Silkemarkedet i Beijing! For det meste overprisede falske varer...
En skikkelig turistfelle : marcusplassen i Venezia.
Playa de las Americas på Tenerife må være noe av det absolutt verste stedet jeg har vært. Fint med strand, men smekkfullt av turister - og det verste er alle de elendige restaurantene, kjipe turistbutikkene og de forferdelige barene. Ser ikke ut til at det er noen der som virkelig prøver å få til noe bra der!
Stand Up Norge har i samarbeid med Ving Norge AS sendt en rekke kjente norske komikere til Alanya. Her underholder de på Red Tower Brewery, hver tirsdag og fredag kl 21.00. Denne uken kan du se, Tommy Steine (12 & 15 juli), og i ukene som følger; Roar Brekke (19 & 22 juli) Ørjan Burøe (26 & 29 juli) og Terje Sporsem (2 & 5 aug). For mer info: kontakt din nærmeste Ving guide eller ring +47 852 34 213. God Ferie!
Passar bra å seie "haha"!Dette må være årets verste turistfelle??! Eg berre spyr!
Har ikkje utforska alt av passar på kanari, men det er ganske stor skilnad på nemde strandstripe og nokre av dei andre stadane. Norsk på menyen slepp ein kanskje ikkje unna, men det er betre enn der. Var der på dagstur. Ikkje noko plass for meg nei.Men dette er da gjennomgående på mange store chartersteder? I liket med en del steder i verden er jo det bygget opp ut fra ingenting - bare hoteller og restauranter, ikke noe opprinnelig sentrum. Man har jo det samme i f.eks. Sousse og Golden Sands i Bulgaria, for å nevne to jeg har besøkt. Sistnevnte er jeg innom en gang eller to i året (ifm oppholdet i Varna by) nesten bare for se hvor stor forskjell det er fra byen. Det føles IKKE bra å gå innom en restaurant og det første spørsmålet du får er "WHERE ARE YOU FROM?!" og så får du en norsk meny med bilder. :angry: Man føler seg ikke akkurat som noen globetrotter, mer som en stor idiot som ikke tør å utforske verden. Nok greit for familiefolk, men år man reiser alene er jo dette helt døllt.
Venice Beach. Beklager, men for et møkkete og trashy sted. Jeg snakker ikke om stranda i seg selv, men promenaden.
- Bagan sentrum, Myanmar: Her har neonlys og en haug spisesteder begynt å vokse frem, og "sentrum" - også kjent som restaurantgata - er i ferd med å bli en skikkelig turistfelle, selv om omgivelsene er noe av det mest fantastiske som finnes av turistattraksjoner.
Stappfult av folk på dagstur og smal strandlinje hvor det er fullt av båter og oljeflak utenfor. De hadde ikke dreis på renovasjonen da jeg var der så de hadde et søppelberg i utkanten av byen som man kunne lukte over hele øyen. Men når man kom seg opp på en fjellknaus og så landtungen på god avstand så det absolutt pent ut.Phi Phi-øyene... J@vligste stedet jeg noen gang har vært...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.