Største turistfelle?

Re: Største turistfelle?

He, he, alle steder som det er mye turister blir alltid kalt feller...

I andre steder, som mange nydelige steder som jeg har vært i det sørlige Stillehavet noen ganger , blir skrytt opp i himmelen... Joda vakker natur mens dagslys og sol, og helt dødt etter KL 19 da siste restaurant stenger :headbang. Men en får sove godt og oppe 0500 og det er alltid sunt...

Avenyn og Nordstan i Göteborg. Triste steder i en ellers hyggelig by.

Puerto Banus er definitivt høyt på listen. Forsoffen "eleganse" for hasbeenwannabes med russiske overtoner....
Støtter denne. Stedet å dra for alle som synes toppen av lykke er å vise frem hvor dyre ting man har.

Kan også legge til Egon Jernbanetorget her....

Tja om det er en Egon restaurant her til lands (utenom Tyholt-tårnet) som er verdt å få med seg så er det denne, 2 etasje er ihvertfall riktig så hyggelig. Egon er uansett ganske dyr og stusselig mat spør du meg uavhengig av hvor i landet man er, men man vet hva man får selv med bind for øya.

Tja om det er en Egon restaurant her til lands (utenom Tyholt-tårnet) som er verdt å få med seg så er det denne, 2 etasje er ihvertfall riktig så hyggelig. Egon er uansett ganske dyr og stusselig mat spør du meg uavhengig av hvor i landet man er, men man vet hva man får selv med bind for øya.

Enig, men noen ligger lettere til for å fange opp folk som ikke vet om andre muligheter. Egon skjendet Rica i Bygdø allé da de erstattet Magma der.

Når dere først er inne på kjeder;
Hard Rock Cafe.
Som heroin for samlerne og maten er stort sett i beste fall medioker.

>Når dere først er inne på kjeder; Hard Rock Cafe. Som heroin for samlerne

Begynte å samle halvlitersglass fra Hard Rock Cafe restauranter verden rundt siden de alltid har spesielle deals at du får glass om du kjøper ekstra stor øl eller lignende.

Men f***skapet (logoen med stedsnavn) går jo av i vask, så nå har jeg en samling med fine halvlitersglass som like godt kunne vært kjøpt på Toten.

Selv uten forventninger, er Las Vegas min favoritt til verste turistfelle.

Venezia er det mest aggressive turist-styret jeg har sett. Spesielt på en dag i Juli...

Har en dårlig følelse angående Cusco som vi skal til i august. Bare å stålsette seg [emoji6]

Time Square, hele området er jo bygget for å cashe inn på dumme turister

Den dumme turisten meg, flirer meg gjennom stedet på hver tur. Nå 34 ganger totalt... Ofte flere ganger på samme tur... Men sånn er dumme jeg...:colgate:

Har en dårlig følelse angående Cusco som vi skal til i august. Bare å stålsette seg [emoji6]

Nja, ikke verste stedet sånn sett, men mye turister, ja.
Om du skal til MP så anbefales det å være der sånn ca tidlig for å slippe store folkemengder

Den dumme turisten meg, flirer meg gjennom stedet på hver tur. Nå 34 ganger totalt... Ofte flere ganger på samme tur... Men sånn er dumme jeg...:colgate:
Var innom kvelden før nyttårsaften mens de hadde generalprøve. Stappet med turister. Måtte flere kvartaler unna for å slippe å permanent ha fysisk kontakt med flere mennesker om gangen. Var veldig glad jeg hadde valgt å dra videre til Karibien neste morgen.

East Nanjong road i Shanghai: Ble stoppet hver 5. meter av plageånder som hadde den samme ramsa med tilbud de lirte av seg fra falske klokker til tvilsom massasje. Gikk man fulgte de bare etter og ga seg ikke før de hadde sagt alt og de stod ofte i kø for å plage turister med akkurat den samme listen av "tilbud".

Verdens mest kjente åpne kloakk: Venezia

Nå må man skille mellom veldig populære turistmål og turistfeller. Sistnevnte er noe som ligner på det første, men ikke rekker det opp til knærne men koster skjorta.

Noen sier Eiffeltårnet er en turistfelle. Er det det? Min mening er at det er et fantastisk landemerke for Paris og et 'must' når man først er i byen. Man må jo ikke på død og liv oppi det for å nyte det. Veldig populært og med god grunn. Kjøpte du et lite tårn i plast eller noe metallignende av en svært mørk og flettet pariser, ja, da har du gått i turistfella.

Jepp, føler f. eks ikke det blir riktig å kalle Hollywood for en turistfelle, men deler av Hollywood Blvd. fremstår som en sammenhengende turistfelle, full av overprisede souvernirbutikker, "museer" og gribber som vil selge deg overprisede "tours". Ordentlig møkkaplass.

Slår et slag for Grand Place Brussels. Restaurant-ringen rundt den plassen er skoleeksempel på hvordan tyne euro ut av halvfulle turister.

Enig i at ikke alle steder med mange turister er feller. Man kan jo se fantastisk kunst og arkitektur i Louvre, i Nasjonalmuseet i Tokyo eller vakre slott i Wien, selv om det er mange turister der blir det ikke mindre vakkert (men trengsel kan jo slite på humøret). En god turistfelle har gjerne god beliggenhet for å fange folk som ikke er lokalkjent, stive priser og dårlig service. Det har blitt bedre, men stripen mot sjøen på Aker Brygge hadde mange slike.

East Nanjing Rd og Peoples Park / Peoples Square i samme by. Her er det godt med muligheter for å bli shanghaiet til teselskap (google: shanghai tea scam). Ellers kan jo nevnes en og annen plass i Bangkok der det henger sluk med agn klart for den naive forbipasserende. Patpong, sånn for å nevne ett område.

Back