Stavanger-Houston direkte?

• Thread starter Thread starter SVG
  • Start date Start date
nei trenger ikke være USairways.. men contintental kan gjøre...

men eg blir ikke overrasket dersom philadelphia-ruten går dårlig...

hvorfor på død og liv starte fra oslo ? jo fordi det er mange flere som bor der.. så hvis man starter fra oslo.. så får man noe turister på flyet.. dermed lettere å fylle opp flyet.. selskaper er avhengig at flyet er fylt opp mest mulig for at ruten ska klare å overleve..

Med så mange connections som finnes mellom Oslo og Stavanger, vil nok de passasjerene fra Oslo som uansett ville reist, finne plass!

Å ha en ekstra mellomlanding er som LN-MOW sier, bare fordyrende.

hvorfor på død og liv starte fra oslo ? jo fordi det er mange flere som bor der.. så hvis man starter fra oslo.. så får man noe turister på flyet.. dermed lettere å fylle opp flyet.. selskaper er avhengig at flyet er fylt opp mest mulig for at ruten ska klare å overleve..

Det du sier er altså essensielt at det er umulig å fly turistøstlendinger til noe annet sted i Norge for å fly over dammen, mens det faller helt naturlig for vestlendinger å fly en time østover når de skal vestover.

Jeg tipper en norsk direkterute vil være såpass dyr at turistene uansett vil fly via Frankfurt eller Amsterdam. Lite fly, få billigplasser.

Spekulere, det kan man ihvertfall.

Slankebrusmannen; du får det til å høres ut som om flyruter settes opp av veldedighet. Dersom noe lønner seg, blir det stort sett utprøvd. Og nå har det seg slik at å fly folk fra en mindre befolket by til en større en, fungerer best. Å fly folk fra en større by til en mindre by for hubbing blir jo flere seter og høyere handlingkostnader.

Nå er StatoilHydro i gang med å opprette et fast kontor i Houston. For at dette kontoret skal bli mer enn "en sjef og en sekretær" er det planlagt å legge noen funksjoner og aktiviteter dit. Jeg vet ikke hva de skal gjøre der, men det skal altså bli et skikkelig kontor der det skal drives prosjekter, forskning osv. Dette vil utvilsomt generere enda mer trafikk mellom Norge og Houston. Jeg var en tur til Houston nå for litt siden og jeg havnet ved siden av en normann da også (på KLM). Det skjer veldig ofte. Dette var på business, men jeg har også flydd monkey class med KLM til Houston og havnet ved siden av en normann..... Ikke rart de snakker om "Stavangerekspressen".

For å gjenta meg selv: Jeg forstår ikke at SAS sitter i ro og mak og lar KLM ta all denne trafikken. Det er IKKE nødvendig med flyvninger hver dag - selv vi som jobber "i oljå" klarer å planlegge møtene våre såpass.

KLM setter stadig inn større fly fra Norge til Schiphol - SAS sitter tilsynelatende og ser på... Rart.

Slankebrusmannen; du får det til å høres ut som om flyruter settes opp av veldedighet. Dersom noe lønner seg, blir det stort sett utprøvd. Og nå har det seg slik at å fly folk fra en mindre befolket by til en større en, fungerer best. Å fly folk fra en større by til en mindre by for hubbing blir jo flere seter og høyere handlingkostnader.

Er det ikke akkurat det Franfurt er? Relativt liten by som har blitt hub?

Men for å ta et mer realistisk syn på dette:

Vi har jo allerede bestemt hvem her på forumet som er kapteriner, hvem som tar handling og alt annet. Kan ikke bae forumets fiktive flyselskap bare handle to stykk 737-700 og starte ruten selv, fra SVG? ;)

-A

Er det ikke akkurat det Franfurt er? Relativt liten by som har blitt hub?

,men hvor mange bor 2-3 timer fra FRA med bil eller tog ?

Selv om SAS.IC hadde 19 maskiner ville nok ikke den ruta komme, og det er mer enn en grunn til det.

Foresten rart at KLM ikke snur litt på det og mellomlander i SVG da ?

Men for å ta et mer realistisk syn på dette:

Vi har jo allerede bestemt hvem her på forumet som er kapteriner, hvem som tar handling og alt annet. Kan ikke bae forumets fiktive flyselskap bare handle to stykk 737-700 og starte ruten selv, fra SVG? ;)

-A

He he, og dersom jeg hadde vært flåteplanlegger - hadde det
nok ikke blitt innkjøpt av noen BBJ-maskiner. Valget ville fallt
på A319CJ / A319LR over dammen.. ^_^

Nå var innlegget mitt skrevet med tanke på at konsensus i tråden var at Stavanger ville ha et større grunnlag til Houston enn Oslo har. Da bør det være likegyldig hvilken av dem som er den største byen. Den nøyaktige påstanden jeg svarer på, er at det ikke vil være mulig å få med seg turister fra Stavanger, men derimot fra Oslo; hvilket jeg ikke tror noe på, selv om det fra Nord-Norge nok er en flytur mindre til Oslo.

Ellers skal du ikke kimse av frafallseffekten av å fly en time feil vei først når det finnes alternativer.

Last edited:
Back