Stavanger-Houston direkte?

• Thread starter Thread starter SVG
  • Start date Start date
Jeg synes virkelig at KLMs privatair-rute AMS-IAH er spennende. Men SVG? Ja, like sannsynlig som sammenlingningene over her...

Oljeprisen har fordobled seg innen tre ar.

Per idag hadde vi 121 US$ per fat.
Ökende priser -> ökende inntekter -> ökende investeringer -> ökende reisebudsjetter. Aktiviteten pa norsk sokkel er rekord-höy. Og det blir enda mere. Alle ingenörer kan glede seg...

Jeg tror SVG-HOU vi vil se i fremtida. Ikke med SAS, trolig ikke med CO. Mens kanksje kommer Privatair pa oppdrag av Statoil og Conoco Phillips. Det finnes deg de nödvendige volumer. En sak, som har faktisk forhindred dette ble den 2nde daglige flygning mellom AMS og HOU. Denne er na borte. Nökkelen henger likevel med de 2 store aktörer. Vil Statoil og Conoco har direktflygninger, vil det finne seg en lösning. Uten tvivl. Da er det bare money talks...

Husker du nyhetene fra sist maned?
LH starter MUC-Pune i India. Og det er stort sett bare en - veldig stor kunde - som garanterer for denne ruta. Mens denne kunde er sa veldig viktig for LH, at ruta fikk go-ahead foran andre ruter som har kanskje litt större potensiale i antall pax, mens ikke i inntjening...

Mens kanksje kommer Privatair pa oppdrag av Statoil og Conoco Phillips.

Det minst urealistiske forslaget. SVG-IAH som det naa trommes om kommer aldri til aa gjennomfoeres med widebody, 757 blir for langt.

Hadde det vært mer realisme i denne ruta hvis den hadde startet på OSL? StatoilHydro har, ettersom jeg skjønner, største delen av adm sittende i Oslo i tillegg til at den internasjonale avdelingen ble flyttet til Oslo fra Stavanger.

Det minst urealistiske forslaget. SVG-IAH som det naa trommes om kommer aldri til aa gjennomfoeres med widebody, 757 blir for langt.

Tommy777, nå er du helt på jordet - PrivatAir flyr da bare ikke slike farkoster. Det er 4200 nm mellom SVG og IAH, og da har i hvert fall Privatair fire forskjellige single aisle farkoster som kan benyttes:
A319LR - 48 passasjerer
BBJ - 44 passasjerer
BBJ2 - 56 passasjerer
Global 5000 - 11 passasjerer

Tommy777, nå er du helt på jordet - PrivatAir flyr da bare ikke slike farkoster. Det er 4200 nm mellom SVG og IAH, og da har i hvert fall Privatair fire forskjellige single aisle farkoster som kan benyttes:
A319LR - 48 passasjerer
BBJ - 44 passasjerer
BBJ2 - 56 passasjerer

Det er jo nettopp det Tommy sier;)

Om man googler på ABZ-IAH ser man at ryktene har gått høyt der også. City Star hadde vel de mest konkrete planene før de ga seg. Antar markedet er større derfra enn fra SVG? Kanskje SVG-ABZ-IAH hadde vært mulig? ;)

A319LR - 48 passasjerer
BBJ - 44 passasjerer
BBJ2 - 56 passasjerer

Ehhh.. Litt mye vin paa morran?? ;)

Jeg vet meget godt hva Privatair flyr, har flydd med dem flere ganger..

Jeg svarer til Richard at hans forslag er det som er minst urealistisk fordi jeg ikke tror at denne ruta kommer til aa starte. DERSOM den starter, blir det som Richard sier at den blir drevet av Privatair for oljeselskapene.
Siterer meg selv:

SVG-IAH som det naa trommes om kommer aldri til aa gjennomfoeres med widebody, 757 blir for langt.

757 blir for langt= ekskluderer CO som kandidat. Widebody= urealistisk, for lite grunnlag. Hva har man igjen da?? Alternativene du lister opp. Saa naar Avinor slaar paa tromma om denne ruten, vil den aldri bli aktuell for Hvermannsen i Stavanger. Prisene blir 40K+ t/r dersom dette blir realiteter.

Enige naa??

Ikke vær så negativ da Tommy. Kan ikke vi her borte få låv å leve i håpet om at denne ruten kommer? ^_^

Last edited:
Ikke vær så negativ da Tommy. Kan ikke vi her borte få låv å leve i håpet om at denne ruten kommer? ^_^

Vi sparer dette til seinere, i år er det OSL-BKK vi håper på, og neste år er planlagt å gå med å håpe og tro at OSL-EWR kommer eller at CAU irriterer SAS nok til at OSL blir IC-base. SVG-HOU kan vi ta i 2010.

-A

Ikke negativ, men dette har jo vaert oppe x antall ganger foer og jeg haaper seff at det blir realitet.

Og om ruten kommer, spoers det hvor mange Stavangervaeringer som tar seg raad til aa fly business til US and A

Back