• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Styrelederen i Avinor takker for seg

Replying to Topic 'Styrelederen i Avinor takker for seg'

Såså, ikke vær så tøffe i trynet. Alt dette rotet i Avinor er jo tross alt vår feil... :)

Undernes tid er ikke forbi - selv folkene i tårnet bedriver selvransakelse på fritiden :love

Originally posted by LN-KGL

Undernes tid er ikke forbi - selv folkene i tårnet bedriver selvransakelse på fritiden :love

Yah right. :lol

Ikke en dag for tidlig....Talleraas burde gått for lenge siden.

Hansen kjenner i allefall godt til luftfarten som passasjer...:up:

På en slik dag hadde det passet bedre å bytte ut avinor-logoen til tråden med en med det norske flagget til topps! :nor

Hurra, hurra, hurra! :nor

:cheers:

Tror det blir en liten whiskey etter middag i dag, la AKAN kontakten få litt å slite med!

:nor :nor

Hansen er nok adskillig tøffere enn forgjengeren...

Originally posted by EB

Men nå har han faktisk imponerende resultater og vise til. Dessuten skal han visst være veldig dyktig

Originally posted by Someone

Originally posted by EB

Men nå har han faktisk imponerende resultater og vise til. Dessuten skal han visst være veldig dyktig

A & B henger ikke sjelden sammen.....

http://www.dn.no/forsiden/article789281.ece

Intervju med Hansen i DN.

Det mest gledelige er at han itillegg til og være regnet som en dyktig leder også har stor erfaring fra den viktigste delen innen flybransjen, nemmelig PASSASJERENE selv om enkelte andre grupper på både arbeidsgiver- og arbeidtakersiden tilsynelatene ser ut til og sette sin egen status over passasjerenes

selv om enkelte andre grupper på både arbeidsgiver- og arbeidtakersiden tilsynelatene ser ut til og sette sin egen status over passasjerenes

Kan du ikke utdype dette? Det er da en ganske drøy påstand.

Originally posted by atck

selv om enkelte andre grupper på både arbeidsgiver- og arbeidtakersiden tilsynelatene ser ut til og sette sin egen status over passasjerenes

Kan du ikke utdype dette? Det er da en ganske drøy påstand.

Ja det kan jeg godt. Som passasjer så føler mange av oss at vi blir lidende pga konflikter innad i f.eks Avinor og SAS. Nå sier jeg ikke hvem som har skylden i noen av konfliktene men det er alltid vi passasjerer som får svi mest, de som streiker får kun noen fridager. Husk at det er passasjerene som til syvende og sist betaler lønnen til alle innen flybransjen

Men jeg er også klar over at f.eks fornøyde flygeledere og piloter gir fornøyde passasjerer og det er en sammenheng der og dette ikke er ment som en angrep på noen selv om det lett kan tolkes sånn.

Det kan lett bli en tråd som utarter seg men man må huske på at det er en grunn til at folk går så langt at de sier stopp. En kan spørre seg hvor mye passasjerene er tjent med at innsparinger og rovdrift får fortsette for lenge. For det er dessverre slik at regularitet som oftest medfører at noe annet må vike i disse innsparingstider. Dette "annet" er enten arbeidsvilkår eller sikkerhet.

Men bevares, man har jo sin egen oppfatning av hvor gøy det er å være passasjer når folk setter foten ned. Sjøl måtte jeg kjøre 1000 km i leiebil til 7500,- for å komme meg hjem fra Oslo under siste streik...

Originally posted by atck

Det kan lett bli en tråd som utarter seg men man må huske på at det er en grunn til at folk går så langt at de sier stopp. En kan spørre seg hvor mye passasjerene er tjent med at innsparinger og rovdrift får fortsette for lenge. For det er dessverre slik at regularitet som oftest medfører at noe annet må vike i disse innsparingstider. Dette "annet" er enten arbeidsvilkår eller sikkerhet.

Men bevares, man har jo sin egen oppfatning av hvor gøy det er å være passasjer når folk setter foten ned. Sjøl måtte jeg kjøre 1000 km i leiebil til 7500,- for å komme meg hjem fra Oslo under siste streik...

Der er jeg enig i deg at passasjene ikke nødvendigvis er tjent med for store innsparinger, men der har jo "Ryanair"-passasjerene ødelagt for alle andre.

Jeg betaler gledelig 100kr mer for billetten mot at vektere, flygeledere, piloter og C/A er på jobb når jeg skal ut og reise

Back