Streik i Norwegian (statustråd)

Status
Not open for further replies.
Re: Streik i Norwegian (statustråd)

Liste over foreløpige kanselleringer tirsdag

Bortsett fra Torp-Bergen rotasjonen (mulig også Oulu-Helsinki) så er vel dette uansett flighter hvor passasjerene relativt enkelt kan bookes om til avganger en time eller to senere. Så fortsatt er de reisende relativt lite berørt

Men er det bare en foreløpig liste? Virker merkelig at de klarer seg med så få kanselleringer i morgen gitt utvidelsen som er varslet...

Ser på diverse media at det er i hovedsak i Norge og skandinavia trafikken vil mer eller mindre stoppe opp. Kva så med chartertrafikken som går? Når det snakkast om utenlandstrafikken som i liten grad vil rammast, tenkast det då på chartertrafikken også då eller? Har fått svar lenger oppe i tråden min at det brukast norsk crew på min flight ut frå Vigra lør 7 mars. Kan bli litt vel nervepirrande dette

Jeg skal med DY BGO-SVG 07:00 10.mars. Må være i SVG til ca 08:30 (senest). Bare å booke SAS mens det fortsatt er ledig?

Tenke på de jeg kjenner som jobbet i SAS og fikk akkurat jobb som cabin crew i Norwegian sist uke eller noe sånt. Bad timing, for sure.....

DY8989 - G-JZHA fra Jet2 tok akkurat av fra Leeds Bradford ..

DY8975 - LY-VEO ra Avion Express tok akkurat av fra Reus (sør for BCN) ..
Kommer en fra BRU også senere i kveld som DY8861.
Noen som vet hvilket selskap det er?

Har det sammenheng med strieken at DY2807 går som NAI2807? Eller bare tilfeldig?

Jeg skal på dagstur til SVG (universitetet). Et arrangement der som begynner 09 og slutter 14..

Burde jeg booke SK?

Nå er jeg en dårlig spåkone, men hvis du virkelig MÅ reise, ville jeg kjøpt en flex-billett og heller refundert den hvis det ikke ble bruk for den.

DY8989 - G-JZHA fra Jet2 tok akkurat av fra Leeds Bradford ..

DY8975 - LY-VEO ra Avion Express tok akkurat av fra Reus (sør for BCN) ..

G-JZHA ble akkurat observert på OSL, fjernparkert.

Beste hilsen

Espen

Norwegian melder nå følgende;
– Tross gjentatte forsøk fra Norwegian-ledelsen på å få til konstruktive samtaler for å unngå opptrapping av streiken, har det ikke vært mulig å få til en dialog. Dette fører dessverre til at alle innenriksflygninger i Norge, Sverige og Danmark innstilles i morgen, onsdag 4. mars. Alle avganger mellom de skandinaviske hovedstedene er også kansellert, skriver Norwegian i en pressemelding tirsdag kveld.

http://e24.no/boers-og-finans/norwe...lyvninger-i-norge-sverige-og-danmark/23407587

Last edited by a moderator:

Disse flightene er iflg. Norwegian ikke rammet:
Flyvninger til/fra Storbritannia med rutenummer DY2400 til DY2900

Flyvninger til/fra Spania med rutenummer DY5100 til DY5598

Flyvninger til/fra Finland med rutenummer DY5599 til 5999

Flyvninger til/fra USA og Thailand med rutenummer DY7001 til DY7999

Da er spørsmålet om de klarer å få kjørt det meste av Europa-trafikken med en blanding av kontor-piloter, innleide piloter, innleide eksterne fly/crew og egne fly fra ikke-skandinaviske baser som flyr på Skandinavia.

Status
Not open for further replies.
Back