Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Det har vel vært planlagt siden wetlease avtalen ble signert at noen SVG-CPH avganger i sommer går med Braathens/ATR.Kanskje det var spesielt lørdager. WIF skulle vel forøvrig fly noen rundturer SVG-OSL lørdager i sommer med DH8D som jeg antar blir for Norwegian?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Det var i går, søndag at Braathens opererte CPH-SVG.

WF på BGO-OSL på lørdager. Men de avgangene kommer ikke opp i Norwegian appen av en eller annen årsak.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

WIF skulle vel forøvrig fly noen rundturer SVG-OSL lørdager i sommer med DH8D som jeg antar blir for Norwegian?

WF på BGO-OSL på lørdager. Men de avgangene kommer ikke opp i Norwegian appen av en eller annen årsak.

Det er Widerøe for seg selv (WF-rutenummer) de opererer OSL-BGO/SVG/TRD på lørdager (/søndag) fra 28. juni ut sommerprogrammet. Men det er for å avlaste Norwegian som heller kan bruke sine fly til Syden, per i dag kan man kun booke Norwegian på Norwegian sine sider, men med det nye bookingsystemet de nå har gått live med er det ikke lenge til også Widerøe selges på Norwegian.no.

Men OT her nå.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

For gøy har jeg da sammenlignet tirsdags 1/7 med lørdag 26/6 men også en tirsdag i februar (endring fra lørdag/endring fra FEB)

OSL:
SAS: 62 (+19/-18) (ink 1 LH)
SZS: 5 (-2/-2)
Link: 29 (+9/+21)
CityJet: 1 (-6/+0))

ARN:
SAS 30 (+5/+1) (0 LH)
SZS: 33 (+2/-10)
Link: 1 (+1/+0)
CityJet: 14 (+4/+8)
Braathens: 21 (+5/+1)

CPH:
SAS: 44 (+6/+13) (ink 8 LH)
SZS: 31 (+5/-1)
Link: 21 (-4/+3)
Cityjet: 26( +1/+3)
Braathens: 18 (+5/+8)
Jettime: 6 (+0/+4)

Andre utenfor baser: GOT 3x Connect, TRD: 1 SK og 2 CityJet, BGO: 1 SK og 5 Cityjet, SVG: 2x SK og 6 Cityjet. TOS og KRS: 1x SK hver

Noen punket å trekke frem:
Frekvensene vs februar er ikke veldig forskjellig, men vesentlig større gjennomsnittslengde, innen Europa, så produksjonen er mye høyere. Men er enda flere lengre turer på lørdager, og dermed releativt sett færre avganger.
Link brukes i praksis ikke på ARN, bare en og annen slenger fra CPH.
Trafikken utenfor hubbene er vesentlig større i helgene, og i ukedagene er det primært regional i Norge med cityjet.
Cityjet er stort sett innom OSL i helgene.
Link brukes tydeligvis for å holde frekvensen på business ruter "off season", både fra CPH og OSL. I tilleg til å ta seg av tynnere ruter.
Braathens ATR produksjon dras betydelig ned i helgene.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

KBO, KBR og KBT flys til CPH i morgen, så dett var dett med 319-produksjon i Norge, hvertfall på en god stund


Ser ut som KBT har fløyet «fast» fra OSL de siste par dagene.
 
Back
Top