• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sunclass - forsinkelser, regularitet og innleie 2023

VKI skulle hatt avgang kl 15:00 fra LPA til OSL. Står etter det jeg kan se fortsatt på bakken på LPA. Avinor sier ankomst 02:47 (opprinnelig 21:25). Blitt syk igjen?

VKI skulle hatt avgang kl 15:00 fra LPA til OSL. Står etter det jeg kan se fortsatt på bakken på LPA. Avinor sier ankomst 02:47 (opprinnelig 21:25). Blitt syk igjen?

Står teknisk som årsak ja.

Taxer ut til banen i dette øyeblikk.

Last edited:
Skulle tro at det meste som kunne fikses hadde blitt gjort i Abu Dhabi - etter nesten ett år der nede? Er jo ikke første gangen etter at VKI kom tilbake at den har hatt trøbbel..

Da har de fått VKI i gang igjen. Straks tilbake på OSL for å ta kveldens rundtur til Chania. Skal vi åpne veddemålet om hvor forsinket den blir?

Nesten en nyhetssak i seg selv. VKI er i rute

48765191b00e21d5c61f279d7c33652f.jpg

Tolker jeg FR24 rett er VKO syk, så VKI er fløyet til ARN for å fly til LCA. Mens OSL-LPA er kansellert?

ARN-AYT som skulle avgått i gårkväll med OY-VKO startar strax med OY-TCN.

OY-TCN fick flyga ARN-RHO-ARN x2 igår för att täcka upp för VKO. Fanns väl inget man kunde hyra in för att få iväg AYT-flighten i gårkväll.

Sunclass er veldig forsinket på flere avganger fra Oslo både i går og i dag. Har VKF teknisk trøbbel - igjen? Skulle tatt av mot Antalya kl. 06.30, ny tid kl 14..

Er det samme tekniske problem som plager OY-VKO, f.eks motorer eller er det hele tiden forskjellige ting?

Får inntrykk av at andre selskaper har lite teknisk tull med sine A339.

Men, har nå OY-VKF ( 330 -200) gått på en smell? Den står vel på OSL etter den kom fra Varna i natt. Men GetJet er på vei inn fra Riga for å ta en PMI avgang ser det ut til

Undrer på hvor stor total tid er på VKI ? Jeg ble invitert på første demoflight med Premiairs VKI 19.09.2000 OSL-CPH-OSL...
Det bør vel være et høyt time tall...

Back