SGS har vært de som har måttet rydde opp og stå foran passasjerne og forklare etter at de fleste andre gruppene har gjort sine aksjoner og man oppfatter at takken fra SAS er å bli kvitt SGS. Dessuten er det ingen som har tro på at vilkårene man har idag vil vedvare særlig lenge etter et evt salg.
Det er ikke verdens undergang fordi man får ny arbeidsgiver og det eller heller ikke noen menneskerett å få jobbe for SAS.
Min kjære Someone!
Dette er du nok alt for ung og uerfaren til å forstå!! :colgate:
Hadde du vært i lignende situasjon hvor du så at fremtiden etter all sannsynlighet ville bety mindre lønn og frafall av en del fordeler, så hadde nok ikke du heller hatt særlig lyst til å gå på jobb!
BFld
Hvis SAS trekker søksmålet, betyr det da at Bombardier (gjennom sine produkters kvalitet) ikke har gjort noe klandreverdig....?
Rart SAS ikke hadde handlingen på flyet da.....
Og skulle de blir misfornøyd med eventuelle nye betingelser så får de gjøre som de fleste andre arbeidstagere: Si opp, jobbe ut oppsigelses, også finne seg en ny jobb.
Det hadde nok også blitt resultatet hadde man gjort dette i en ryddig prosess fra ledelsen, for å ta noen punkter; som hvor ledelsen først lover at man skal beholde de som har jobbet og ikke aksjonert, se hvem som har fått høyest lønnsvekst og vilkår, man presser igjennom at avgjørelser taes før høytider og andre store utreisepunkter for å gi de ansatte mest mulig dårlig samvittighet eller publisitet så de ikke aksjonerer, man starter prosesser for utredning men saken er allerede vedtatt, i de siste årene har man også i mye større grad brukt grupper mot hverandre. Osv. Man er rett og slett forbanna nå, og et salg bekrefter alle disse punktene.
Så jeg tror ganske sikkert at det kommer en beslutning i morra, at fagforeningene blir fornøyde og at trafikken vil gå som normalt.
Muligens jeg er naiv og ser tingene svart/hvitt, men hvis det er så ille å jobbe i SAS som enkelte for det til å høres ut som så skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor de jobber der? Litt kjedelig å måtte gå å syte og klage hele tiden.....eller betyr det at det ikke er så håpløst?![]()
Endelig... Alltid håpet det skal komme CRJ-jets istede for disse propellflya..
Håper det kommer hos Widerøe å !
Det er bra å jobbe i SAS, kollegaene er fantastiske, og man har jo bygd opp en stor gruppe ansatte som har stor lojalitet gjennom årene særlig innen det som man kan kalle er grunnvirksomheten (flygere, kabin, ground handling, teknisk og frakt). Men det er mye som ikke er fullt så bra, og det virker som man prøver å bygge ned det som er bra i SAS. Og det gjør at mange av de som jobber der enten er glad i SAS og/eller veldig glad i reisegodene. Tilhører man ikke de to gruppene så hopper man tidlig av.
Isåfall fortjener de sparken.
Nok en gang er dette maktmisbruk fra fagforeningens side. Og har de ennå ikke skjønt at de ikke mister jobben fordi de blir solgt?
I denne saken har jeg og begynner jeg å få så liten sympati med endel ansatte i SGS at jeg........
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.