Sunclass - forsinkelser, regularitet og innleie 2024

Kan se ut til at OY-TCN står ledig på OSL? Mulig den kan ta turen.

Pax fra RHO har enda ikke hørt noe fra Sunclass Airlines eller Ving

Kan se ut til at OY-TCN står ledig på OSL? Mulig den kan ta turen.

I følge Aftenbladet har flyet blitt sjekket ut av teknikere på OSL og skal visstnok snart fortsette til RHO. Ser at maskinen taxer ut for avgang på OSL as we speak.

Et fly på vei fra Stavanger lufthavn, Sola til Rhodos måtte søndag morgen omdirigeres til Oslo etter at lynet slo ned under takeoff.

– Det smalt godt, forteller en av passasjerene til Radio Haugaland.

– Det smalt godt da lynet slo ned. Vi fikk god informasjon av besetningen og kapteinen underveis, forteller en av passasjerene til Radio Haugaland søndag morgen.

Flyet er nå inspisert av teknikere i Oslo er klar for avgang til Rhodos om kort tid, melder lokalradioen på Haugalandet.

https://www.aftenbladet.no/direkte/i/BJjxb0/aftenbladets-nyhetsstudio?pinnedEntry=215429

Pax fra RHO har enda ikke hørt noe fra Sunclass Airlines eller Ving��

Maskinen på 1040 skal tilsynelatende gå til Bergen etter ankomst RHO. Returen fra RHO til SVG går først i natt. Men det blir vel noe forsinkelser uansett vil jeg tro.

Last edited:
Crew som skal fly RHO-BGO går ut på tid, så her må OY-TCF en tur innom MMX for å bytte crew

Re: Sunclass Airlines - Statustråd

Vi ble truffet av lyn rett etter avgang. Smalt godt. Vurderes om vi kan fly samme fly videre eller om vi må bytte.

Rundet tilfeldigvis hjørnet fra Foxtrot 3 til Charlie 3 rett etter dere tok av, og syns det så mistenkelig ut som at lynet traff dere rett etterpå. Første gang jeg ser det skje, så det var jo litt tøft.

Rundet tilfeldigvis hjørnet fra Foxtrot 3 til Charlie 3 rett etter dere tok av, og syns det så mistenkelig ut som at lynet traff dere rett etterpå. Første gang jeg ser det skje, så det var jo litt tøft.

Det er ganske interessant å ha opplevd. Det smalt godt og det kom som et rødlig flash, så for meg var det ikke intuitivt at det var lyn. Det ga ingen skader på flyet men det ble en tur til ENGM og fire timer delay så var derfor mest herk. Noen med litt flyskrekk måtte ha noen beroligende ord fra de kabinansatte før de ble med videre. Det tok tid å få sjekket flyet, og det tok enda mer tid å få fuel. Varmt fly og mange barnefamilier ombord, men overraskende god stemning.

Vi var ganske heldige som ikke ble mer forsinket også. Crewet gikk ut på tid etter landing i Rhodos så Sunclass ops ville helst ha et nytt crew. Men slot tid om en time, pluss nytt crew tidligst om halvannen time var en dårlig combo. Det ville nok fort ha blitt mange timer ekstra på bakken. Så fikk vi plutselig kontrabeskjed om at vi skulle ta turen med samme crew allikevel. Da var det stor jubel. Så vi kom oss til Rhodos samme dag.

OY-VKI skal fly OSL-RHO i dag, men returnerte til gate etter ha takset til rullebanen først. Lukter teknisk.

Ser OY-VKO har vært på ORY siden torsdag, etter å ha stått på ARN i nesten 3 uker... Iflg. flyprogrammet til Ving i mai skulle den flydd OSL-PMI sist lørdag, så antar dette er vedlikehold/rep som ikke er planlagt. Noen som vet? Flyr OSL-PMI førstkommende lørdag. Hadde gledet meg til første tur i A339, men det begynner kanskje å spøke for det?

Update: OY-VKO er ute å taxer på ORY nå.

Last edited:
OY-VKO er på vei til OSL. Nettopp utført noen piruetter utenfor vestkysten av Danmark i variabel høyde og er nå ved Kragerø.

OY-VKO ser ut att ha problem igen.

DK1586 OSL-RHO försenad från 07:00 till 15:00.

OY-VKP flygs in från ARN ikväll för att ta nästa OSL-RHO flight DK1590.

DK1589 (LPA-OSL) med OY-VKI diverted to Faro (FAO). Noen som vet årsak? Medical?

Last edited:
Back