Jet Time skal fly B738 for TUI

Trdfly

Moderator
Staff member
Medlem
starten af november får Danmarks største flyselskab, Jet Time, to nye fly i flåden. Det er to kun fire år gamle Boeing 737-800 fly med plads til 189 passagerer. Det er dog ikke to fly, som selskabet selv køber eller leaser. Det er derimod to fly, som i dag er beskæftiget af rejsegiganten TUI’s tyske flyselskab TUIfly.
Flyene skal de næste tre vintersæsoner bruges til den store mængde charterflyvninger, som Jet Time i forvejen gennemfører for TUI-koncernen. De skal flyve TUI-gæster fra Helsinki, Oulu og København til Madeira, Gran Canaria, Fuerteventura og Lanzarote. Jet Time vil få omkring 60.000 passagerer om året på disse flyvninger, som starter op den 3. november i år.
http://www.check-in.dk/jet-time-skal-bemande-tui-fly/

Ved at få de to TUIFly-maskiner ind, kan Jet Time sende to ældre Boeing 737-300 fly på pension og tage endnu et skridt hen imod kun at have Boeing 737-passagerfly i Next Generation-serien og ikke også Classic-serien.

Når de to Boeing 737-300 har forladt flåden i næste måned, så vil Jet Time kun have fire eksemplarer tilbage af den flytype. Yderligere to forlader selskabet i foråret, og i efteråret 2017 skulle det gerne være helt slut med 737-300 fly hos Jet Time.
 
Last edited:
Starten på slutten for dagens Tuifly Nordic med anstendige vilkår?
Dette er jo helt klart fly Tuifly Nordic kunne selv operert.

Star-Tour eller Tui som de kun skal hete har allerede startet heksejakten i Bærum for å kvitte seg med de dyre norske kontoransatte...
 
Starten på slutten for dagens Tuifly Nordic med anstendige vilkår?
Dette er jo helt klart fly Tuifly Nordic kunne selv operert.

Star-Tour eller Tui som de kun skal hete har allerede startet heksejakten i Bærum for å kvitte seg med de dyre norske kontoransatte...

Ut ifra det check-in skriver er det to fly fra tyske TUIFly Jet Time skal låne, vil derfor tro at det er i tillegg til TUIFly Nordic ;) Og når Jet Time skal operere fly på lån fra TUIFly er det nok på Jet Times villkår....
 
Høres ut som disse to flyene skal fly charter som Jet Time allerede hadde blitt tildelt og planlagt å fly med B733, så da tar de ikke noe trafikk fra TUIfly Nordic, de bare øker kapasiteten på eksisterende avganger.

TUIfly Tyskland er vel bare glad for at to fly leies ut, med tanke på rabalderet som er i Tyskland nå med TUI/airberlin.
 
Høres ut som disse to flyene skal fly charter som Jet Time allerede hadde blitt tildelt og planlagt å fly med B733, så da tar de ikke noe trafikk fra TUIfly Nordic, de bare øker kapasiteten på eksisterende avganger.

TUIfly Tyskland er vel bare glad for at to fly leies ut, med tanke på rabalderet som er i Tyskland nå med TUI/airberlin.

Ser ut som influensa sesongen er igang allerede

Airline TUIfly cancels flights after all crews call in sick

http://www.dw.com/en/airline-tuifly-cancels-flights-after-all-crews-call-in-sick/a-35984082
 
Nå tror jeg dette nødvendigvis ikke har noe med TUIFly/airBerlin tvisten i tyskland...
I fjor vinter så jeg iallfall minst et TUIFly (DE) som fløy ut fra Sverige og Finnland for TUI, kanskje er det nordisk Jet Time som har overtatt oppdraget, bare fra noen litt andre baser. Så skal det sies, flyet skal flys av Jet Time, det kunne egentlig blitt malt i Jet Time farger, men siden det er kun et halvt år før det skal fly for TUIFly igjen OG Jet Time flyver for TUI, trenger man ikke male om flyene...
 
Jet Time flyver nå G-TWAI/-TWAJ fra Thomson Airways, B737-800 med scimitar WL.
 
Back
Top