Stenger hovedrullebanen på BDU i 16 dager

Re: Stenger hovedrullebanen på BDU i 16 dager

Lurer på om det er noen her som tenker på at alle flyplasser har to baner, slik som TOS sine 19 og 01. Da har i såfall SVG og ANX fire baner.

Pr.def har alle flyplasser 2 rullebaner. GM ZV og AN har 4 rullebaner:)

Derfor har også Bardufis 2 rullebaner:rolleyes:

Semantikk-alarm! :D

[kverulere]Det er kanskje riktig at hver retning på samme asfaltstripa teller som en bane, men i konteksten vi har brukt i denne tråden er en asfaltstripe = en rullebane. Så, hvor er den andre i TOS? [/kverulere]

Tror ikke det har sa mye med semantikk a gjöre, mens litt mer med eksakthet.

En rullebane er en stykke beton / asphalt, mens hver rullebana har sitt numre og en retning som det viser til. Og - mange - ikke alle har enten en L / R eller C. For dere som er mer interessert i en riktig definisjon, les ICAO Annex 14, det handler om Aerodromes og der defineres hva en Rullebana er og hva ikke er en rullebane.

Jeg tror det kan ikke skade a bruke de eksakte formuleringer.

Tror ikke det har sa mye med semantikk a gjöre, mens litt mer med eksakthet.

Jeg tror det kan ikke skade a bruke de eksakte formuleringer.

Med tanke på trådens opprinnelige tema, betyr det at de da kun skal stenge den ene retningen på BDU?

Med tanke på trådens opprinnelige tema, betyr det at de da kun skal stenge den ene retningen på BDU?

Jeg tror nok det betyr at avisen ikke nødvendigvis er inneforstått med hva som er riktig valg av begreper. Skal man legge nytt dekke på en rullebane så vil jeg tro at dette dekket benyttes både den ene og den andre veien....;)

Det finnes faktisk en annen bane;), se på kartet, til høyre. Ble vel påbegynnt av tyskerne under krigen, men aldri gjort ferdig.

Hvordan er tilstanden der idag, bare jordbunn ?

Kartbilde fra Finn.no

Det var det feltet jeg kalte for fossmofeltet...

Jeg tror nok det betyr at avisen ikke nødvendigvis er inneforstått med hva som er riktig valg av begreper. Skal man legge nytt dekke på en rullebane så vil jeg tro at dette dekket benyttes både den ene og den andre veien....;)

Ja, det ville jeg også...med mindre man monterer katapult og bremsestrikk...:cool:

Glem ikke halekroken på en av Norwegian sine 737 maskiner :p

Back