Sterling solgt

Snakker om bombe... Sannsynligheten er vel da stor for at ett og annet Sterling-fly vil bli å se i Iceland Express-farger i årene som kommer. I og for seg litt trist at Sterling ikke lenger er danorskt, men sånn er det i luftfarten nowadays.
Som nevnt lenger opp i posten her så er det jo helt klart at islendingene har lagt ut på nye erobringstokter. Med den siste tidens oppkjøp fra sagaøya, så er vel sjansene ganske store for at vi kan se nok et raid? Lufthansa sikrer seg jo SWISS, så der er vel ihvertfall løpet kjørt... :smokin

Hvis man overtar gjelden også - så er vel ikke prisen så lav!!!

Originally posted by MountainDew
Jeg synes no 400 mill kroner var litt lite for et helt flyselskap.....

Jeg synes heller ikke 400 mill. lyder af meget, og så vidt jeg
husker ejer NB endda 1 af de 10 fly de opererer.
Så ja, sikkert en god handel !

Jf. deres budgetter venter NB overskud i år.
(Men budgetter er vel heller ikke alr for pesimistiske før et salg ??)

http://www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=13927&cHash=f192d78f90

og nå har visstnok gamle Fred. kjøpt seg en bittelisten post i Norwegian: http://www.boarding.no/art.asp?id=15720

Originally posted by DY
Originally posted by EB
Skal bli morsomt å lese/høre hva Fred. sier til salget av flyselskapet. For første gang på 70 år skal Fred. Olsen ikke være aksjonær i et flyselskap... Kanskje han til slutt syntes kampen mot de eldre vertinnene ble for tøff... De eldste ler tydligvis best i dag...(...med unntak av Fred. selv!)
Kanskje han skal inn i et anna flyselskap nå....;)
Og jaggu fikk jeg ikke rett...
Fred Olsen inn i Norwegian

Enda et tegn på at mannen fortsatt synes luftfart er morsomt...:spin:

Originally posted by CK
og nå har visstnok gamle Fred. kjøpt seg en bittelisten post i Norwegian: http://www.boarding.no/art.asp?id=15720

..., men er "dessene" der så pur unge da ? .....

Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by CK

..., men er "dessene" der så pur unge da ? .....
Gjennomsnittsalderen hos Norwegian er nok ikke så høy.....er vel ca det samme som hos Sterling

Da er den høy...for hos Sterling flyr det en del eldre og tidligere SAS-vertinner...:spin:

Originally posted by EB
Da er den høy...for hos Sterling flyr det en del eldre og tidligere SAS-vertinner...:spin:
Selvsagt flyr det også kabinpersonale (ønsker selvsagt å være kjønnsnøytral) som er eldre enn 30 år. Og gjennomsnittsladeren hos både Norwegian og Sterling ligger nok langt under SAS Braathens/SAS'. kan ikke være mange som har eldre kabinpersonale. Ikke at det er noe galt i - foretrekker heller erfarne som kan jobben sin, enn yngre som såvidt klarer å demonstrer hvordan en flytevest for babyer fungere. Sist gang jeg fløy med Norwegian ble det nesten litt komisk. var like før kapteinen ble henta...virket det som. Lite profesjonelt og usikkert.
Men kanskje tiden er inne for å minne om topic nå.

Originally posted by DY
Originally posted by EB
......

Det kan da aldri bli OT å diskutere en dames alder ... , eller ...
;)

Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by DY
Originally posted by EB
......

Det kan da aldri bli OT å diskutere en dames alder ... , eller ...
;)
Trodde det var langt mer interessant å diskutere andre ting enn alderen på dem;)

Gikk i min egen felle.... OT! Tilbake til topic...

Berlingske gikk forresten ganske langt i å antyde i dag at disse islandske oppkjøperne kan være mulige bobler fordi de eier hverandre og betaler med aksjer.

Det stemmer forøvrig at Sterling eier ett av ti fly - Fons H... har stort sett betalt for noen eiendeler, navnet, en fungerende nettjeneste og en kundedatabase med 350.000 navn.

Originally posted by Falcon
Berlingske gikk forresten ganske langt i å antyde i dag at disse islandske oppkjøperne kan være mulige bobler fordi de eier hverandre og betaler med aksjer.

Det stemmer forøvrig at Sterling eier ett av ti fly - Fons H... har stort sett betalt for noen eiendeler, navnet, en fungerende nettjeneste og en kundedatabase med 350.000 navn.

Så dette kan altså bli noe turbulent ....

Originally posted by EB

Hm, ja på Oslobasen har de hele 1 "gammel" og tidligere SAS-vertinne :D
I København og Stockholm tror jeg ikke det finnes så mange heller. På et informasjonsmøte i forbindelse med rekruttering for et par år siden, hadde Sterling tatt inn en del tidligere Braathens- og SAS-crew. Da de fikk vite hva begynnerlønnen lå på, reiste de fleste seg og gikk :up:

Back