Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Ser nå at det nå for tiden kun er OY-KAR og -KAY som ser ut til å ha base i Norge og på OSL. For kun en måned siden var det hele 5 av 8 av SAS sine A320CEOer som var fast innslag her ved OSL. Er litt mer sjarm i de enn i NEOene etter min mening:) Noen som vet når CEOene evt får base på OSL igjen? :D

Också OY-KAU ser ut att ha Oslo som bas
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Spørsmål til dere som har fulgt med i detalj på SAS’ operasjoner lenger enn meg: var SAS Connect på norsk innenriks i greie i fjor sommer? Ser EI-SIG har operert som en normal SAS proper maskin til blant annet Evenes i dag, og morgenturen til AMS har også gått med Connect maskiner en del dager nå. Er dette startfasen på Connect-ifisering på OSL også? Og sidespørsmål: leser man gamle saker står det at Connect skulle få en skikkelig OSL base for noen år siden. Hvorfor har det ikke blitt slik?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Spørsmål til dere som har fulgt med i detalj på SAS’ operasjoner lenger enn meg: var SAS Connect på norsk innenriks i greie i fjor sommer? Ser EI-SIG har operert som en normal SAS proper maskin til blant annet Evenes i dag, og morgenturen til AMS har også gått med Connect maskiner en del dager nå. Er dette startfasen på Connect-ifisering på OSL også? Og sidespørsmål: leser man gamle saker står det at Connect skulle få en skikkelig OSL base for noen år siden. Hvorfor har det ikke blitt slik?

EI-SIG är dryleasad från Connect till Scandinavia
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

EI-SIS ser ut til å fly for svensk produksjon om dagen og gjør i dag bla SK899/898 som er ARN-BGO-ARN. Ikke ofte man ser busser på den ruten.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

EI-SIS ser ut til å fly for svensk produksjon om dagen og gjør i dag bla SK899/898 som er ARN-BGO-ARN. Ikke ofte man ser busser på den ruten.

EI-SIS flyr for det for Connect.

Kun SIO og SIG, som akkurat nå fly for Scandinavia, såvidt jeg klarer å se.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Riktig. Sikkert nevnt tidligere, men hva er årsaken til at Connect ikke opererer Norske ruter, men ofte er å se på feks Svensk innenriks?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Riktig. Sikkert nevnt tidligere, men hva er årsaken til at Connect ikke opererer Norske ruter, men ofte er å se på feks Svensk innenriks?

Connect har vel baser LHR, CPH og ARN, så da blir det vel mest derfra.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Det riktige blir vel da å spørre om det er en spesiell årsak til at Connect ikke har en norsk base?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Er det noen fast opplegg på hvilke flighter og ruter SAS Mainline og SAS Connect flyr, eller er dette noe som endres fra dag til dag alt etter operasjonelle forhold (aka hvilke fly invalid/ reg er hvor)?
Det samme for SAS Link vs wetleasene.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Og det står at den flighten flys av Connect? Ser alle flygninger med KAU er merket med «Flys av SAS connect».
 

Attachments

  • IMG_6442.jpg
    IMG_6442.jpg
    60.8 KB · Views: 919
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

EI-SIS flyr for det for Connect.

Kun SIO og SIG, som akkurat nå fly for Scandinavia, såvidt jeg klarer å se.

Egentlig ikke noe oppsiktsvekkende. Skal SAS få synergi effekt ut av SAS Main , Connect , Link og Citijet operasjonene vil man i tiden fremover se stadig rokkeringer av flymateriell mellom selskapene.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Og det står at den flighten flys av Connect? Ser alle flygninger med KAU er merket med «Flys av SAS connect».


Tror det er en feil i systemet, da den ikke flyr for Connect
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Ser nå at det nå for tiden kun er OY-KAR og -KAY som ser ut til å ha base i Norge og på OSL. For kun en måned siden var det hele 5 av 8 av SAS sine A320CEOer som var fast innslag her ved OSL. Er litt mer sjarm i de enn i NEOene etter min mening:) Noen som vet når CEOene evt får base på OSL igjen? :D

Nå er det jo ganske fleksibelt hvilke maskiner som har "base" hvor.

OY-KAN: Flyr fra OSL nå, men var på CPH frem til for en uke siden
OY-KAP: ARN
OY-KAR: Virker ha gått motsatt vei av KAN så CPH nå etter ha vært på OSL
OY-KAS: ARN
OY-KAT: CPH
OY-KAU: OSL (men stadig innom både ARN og CPH)
OY-KAW: ARN
OY-KAY: Tja, si det, OSL frem til månedsskifte. Men mye ut fra CPH også.

Så virker litt som ARN har 3 maskiner, mens OSL/CPH "deler" på de 5 andre. Også slynges de jo stadig innom andre baser og flyr f.eks OSL-CPH-AMS-CPH-OSL.


Alle 4 A319 har vært på OSL den siste tiden.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Ser SAS A321LR SE-DMO har fløyet litt intra-Europeisk i helgen. Søndag fløy maskinen CPH-HEL-CPH-AMS-CPH.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Ser SAS A321LR SE-DMO har fløyet litt intra-Europeisk i helgen. Søndag fløy maskinen CPH-HEL-CPH-AMS-CPH.

Nå er jo dette ikke en cargo maskin, men hvordan er det, får man plass til litt mer post og ehandelsvarer i denne enn en A320? Selv med ekstra tanker som tar opp plass.
 
Re: SAS og Braathens med langsiktig wetlease

Det er vel ikke eget Crew for A319 i SK?

Disse 4 maskinene blir vel bare erstattet av de de kommende neo maskinene, slik resten av ceo flåten har blitt?

Men et hull blir det, fra 122 seter i E195 til 180 i neo. A319 ligger jo midt i mellom med 150.
 
Last edited:
Back
Top