• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Ser både RUA og RUD flyr rundt med et rosa panel der. Sikkert flere også

Det er panelet som dekker overwing slides. Tipper de byttes ut når man overhaler slides på gitte tidsintervall, og så blir panelet og sliden ikke nødvendigvis installert på samme individ som det kom fra.
 
Re: Airbus A320neo - statustråd

Hei

Vet ikke om dette er rett plass. Bare for adm å fjerne det. Hvis det er feil plass. Men har SAS faset ut Flyet A320NEO, SE-ROH ??? I følge Planespotters.net. Så er dette flyet ute av SAS flåten nå. SE-ROH var jo ikke så gammelt fly da?? Noen som vet om dette stemmer eller ikke??
 
Re: Airbus A320neo - statustråd

Noen få A320NEO skal vel returneres til eier (leasingselskap) som en del av konkursbeskyttelsesprosessen. SE-ROH er kanskje en av disse.

Espen
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Kan se ut til at OY-KBT(A319) er tilbake i CPH produksjon i dag.
 
Last edited:
Re: Airbus A320neo - statustråd

Noen få A320NEO skal vel returneres til eier (leasingselskap) som en del av konkursbeskyttelsesprosessen. SE-ROH er kanskje en av disse.

Espen

Eieren til SE-ROH har funnet en nytt operatör for flyet, som skal i fremtida fly hos Sky Angkor som XU-730.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Hei.

Satt og googlet litt på nettet nå. På en rolig søndag. Om SAS sine gamle B737-800 fly.

Ser at både LN-RRW og LN-RRL har blitt bygget litt om . Og har blitt frakte fly nå. Begge disse to flyene fløy jo med Star Alliance farger.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Hei.

Satt og googlet litt på nettet nå. På en rolig søndag. Om SAS sine gamle B737-800 fly.

Ser at både LN-RRW og LN-RRL har blitt bygget litt om . Og har blitt frakte fly nå. Begge disse to flyene fløy jo med Star Alliance farger.


Lenge siden de gikk ut av SAS. Fargene de hadde var lite vesentlig for at de gikk ut siden SAS ikke skal ha 737 lengre….


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

LN-TUM er nå på vei fra Shannon til Ottawa som SK9149
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Hva er egentlig status på fremtiden for A319-flåten nå?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Hva er egentlig status på fremtiden for A319-flåten nå?

Uten å direkte svare på spørsmålet ditt, men i regnskapsåret 2024 skal SAS motta 12 A320neo og 1 E195 i følge Q4 rapporten. Rent mattematisk trengs jo det til å dekke opp for 8 A320 fra SmartLynx, 3 A220 fra airBaltic og 4 (eller 5?) pensjonerte 737 maskiner SAS hadde i 2023.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Med andre ord, CEO flåten blir her en stund til?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Med andre ord, CEO flåten blir her en stund til?

Det har vel ikke blitt annonsert fra SAS sin side spesifikt at A320ceo (319/320) skal ut, men generelt at Boeing og eldre flytyper byttes ut med A320neo.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Det har vel ikke blitt annonsert fra SAS sin side spesifikt at A320ceo (319/320) skal ut, men generelt at Boeing og eldre flytyper byttes ut med A320neo.

Det er riktig ,men de skal erstattes 1 for 1 med Neo/195 når de får normal drift etter Chapter 11
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Det er riktig ,men de skal erstattes 1 for 1 med Neo/195 når de får normal drift etter Chapter 11

Hur många Airbus A320NEO har SAS i orderboken som inte levererats ännu?
Det behövs väl 20-25 stycken A320NEO för att ersätta A320CEO, A319CEO, pensionerade A321CEO och 4-5 nyligen pensionerade B737-700?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Hur många Airbus A320NEO har SAS i orderboken som inte levererats ännu?
Det behövs väl 20-25 stycken A320NEO för att ersätta A320CEO, A319CEO, pensionerade A321CEO och 4-5 nyligen pensionerade B737-700?

Noen av disse er jo i praksis alt erstattet av de sist ankommende NEOene

Ellers er dette leveringsplanen fremover
 

Attachments

  • SASleveringer.PNG
    SASleveringer.PNG
    10.1 KB · Views: 821
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Ser nå ut til å være temmelig lik fordeling av antall maskiner som flys av SAS selv og det antallet maskiner som til sammen flys av Connect, Link, Xfly og Cityjet.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Ser nå at det nå for tiden kun er OY-KAR og -KAY som ser ut til å ha base i Norge og på OSL. For kun en måned siden var det hele 5 av 8 av SAS sine A320CEOer som var fast innslag her ved OSL. Er litt mer sjarm i de enn i NEOene etter min mening:) Noen som vet når CEOene evt får base på OSL igjen? :D
 
Back
Top