Streik i Norwegian (statustråd)

Status
Not open for further replies.
Re: Streik i Norwegian (statustråd)

Min far reiste BGO-OSL ved 20 tiden onsdag med SK og der var det masse ledige seter, syntes det var noe merkelig da DY sier de gjør alt for å få pax frem.

De gjør vel alt de kan men booke om til SAS er nok ikke et alternativ..

Noen som vet hva eller hvem som flyr OSL-VNO i dag? Er jo forsinket til 2000 og da gadd ikke jeg å dra ut engang til oppsatt ordinære avgangstid

Serviceforbundet varsler en sympatikonflik mod Norwegian med virkning fra om 14 dage.

Serviceforbundet varsler en sympatikonflik mod Norwegian med virkning fra om 14 dage.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2015/03/05/102935.htm

Flere strejker..

Ryanair må være helt oppe at køre over, at skandinavisk luftfart er i gang med at bekrige sig selv til døde, lige inden de tager rigtig fat i regionen.

Denne sympatistrejke fra Serviceforbundet vil, så vidt jeg forstår, også ramme andre selskaber end Norwegian?

"Her i huset dækker vi både kabine og cockpit. Vi kan også udvide sympatistrejken til visse dele af security i lufthavnen, siger han."

Det stemmer ikke. Norwegian har vert en av SAS sine største kunder siste dager. Kjøpt billetter på SAS for millioner.

Booker de virkelig om til SAS? Dvs kjøper billetter hos SAS?

Nå skal det bli spennende å se hva som skjer klokken 15:00!!

Nok er nok sier kjos! Om det kun er snakk om forhandlinger, eller en løsning som SAS gikk for gjenstår å se

Nå flyr også Privilege Style (B757-200) og Germania (A321) for Norwegian.

Nok er nok sier kjos! Om det kun er snakk om forhandlinger, eller en løsning som SAS gikk for gjenstår å se
Ta de til retten mener du?
Det er nok ikke mulig her. Dette er en lovlig arbeidskonflikt.

Det er en subjektiv oppfatning, men jeg har vanskelig for å se at pilotene vinner mediekampen i denne streiken. Det siste trekket - å ikke stille til forhandlinger - er heller ikke noe godt trekk om man ønsker folkets sympati. Tror jeg.

Det er en subjektiv oppfatning, men jeg har vanskelig for å se at pilotene vinner mediekampen i denne streiken. Det siste trekket - å ikke stille til forhandlinger - er heller ikke noe godt trekk om man ønsker folkets sympati. Tror jeg.

Nå satt de i forhandlinger til klokken 0300 i natt. Norwegian viste ikke vilje til å møte NPU på noen av punktene...

SAS smir mens de kan:

Attachments

• 05-03-2015 15-24-30.jpg
    05-03-2015 15-24-30.jpg
    62.6 KB · Views: 966
Status
Not open for further replies.
Back