Stormøte 17 desember

Re: Stormøte 17 desember

...tja! Vi vinner stort sett alle fotballkamper på forskudd og da får noen store sorgreaksjoner etterpå...
 
Re: Stormøte 17 desember

Gjelder i så fall den utsettelsen både for SAS og WF, eller kun for en av partene?
 
Re: Stormøte 17 desember

Det må vel gjelder for begge parter da Q400 er parkert for godt av både SK og WF ( ifølge SAS og WF selv.....) Står alle WF maskinene parkert i BOO ?
 
Re: Stormøte 17 desember

Synd hvis Q400-saken utsettes, men de trenger vel mer tid på utredning da skulle man tro. Uansett vet man kanskje en del hva det jobbes mot etter styremøtet på mandag.
 
Re: Stormøte 17 desember

Si ikke det folkens,

ryktene sier også at SAS Danmark vil si at CRJ 700/900 er beste løsningen som erstatter for Dash 8 Q400 og A318 bør kjøpes inn til å ta over CPH-LCY!

Mer hos Flight International:
http://tinyurl.com/2rsnm7
 
Re: Stormøte 17 desember

Hvorfor ikke la CRJ-700/900 erstatte Q400 og la Atlantic fly for SAS DK på LCY? Er ikke det mye lurere?
 
Re: Stormøte 17 desember

Tips/spekulasjon vedrørende morgendagen og SGS fremtid.

Krav om 15% reduksjon i Administrasjon(overhead)
WF Groundhandling forsvinner..(fases inn i SGS)
 
Re: Stormøte 17 desember

At det blir reduksjon i administrasjonen kommer i så fall ikke som en overraskelse, og det er på høy tid! Skal man drive effektivt så må det gjøres på alle nivå i bedriften. Det er også innkalt til diverse infomøter rundt omkring i WF på tirsdag, så at det vil skje ting av betydning som omfatter WF er vel klart. Så da regner jeg med det også inkluderer Q400-erstatning, selv om noen her farer med rykter om at den saken er utsatt.
 
Re: Stormøte 17 desember

Hvorfor ikke la CRJ-700/900 erstatte Q400 og la Atlantic fly for SAS DK på LCY? Er ikke det mye lurere?

Egenproduksjon må være målet.
Og med egne CRJ- så henger vel Cimber i en tynn tråd, eller kjøpes de opp ?
 
Re: Stormøte 17 desember

10.000 i SAS usikre på jobbene

På styremøtet i SAS Gruppen mandag er det ventet svar på om konsernet vil selge flere dattervirksomheter.
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1271991.ece

Og nok en gang klarer journalistene å skrive det på en måte som får det til å høres ut som om et salg av nevnte virksomheter er ensbetydene med at de ansatte mister jobben:angry:

Bruker de Wikestad som eneste kilde eller er de rett og slett udyktige? (eller begge deler)
 
Re: Stormøte 17 desember

Tja hva kan det komme ut av dette møte ?, Et styre som siden 2001 kun har hatt focus på kostnadskutt skal nå ta stilling til
Nye "små" fly, CRJ + A318 ?
Flere fly til IC #12-15 ?
STS , som vel beholdes
SGS , som enten beholdes, eller hvor man finner en partner som er i groundhandling, WF handling følger vel med
Kutt i Administrasjonen
WF , WF's rolle uten CRJ
Mer ?
 
Re: Stormøte 17 desember

Nå har jo A380 akkurat vært på besøk på OSL, og ryktene sier det også var demo overfor SAS :D

hehe men skal ikke se bort i fra at de faktisk kanskje hadde klart å fylle et fly til new york, kanskje bangkok daglig med 380 fra CPH...
 
Last edited:
Re: Stormøte 17 desember

Vist SAS styret beslutter å beholde SGS, trenger de ikke å frykte aksjoner.
Vist de frykter aksjoner, og velger å utsette offentliggjøringen av beslutningen så betyr jo det helt klart at de går inn for salg, men tør ikke si det.
 
Back
Top