Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc
For gøy har jeg da sammenlignet tirsdags 1/7 med lørdag 26/6 men også en tirsdag i februar (endring fra lørdag/endring fra FEB)
OSL:
SAS: 62 (+19/-18) (ink 1 LH)
SZS: 5 (-2/-2)
Link: 29 (+9/+21)
CityJet: 1 (-6/+0))
ARN:
SAS 30 (+5/+1) (0 LH)
SZS: 33 (+2/-10)
Link: 1 (+1/+0)
CityJet: 14 (+4/+8)
Braathens: 21 (+5/+1)
CPH:
SAS: 44 (+6/+13) (ink 8 LH)
SZS: 31 (+5/-1)
Link: 21 (-4/+3)
Cityjet: 26( +1/+3)
Braathens: 18 (+5/+8)
Jettime: 6 (+0/+4)
Andre utenfor baser: GOT 3x Connect, TRD: 1 SK og 2 CityJet, BGO: 1 SK og 5 Cityjet, SVG: 2x SK og 6 Cityjet. TOS og KRS: 1x SK hver
Noen punket å trekke frem:
Frekvensene vs februar er ikke veldig forskjellig, men vesentlig større gjennomsnittslengde, innen Europa, så produksjonen er mye høyere. Men er enda flere lengre turer på lørdager, og dermed releativt sett færre avganger.
Link brukes i praksis ikke på ARN, bare en og annen slenger fra CPH.
Trafikken utenfor hubbene er vesentlig større i helgene, og i ukedagene er det primært regional i Norge med cityjet.
Cityjet er stort sett innom OSL i helgene.
Link brukes tydeligvis for å holde frekvensen på business ruter "off season", både fra CPH og OSL. I tilleg til å ta seg av tynnere ruter.
Braathens ATR produksjon dras betydelig ned i helgene.