Bybanen hadde nok fungert fint på strekningen Byparken-Lagunen eventuelt Birkelandskrysset dersom det var en metro å mate til på Lagunen som videre hadde hatt trasse via Hop og Fjøsanger mot sentrum. Denne kunne jo grenet ved Lagunen(Rådal) med en linje mot Os og en mot Flesland.
Det blir det samme nordover, Bybanen vil fungere fint som et tilbud i Sandviken ut til NHH men også her burde det jo vært bygget en Metro med stopp i Eidsvåg før Åsane slik at denne turen hadde tatt 10-15 min og ikke rundt 25 som Bybanen vil ta.
En ting er reisetiden men det er jo direkte slitsomt når det er så mange reisende inn og ut av dørene. Kan vel sammenliknes med FBU tiden og 31 bussen fra Jernbanetorget til Fornebu.
Det blir det samme nordover, Bybanen vil fungere fint som et tilbud i Sandviken ut til NHH men også her burde det jo vært bygget en Metro med stopp i Eidsvåg før Åsane slik at denne turen hadde tatt 10-15 min og ikke rundt 25 som Bybanen vil ta.
En ting er reisetiden men det er jo direkte slitsomt når det er så mange reisende inn og ut av dørene. Kan vel sammenliknes med FBU tiden og 31 bussen fra Jernbanetorget til Fornebu.
Last edited: