Now boarding window seats row 15 to 33!
Burde jo la seg gjøre det! Se på Southwest!
Og dette er jo eksakt hvorfor jeg er imot boarding etter seterad. Følger man det strengt så får man etter bare en håndfull passasjerer en fastlåst kø fra første til siste rad.
Nei, man får gjøre som MOW - ta det alfabetisk :lol:
-Hvor er gate 14F? -Nei, det er setet ditt.
-Skal jeg sitte på seterad 36? -Nei, setet ditt er 16F, 36 er utgangen din.
-Hvorfor kan ikke jeg gå ombord nå? Nå da?... Nå? Nå er det vel klart?
-Er sete 6A vindu? Kan jeg ikke gå ombord sammen med de jeg reiser sammen med?
-Jävla skit*** va fan for idiot#¤%& driver ni på med?
-Jeg reiser så ofte at det er ikke noe problem å gå ombord først.
-Jeg hørte ikke hva du sa.
-Hvor er gate 14F? -Nei, det er setet ditt.
-Skal jeg sitte på seterad 36? -Nei, setet ditt er 16F, 36 er utgangen din.
-Hvorfor kan ikke jeg gå ombord nå? Nå da?... Nå? Nå er det vel klart?
-Er sete 6A vindu? Kan jeg ikke gå ombord sammen med de jeg reiser sammen med?
-Jävla skit*** va fan for idiot#¤%& driver ni på med?
-Jeg reiser så ofte at det er ikke noe problem å gå ombord først.
-Jeg hørte ikke hva du sa.
Men er det ikke slik det er på charter da? Halvfulle og med 5 taxfreeposer og div håndbagasje? Og når de endelig har satt seg , nei da må de opp i hylla igjen for de måtte jo ha noe som var stappa heeeelt innerst i hylla....
De gangene jeg har brukt DY til AYT så har jeg sett endel likheter fra charter flighter. Er masse tid å spare på gjøre om på boardingen ja.
Min erfaring tilsier at det er veldig liten tidsforskjell på boarding etter seterader og "boarding en masse".
Det er 2 ting som har stor påvirkning på tiden det tar å boarde et fly. Det første er antall og størrelsen på håndbagasjen. Desto mer og større håndbagasjen er desto lengre tid bruker folk for å få det inn. Med stor og tung håndbagasje beveger man seg saktere, det tar lengre tid å få det løftet opp i hattehylen og man må lete lengre etter plass. Her er jobben til gaten veldig viktig, man må være streng.
Det andre er hvorvidt folk tar hensyn til hverandre. Det er mange som står og blokkere hele midtgangen mens de kler av seg, krangler om hvem som skal sitte ved vinduet osv. Om alle 180 ombord bruker 1 minutt på slikt så sier det seg selv at boarding tar evigheter.
Man kan spare veldig mye tid ved å begrense mengden håndbagasje og litt folkeskikk og hensyn til medpassasjerer.