Ser at apriltallene nå er ute. "Eksperten" Elnæs er som vanlig ute og kommenterer. Stusser litt på denne konklusjonen på
https://e24.no/boers-og-finans/sas/pilotstreik-ga-svake-sas-tall-i-april/24617967
Er det ikke ganske selvsagt at kabinfaktoren til SAIL vil være høyere enn mainline i en streikesituasjon der mainline har kansellert alt og SAIL fortsetter å fly? For eksempel OSL-LHR og OSL-AGP, der både mainline og SAIL flyr, så vil vel SAS ha ombooket så mye som mulig, slik at SAIL flyr med 100% kabinfaktor.
Eller er det noe jeg har misforstått?
Legger også merke til at han fremstår som veldig arbeidsgivervennlig og arbeidstakerfientlig i sine uttalelser. Når analyser og synspunkt blir såpass lite reflekterte, blir det hele ganske uinteressant å lese.
Ellers ble vel tallene som ventet, og mai vil vel også merke etterdønninger og litt svakere booking enn normalt.