Sterling mangler fly

  • Thread starter Thread starter Jan
  • Start date Start date

Jan

ScanFlyer Gold
Fra Take Off.dk

Sterling mangler to fly
Forsinket levering fra leasingselskaber betyder, at selskabet har hentet erstatning udefra.
Sterling ekspanderer voldsomt for tiden og skulle have haft to nye Boeing 737 fly klar til nye ruter med sommerfartplanen. Af mange grunde er leverancen blevet forsinket, og derfor har selskabet været nødt til at hyre eksterne fly til at hjælpe.

Det har skabt nogen forundring for passagererne, når de kom ud til andre landes fly, og det er heller ikke nogen ønskesituation. For at tillempe produktet så meget som muligt, har Sterling normalt mindst en af sine egne ansatte blandt kabinepersonalet. Ligesom man prøver at have samme udbud af mad og drikke samt taxfree varer om bord.

"Det lykkes ikke altid, og vi har da fået et par bemærkninger i den anledning, " siger kommerciel direktør Michael T. Hansen. "Nu ser det ud til at gå fremad. I den kommende unge kommer det første fly til København, og vi venter at have certifikat i orden i løbet af få dage."
 
Her oppe på "bjerget" har jo Blue Wings flydd for Sterling i noen uker allerede, med en A320 med reg D-ANNC...

Og ja Thomas, det gjelder jo også Astreus B737-300 G-STRJ :)
 
Last edited:
Same old story.....Sterling har jo lånt fly fra højre og venstre det sidste halve år. Man har, som ENGM Ramp skriver brugt to A320 fra Blue Wings de sidste par uger. Ydermere har man i samme periode lånt en Astreaus 737, Aurela 737, EuroAtlantic 757, FlyExcellent MD80, 2 MAPJet MD80 og en XL Airways A320. Dette er på ruter ud af København.

Det er klart man bliver nødt til at låne fly, når ens nuværende flåde ikke kan dække rutenettet, men hvorfor har man f.eks. haft OY-MRU stående i CPH i en måned uden nogen aktivitet? Nogen der ved?

_______________________________
http://www.aviation-photography.dk/
 
Last edited:
Var det ikke heller noen tapsruter som kunne lukkes fremfor at man baserer seg på rådyr innleie av fly? De kjører jo massive reklamekampanjer i norske aviser også for tiden med deres nye logo og fokus. Er det lurt? Folk skifter uansett ikke inntrykk av Sterling som et lavprisselskap over natten.
 
NB lukker nok ikke ruter...de behøver cash flow, og meget af det..
Det er nok ikke billigt at chartre fly af B757 størrelsen

Hilsen
Ole
 
Jeg har inntrykk av at NB ca annenhver uke skjærer ned eller trenger nye fly. Er det bare meg eller vingler de?
 
De lejer stadig fly ind, EC-KFB fra Futura har fløjet for Sterling i en måned ud af CPH....for en tre ugers tid siden brugte de en NEOS 767:exclaimation

EI-DZD / OY-MRS er stadig hos Shannon Aerospace Maintenance.
_______________________________
http://www.aviation-photography.dk
 
OY-MRT er forsinked pga av skade som ble pafört flyet da det ble tauet ut av hangar i Frankrike etter sjekk. Possibly write off
 
Det skulle ikke tilfeldigvis være at OY-MRT var på Dinard - Pleurtuit - Saint-Malo for klargjøring?
 
Nei, flyet du (trolig) mener som var i Dinard far bare en röd nese ikke en helt röd kropp...;)

MRT'en sitter forsatt pa Chateauroux. MSN 29081
 
Får den rød nese da BU662? Var det ikke mer enn en skrape i lakken de fikk til der? ;)
 
Back
Top