Stormøte 17 desember

Re: Stormøte 17 desember

Skal man tolke de forskjellige ryktene så blir alle sakene utsatt :)

Når de offrett Braathens som tjente penger er det vel likke greit å kvitte seg med resten som taper penger.????

Når de offrett Braathens som tjente penger er det vel likke greit å kvitte seg med resten som taper penger.????

eeeh, konkursboet Braathens tjente ikke penger.

Og hvis du tenker på BTS så var ikke de akkurat noen gullgruve det heller. Det hjelper ikke å tjene penger hvis man ikke tjener nok!

Hvis det er tilfelle at en SGS-beslutning utsettes til januar, hvorfor har de ikke tenkt på det tidligere at det kanskje er dumt å holde et slikt kritisk styremøte én uke før jul?

TCAS .... det er SAS du snakker om .. ikke glem det ... naar ble ordet 'logikk' sist brukt i Froe-vik..??

Dersom de er så redde for streik, kan da ikke planene om SGS osv være veldig positive??
Hadde de ønsket datter selskapene inn i SAS igjen kunne de like gjerne sagt det før jul..............

Hvis de utsetter beslutningen, så er det jo fordi de har bestemt seg for utfallet da. Jeg tror det vil bli oppfattet som en hån av mange på 'gølvet' og vil gjøre vondt værre.
Men en tilfeldig "kilde" sier egentlig ingenting. Dessuten så var det første fagforeningen påpekte at en slik dato var en risikabel ting, men ingenting ble endret og det er 6 måneder siden.

Bladde kjapt forbi TV2 nyhetene som sa at SAS vurderte (om jeg hørte riktig) å kjøpe inn to maskiner fra Air Mauritius? De har jo uansett to 343E og 5 343 maskiner i flåten. Om TV2 eller min raske pasering av nyheten stemmer, er en annen sak.

Hvis det er hold i disse ryktene om at de utsetter pga juletrafikken er det jo allerede klart for gud og hvermann hva avgjørelsen er! Om de ville beholde SGS i selskapet kunne de jo like gjerne sagt det nå!

En kompis i SGS fortalte i dag at om salg er resultatet, så kommer alle i SGS til å slippe det de har i hendene og forlate jobben! Unødvendig å si at det blir fullt kaos som resultat!

BF:old

Jøss visste ikke at SGS hadde aksjemajoriteten i SAS ? , nei SGS folk hvem er det som betaler lønna deres ?

En kompis i SGS fortalte i dag at om salg er resultatet, så kommer alle i SGS til å slippe det de har i hendene og forlate jobben! Unødvendig å si at det blir fullt kaos som resultat!

Isåfall fortjener de sparken.

Nok en gang er dette maktmisbruk fra fagforeningens side. Og har de ennå ikke skjønt at de ikke mister jobben fordi de blir solgt?

I denne saken har jeg og begynner jeg å få så liten sympati med endel ansatte i SGS at jeg........

I denne saken har jeg og begynner jeg å få så liten sympati med endel ansatte i SGS at jeg........

Har du mere sympati for Sas ledelsen da? De har da vist flere ganger at de gjør "dumme" valg. Hvis de selger SGS, STS, osv... er det bare enda et eksempel på det.

Nok en gang er dette maktmisbruk fra fagforeningens side. Og har de ennå ikke skjønt at de ikke mister jobben fordi de blir solgt?

Det er ikke noe fagforeningene vil stå bak.
SGS har vært de som har måttet rydde opp og stå foran passasjerne og forklare etter at de fleste andre gruppene har gjort sine aksjoner og man oppfatter at takken fra SAS er å bli kvitt SGS. Dessuten er det ingen som har tro på at vilkårene man har idag vil vedvare særlig lenge etter et evt salg.

Har du mere sympati for Sas ledelsen da? De har da vist flere ganger at de gjør "dumme" valg. Hvis de selger SGS, STS, osv... er det bare enda et eksempel på det.

Nei, det har jeg ikke. Men å komme med trusler på den måten misliker jeg intenst.

Det er ikke verdens undergang fordi man får ny arbeidsgiver og det eller heller ikke noen menneskerett å få jobbe for SAS.

Min kjære Someone!
Dette er du nok alt for ung og uerfaren til å forstå!! :colgate:

Hadde du vært i lignende situasjon hvor du så at fremtiden etter all sannsynlighet ville bety mindre lønn og frafall av en del fordeler, så hadde nok ikke du heller hatt særlig lyst til å gå på jobb!

Back