Hvorfor quoter du meg med dette tullet?
For det første så har jeg ikke snakket om ruter som taper penger. Gang, på gang, på gang, så hører vi hvordan flyselskapene (i flertall) tjener penger på norsk innenriks, men taper gjerne penger på andre markeder. Jeg tror ikke SAS har 8-9 avganger Oslo-Tromsø for å være hyggelige, men fordi de faktisk tjener penger på det.
Poenget mitt var, og nå gir jeg "du mates med babyskje inn i munnen"-varianten, å hinte mot at et Skandinavisk selskap oppleves som å stå sterkere til å tilby innenriksdekning, enn et selskap som ikke holder til lokalt. Dette fordi det er så mange milliarder å tjene på å fly opp og ned Norge, særlig med tanke på prisene som tilbys både hos Norwegian, Widerøe og SAS mellom nord og sør, og allikevel bare skandinaviske selskap som er inne på markedet. Du må, og bør, ha en flåte i Oslo, med mulighet til mekanisk tilsyn både i nord og i sør, med personale som tilhører lokalt for fleksibilitet. Dette har både Norwegian, SAS og Widerøe. Det tar tid og erfaring å bygge opp det disse flyselskapene har. Hvis Ryanair kommer inn og skal fly Oslo-Bodø 7 gang om dagen - så kan de aldri tilby den regulariteten, fleksibiliteten, erfaringen, stabiliteten og det produktet som Norwegian og SAS gjør.
Og det, det er verdt å ta vare på. En luftfart uten sjel gidder jeg ikke. Priser meg enda lykkelig for at jeg har flyttet såpass sentralt at jeg kan kjøre til de fleste hovedsteder i Europa på rundt 4+/- timer![]()
Hvor lang tid pleier det ta å føre en protokoll?
Kabinen har oppgjør neste årHva er neste ansattegruppe i SAS som nå skal gjennom samme prosess som pilotene
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.