde landingen skyldes? Hadde pilotene noen som helst mulighet til å unngå denne svært harde landingen under de omstendighetene som var?

Er nok svikt i løft pga endring av vind-retning/-styrke, samtidig som flyet gikk inn for landing der farten senkes.
 
Må si jeg lurer litt på hvem som handler for Sunclass på OSL om dagen. Kom hjem fra AYT med OY-VKO natt til søndag og det tok en hel evighet før bagasjen kom gikk nesten halvannen time etter ankomst før bagasjen kom. 330neo med nesten 400 seter tok nok litt tid å tømme for bagasje, men de har konteinere så det skulle gått fortere.

Var en bedre flytur med dem denne gangen enn forrige, siden vi nå hadde vett til å forhåndsbooke seter med ekstra beinplass, ble 15 a/c, exit row uten bulkhead, så godt med plass.
 

Attachments

  • IMG_1537.jpg
    IMG_1537.jpg
    105.2 KB · Views: 1,266
Last edited:
Har opplevd det samme flere ganger. Kom hjem fra Mallorca i begynnelsen av september - sto ved båndet i en halvtime før det begynte å rulle. Har opplevd det flere ganger med Sunclass. Er vel Widerøe som handler for Sunclass på OSL?
 
Må si jeg lurer litt på hvem som handler for Sunclass på OSL om dagen. Kom hjem fra AYT med OY-VKO natt til søndag og det tok en hel evighet før bagasjen kom gikk nesten halvannen time etter ankomst før bagasjen kom. 330neo med nesten 400 seter tok nok litt tid å tømme for bagasje, men de har konteinere så det skulle gått fortere.

Hjelper lite å tømme flyer, som jo går raskt, hvis det ikke er noen som først kjører bagasjen til båndet også begynner legge det på....
 
Noen som kjenner status på TCG? Ryktene jeg har hørt er at Airbus nekter Sunclass å ta den hjem til basen pr. nå.

Det samme har jeg fått opplyst. Det er satt opp et telt på lufthavnen hvor de mest nødvendige reparasjonene skal utføres. Når dette er gjort skal maskinen fergeflys ut derfra for videre reparasjoner.
 
Back
Top