Sunclass - forsinkelser, regularitet og innleie 2023

Undrer på hvor stor total tid er på VKI ? Jeg ble invitert på første demoflight med Premiairs VKI 19.09.2000 OSL-CPH-OSL...
Det bør vel være et høyt time tall...

Det spørs. Den ser jo ut til å tilbringe mye av tiden på bakken..:cool:

OY-VKO har varit kvar på PMI sedan i gårkväll. Beräknas inte vara tillbaka på ARN förrän kl.18 ikväll. ARN-LPA som skulle lyft kl. 8.50 beräknas nu att lyfta ikväll kl.20

VKF endret kurs til CPH på dagens ARN-LPA og står tilsynelatende der nå.

ARN-LPA är en ferryflight men något måste gjort att den stannat till i CPH då. Returen från LPA till BGO är nu försenad från kl 15.05 till kl.22.45 enligt LPA´s hemsida.

VKF kvar i CPH.

OY-VKC & EC-MUA från Privilege rycker in och tar en varsin flight ikväll från LPA till BGO.

Last edited:
OY-VKO ankom på rute fra Palma og skulle dratt som DK1020 for 30 min siden fra BGO tilbake til Palma de Mallorca. Står nå som ETD 05:00 i morgen tidlig. https://www.flightradar24.com/data/flights/dk1020

Hei. Jeg er ny på dette forumet da jeg fikk litt interesse for dette nye flyet til Sunclass på nylig tur med det fra Mallorca og begynte å google litt.
Jeg skulle reist med det flyet fra BGO til PMI 5.august, men under landing på BGO punkterte nesehjulet. De måtte sende nytt hjul fra Danmark, derfor var det så mye forsinket. Sunclass hadde heldigvis OY-TCE på BGO som skulle gå tomt til PMI som vi fikk være med. Resten måtte vente ca 12 timer til hjulet var skiftet. Overasket over at nesehjulet punkterte etter under 2 mnd bruk. Ut fra FR24 ser jeg dette medførte forsinkelser på begge de flyene i flere dager.

Overasket over at nesehjulet punkterte etter under 2 mnd bruk. .

Flyhjul kan treffe fremmedlegemer, som f.eks. spiker, like enkelt som en bil ..

Bildet er mitt fra en tilsvarende situasjon i 2004 .. ;)

Attachments

• P6150043.jpg
    P6150043.jpg
    120.6 KB · Views: 1,484
VKI blir tydeligvis stående lenge nok til at Euratlantic og deres 777--200ER CS-TSX hentes inn. Til OSL i ettermiddag

Ser både VKI og VKO er satt opp fra OSL til LCA i morgen, med 10 min. mellomrom. Har Ving hatt høstferie-salg til Kypros? :cool:

Ser både VKI og VKO er satt opp fra OSL til LCA i morgen, med 10 min. mellomrom. Har Ving hatt høstferie-salg til Kypros? :cool:

Intet mindre enn 6 avganger med Sunclass i morgen tidlig ;)

2 x LCA med A330
2 x LPA med A330 og A321
1 x PMI med A321
1 X ARN med A321 som pos-maskin (tomflight)

Ser DK1573 er forsinket i over to timer fra Larnaca - hjemme ca kl. 20.00 på OSL (VKI). Er dette samme crew som fløy ut fra OSL kl 07.15 i dag tidlig?

Re: Sunclass Airlines - Statustråd

Hei. På grunn av en nødvendig omdisponering av flyflåten, og for å unngå flyforsinkelse, vil reisen gjennomføres med to mindre fly, en A330-200 fra Privilege Style og en A321 fra Sunclass Airlines. Grunnet oppdelingen vil det være to flynummer; DK1575 og DK9373. Avgangstiden er uforandret. Du som får denne SMS kommer til å fly med DK1575. Har du forhåndsbestilt sete, vil du bli tildelt tilsvarende plass i den grad det er mulig på denne flytypen. Personale fra Sunclass Airlines vil være med om bord.HilsenVing

Fikk denne meldingen fra Ving nå, før hjemreise til OSL fra LPA i morgen ettermiddag. Privilege Style fikk A330 inn i flåten sin i juni, så dette kan jo bli interessant. Ut fra boardingkort og setekart kan det se ut til at vi har vært å heldig å få lie flat, krysser fingre for det!

Litt spesielt at Sunclass omtaler A330-200 fra PS som "mindre" enn sin egen A330-200 ;)

Re: Sunclass Airlines - Statustråd

Fikk denne meldingen fra Ving nå, før hjemreise til OSL fra LPA i morgen ettermiddag. Privilege Style fikk A330 inn i flåten sin i juni, så dette kan jo bli interessant. Ut fra boardingkort og setekart kan det se ut til at vi har vært å heldig å få lie flat, krysser fingre for det!

Litt spesielt at Sunclass omtaler A330-200 fra PS som "mindre" enn sin egen A330-200 ;)

P6 har ca. 70 seter mindre enn DK sin A332. De skriver nok slik at folk forstår hvorfor oppdelingen til to fly.

Back