Stor vækst i USA trafikken på CPH

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Stor vækst i USA trafikken på CPH

Ikke uventet er USA trafikken på CPH steget denne sommer, som et resultat af de nye ruter fra DL og CO. Stigningen på 30% svarer ca. til den ekstra kapaicitet som DL/CO har tilført markedet i forhold til sidste sommer. Så indtil videre ser det lovende ud, men historien melder jo naturligvis intet om yield - i stor udstrækning er der dog tale om one-stop trafik gennem de europæiske hubs, som er blevet flyttet til de nye direkte ruter ud af CPH.

Mere info på cph.dk:

Stor vækst i USA trafikken fra København

Re: Stor vækst i USA trafikken på CPH

Hehe ser at ingen har svart på tråden din. Du vet åssen det er, ren missunelse vet du;)

Flott av CPH, moro at andre enn SAS klarer å tiltrekke seg pax og sørge for at mangfoldet blir opprettholdt.

Meget bra! Dette beviser at SASs USA strategi er amatørarbeide! I et eksplosivt marked med fallende drivstoffpriser, lar SAS DL og CO slippe til med to i utgangspunktet ubrukelige produkter.

Ingen av de nye amerikanske flyselskapene som server CPH er i *A, så hjemme fordelen til SAS er åpenbar. I tillegg har CO et ukomfortabelt, single aisle fly med minimalt med premium seter, DL har en håpløs destinasjon bortsett fra om du skal til Florida eller andre destinasjoner i sørstatene.

SK intercont må snart være ferdige å spare og komme seg på offensiven! Om SAS hadde åpnet 901/902 igjen, SFO eller LAX og MIA hadde alle rutene gått bra, det viser tallene her, selv om dette er den mest bizzie sesongen på året.

Noen vil sikkert argumentere med at mye av destinasjonene er low yield, men i bransjen jeg jobber i, reiser vi mye til vestkysten i USA. Da blir det UA direkte fra LHR eller LH fra FRA som er det naturlige valget istedetfor SAS, da et ekstra stopp i IAD eller ORD ikke er særlig attraktivt når du reiser i C.

*A har kun et direktefly til Florida fra Europa, FRA-MIA som alltid er pakkfullt og det er aldri billige billetter å oppdrive. Folk er klare for å betale en tusenlapp ekstra for å spare tid, inkludert turister. Og med all respekt for LH og andre, har SAS et mye bedre Monkey produkt. Internett og individuelt IFE, samt bedre plass kan nevnes.

Nå må Lasse snart få lov til å bestille fly snart ellers kommer SAS til å tape slaget om USA...

Tro meg, til sommeren lanserer et eller annet selskap en ny rute fra USA til OSL. Vedder en flaske Cognac til neste julebord på det!

Ferdig å sutre nå! :D

Gratulerer CPH !!
Det som mange later til å glemme i slike diskusjoner er at de amerikanske selskapene si veldig stor grad selger reiser FRA USA til CPH, ARN, OSL, hvor de nyter godt av sterke merkenavn og et stort marked på over 270 mill mennesker. Etter det jeg vet er majoriteten av kundene ombord i flyene amerikanere,mens SAS i veldig stor grad selger sine billetter TIL USA fra Skandinavia.

Originally posted by Farmer

Gratulerer CPH !!
Det som mange later til å glemme i slike diskusjoner er at de amerikanske selskapene si veldig stor grad selger reiser FRA USA til CPH, ARN, OSL, hvor de nyter godt av sterke merkenavn og et stort marked på over 270 mill mennesker. Etter det jeg vet er majoriteten av kundene ombord i flyene amerikanere,mens SAS i veldig stor grad selger sine billetter TIL USA fra Skandinavia.

Helt klart! Og flere direkteruter codeshare med US/UA til Skandinavia tiltrekker seg flere business reisende. Prøv et søk på united.com. De beste treffene fra USA til Skandinavia er med SAS :)

Heisann Tommy777
lar SAS DL og CO slippe til med to i utgangspunktet ubrukelige produkter
og
I tillegg har CO et ukomfortabelt, single aisle fly med minimalt med premium seter,
Det var da noen sterke uttalelser...:wow:

Det er jo nesten for ille at man da skal tjene $$$ med disse flyene...;)

Dag

Originally posted by Tommy777

Meget bra! Dette beviser at SASs USA strategi er amatørarbeide! I et eksplosivt marked med fallende drivstoffpriser, lar SAS DL og CO slippe til med to i utgangspunktet ubrukelige produkter.

Ingen av de nye amerikanske flyselskapene som server CPH er i *A, så hjemme fordelen til SAS er åpenbar. I tillegg har CO et ukomfortabelt, single aisle fly med minimalt med premium seter, DL har en håpløs destinasjon bortsett fra om du skal til Florida eller andre destinasjoner i sørstatene.

Jeg synes måske nok du er lidt unuanceret i det billede du tegner. Det er jo ikke sådan at DL og CO har taget pax. fra SK på CPH - der er formentlig sket en lille udvidelse af markedet gennem de nye aktører men i bund og grund har DL/CO taget trafik fra dem selv i Skyteam som før gik via CDG/AMS.

Det sidste jeg har hørt er at SAS er meget tilfredse med udviklingen i deres fire US ruter fra CPH henover sommerende - både hvad angår øknomi og volume. Så i bund og grund tror jeg ikke SK i større udstrækning har kunnet mærke konkurrence fra de to nye selskaber - også fordi der som nævnt er en mindre differention i det marked de henvender sig til. Så der er stadig ekpansions muligheder for SAS til US - men det kræver altså flere fly - så Tommy777 måske du skulle henvende dig til Lasse Lindgren og hører hvad den aktuelle status er på de AC A340ere :D

Når alt dette er sagt tror jeg ikke det er utænkeligt at der fra CPH i sommeren 2007 vil være 7 eller 8 daglige flyvninger til USA modsat dagens 6. Men samtidig må man også være realistisk, at der om vinteren ikke er grundlag for 7 eller 8 daglige flyvninger til USA.

Bra CPH!:DEN
Nok et bevis på at direkteruter stort sett trekker opp tallene betraktelig.

Back