Stopover for billige økonomireiser?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Stopover for billige økonomireiser?

Inspirert av de som holder på med booking av billige turer på first med både destinasjon og flere stopover, er det mulig å få til noe lignende på økonomi?

Tenkte spesielt på oss som kun slår til når det er tilbud på økonomi. Hadde vært greit å få med 2 destinasjoner på en tur. :)

Last edited:
Re: Stopover for billige økonomireiser?

Nei, som regel ikke. Men du kan få 'open jaw' med de fleste selskaper. Selskapene som selger enveisreiser er selvfølgelig de enkleste i såmåte .. Og så kan du prøve å finne en billig billett mellom de to destinasjonene.

Er det ikke mulig å bestille multicity billetter på LH nettsider, mente det var en slik funksjon der... (er på mobil nå). Der en kunne sette forskjellige datoer ifra forskjellige byer... Eller husker jeg helt feil?

WF har jo også multicity, det kommer ofte ut gunstig, men tror ikke at det kan kombineres med de beste tilbudene?

Er det ikke mulig å bestille multicity billetter på LH nettsider, mente det var en slik funksjon der... (er på mobil nå). Der en kunne sette forskjellige datoer ifra forskjellige byer... Eller husker jeg helt feil?
Prolemet er at de som oftest ikke flyr direkte mellom forskjellige destinasjoner utenfor Tyskland. Derfor feiler det når jeg prøver å booke der.

Om man kan ta en reise på first og komme innom 2 reisemål til samme pris som jeg må betale for 2 reiser med hver sin destinasjon på økonomi lurer jeg jo på om jeg egentlig er så rasjonell.

WF har jo også multicity, det kommer ofte ut gunstig, men tror ikke at det kan kombineres med de beste tilbudene?
Prøvde meg for noen aktuelle datoer på
OSL-PVG
PVG-ICN
ICN-OSL

og det kom på 12280. 2 separate reiser til henholdsvis PVG og ICN var billigere. :(

Ja, slik er det gjerne. Jeg fant ut det ble billigere å ta en stopover og en destinasjon i 1.kl med kjøpte bonuspoeng, enn å bestille multicity i økonomiklasse.

Ja, slik er det gjerne. Jeg fant ut det ble billigere å ta en stopover og en destinasjon i 1.kl med kjøpte bonuspoeng, enn å bestille multicity i økonomiklasse.

Ja, la oss be for at dette tilbudet forsetter... Hvertfall til vi har fått bygget hus, og kanskje reisekassa er fyllt opp :)

Om man kan ta en reise på first og komme innom 2 reisemål til samme pris som jeg må betale for 2 reiser med hver sin destinasjon på økonomi lurer jeg jo på om jeg egentlig er så rasjonell.

Evt. så er du prinsippfast :)

Utfordringen er vel billige økonomibilletter ofte ikke lar seg kombinere med andre selskaper uten at det koster vesentlig mer. Det spesielle med bonusreiser er at de lar seg kombinere i hytt og pine.

Vedr. stopover: I en del tilfeller tar eks. BA 500 kroner ekstra for stop-over i London, men billetene lar seg vanskelig kombinere med andre selskaper. Dog er det noe bedre nå som AA/IB/BA ligger i samme seng så mulig det funker med dem andre steder.

LH har vel et par flighter som har mellomlanding - KUL-flighten er innom BKK og EZE-flighten innom GRU eller noe sånn? Da kan det være du får til en stop-over el.l.

Utfordringen er vel billige økonomibilletter ofte ikke lar seg kombinere med andre selskaper uten at det koster vesentlig mer. Det spesielle med bonusreiser er at de lar seg kombinere i hytt og pine.
Gjelder dette også med Eurobonuspoeng? Kan jeg med 100.000 Eurobonuspoeng få til samme type reise på Frist som folk nå booker med poeng kjøpt hos US Airways?

Gjelder dette også med Eurobonuspoeng? Kan jeg med 100.000 Eurobonuspoeng få til samme type reise på Frist som folk nå booker med poeng kjøpt hos US Airways?
EuroBonus tillater ikke stopovers på bonusreiser. Alle mellomlandinger må således være under 24t.

EuroBonus tillater ikke stopovers på bonusreiser. Alle mellomlandinger må således være under 24t.

Itillegg til at det koster mer enn 100.000 poeng for en reise i First, da man må bruke en annen uttakstabell.

Bonusreiser bookes med det selskap man har poeng/mil hos, det er også dette selskaps regler og priser som gjelder.

Tenk deg om nå.. ;)Har du meldt deg inn i Dividend ? Hvis ikke kan du rekke å få disse to destinasjonene i F ( med litt C innemellom ) for underkanten av NOK 9.000, også mulighet å endre mot gebyr...

Jeg vil fortsette å kjøpe miles siden vi ofte e ri Asia og prisene for økonomi nå om dagen er høyere enn First til mange destinasjoner som vi ønsker...

Tenk deg om nå.. ;)Har du meldt deg inn i Dividend ?
Joda, har over 12 dager der, men jeg teller veldig på knappene. Kan bytte ut noen enda dyrere planer jeg har for mai som jeg egentlig har mere lyst på eller så passer det ikke med reise før til neste høst.

Det er jo endel penger å tape om de legger om eller går konk.

Joda, har over 12 dager der, men jeg teller veldig på knappene. Kan bytte ut noen enda dyrere planer jeg har for mai som jeg egentlig har mere lyst på eller så passer det ikke med reise før til neste høst.

Det er jo endel penger å tape om de legger om eller går konk.

Turer kan du jo bestille med dem lang tid i forveien. Så det er ikke galt i å kjøpe miles nå for så å bruke dem til en reise i mai eller noe. Tror det er litt som skal til at US Airways går konk, de er kanskje de minste i USA av de store, men dog så har de sitt marked.

Vel, det er vel ingen risk US går konk..Dessuten endre uttaksgrensene til et høyere nivå er vel ikke rettferidiig for de som tjener poeng på vanlig/"rettferdig/ærlig" måte..:headbang

Turer kan du jo bestille med dem lang tid i forveien. Så det er ikke galt i å kjøpe miles nå for så å bruke dem til en reise i mai eller noe. Tror det er litt som skal til at US Airways går konk, de er kanskje de minste i USA av de store, men dog så har de sitt marked.
Har allerede booket 9 andre reiser for tiden fremover og snuser på et par andre. Har også bonuspoeng til flere turer i flere allianser så jeg synes jeg begynner å få litt vel mye "utestående". ;)

Back