Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Kan vel ha en naturlig forklaring i at det knapt er noen 737 i drift lenger?

I følge planespotters er det fortsatt 8 gamle 737-800 igjen, og 8 like gamle 319, så helt moderne er de vel ikke enda. Men går rette veien!
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

I følge planespotters er det fortsatt 8 gamle 737-800 igjen, og 8 like gamle 319, så helt moderne er de vel ikke enda. Men går rette veien!


Hos hvem?

SAS har nå ingen 737-800 lenger i drift og kun 4 A319. Men du tenker kanskje på A321, som de også har 4 av
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

I følge planespotters er det fortsatt 8 gamle 737-800 igjen, og 8 like gamle 319, så helt moderne er de vel ikke enda. Men går rette veien!

SAS har forlengst fløyet sin siste flight med -800. Men det er fortsatt 6 -700’er igjen. Kun 5 i trafikk, da 1 kun flyr for Forsvaret som ambulansefly.

Og Planespotters er korrekt, så du blingset nok litt.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Tastefeil, skulle stå 700.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Er flere "odde fugler" det SAS trenger nå?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

I denne artikkelen skrives det at Novair sine to A321neo skal til SAS. Er det noe hold i dette, eller er det et påfunn fra journalisten?

https://flysmart24.no/2023/02/14/charterflyselskap-legges-ned-mistet-jobb-for-apollo/

Uten å overhode vite svaret. Kan det komme fra en misforståelse baser på at SAS skal ta over deler av trafikken men sine eksisterende A320neo?

Er flere "odde fugler" det SAS trenger nå?

Samme motorer, type rating etc
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

To bastarder inn i SAS-flåten altså? Eller starten på en ny flytype inn i flåten med en økning i antallet individer på sikt? Virker lite tillitsvekkende og litt typisk SAS hvis dette medfører riktighet.

Espen


Ny og ny. Forskjellen på en A320neo og A321neo er minimal
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Samme motorer, type rating etc

Med 200 seter må den da få en unødig høy setekostnad vs en 320neo med 180 seter.
Om de setter inn flere seter enn dette blir det noe mer logistikk ettersom de må ha en CC ekstra vs øvrige fly, men det er kanskje peanuts?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Går jo 200 seters 321CEO mellom hovedstedene nå. Men får de fullt lass med disse hver gang?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

I følge planespotters er det fortsatt 8 gamle 737-800 igjen, og 8 like gamle 319, så helt moderne er de vel ikke enda. Men går rette veien!

Planespotters nå, 14/2 22:58:
737: -700: 6 i drift, -800 2 parked
319: 4 i drift.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Med 200 seter må den da få en unødig høy setekostnad vs en 320neo med 180 seter.
Om de setter inn flere seter enn dette blir det noe mer logistikk ettersom de må ha en CC ekstra vs øvrige fly, men det er kanskje peanuts?

Novair sine A321neo har 221 seter, men blir sikkert fjernet noen rader vil jeg tro.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

To bastarder inn i SAS-flåten altså? Eller starten på en ny flytype inn i flåten med en økning i antallet individer på sikt? Virker lite tillitsvekkende og litt typisk SAS hvis dette medfører riktighet.

Espen

A321LR är också en A321NEO med extra tankar i lastrummet.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Med 200 seter må den da få en unødig høy setekostnad vs en 320neo med 180 seter.
Om de setter inn flere seter enn dette blir det noe mer logistikk ettersom de må ha en CC ekstra vs øvrige fly, men det er kanskje peanuts?


40 flere seter, sånn pluss minus, til nå som har en marginal høyere trip kost. Det blir endel lavere setekostnad.

Kabinansatte er så billig at det koster ikke mye gå fra 4 til 5
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Planespotters nå, 14/2 22:58:
737: -700: 6 i drift, -800 2 parked
319: 4 i drift.

-RRE og -RRH står på OSL og kan brukes om det er behov enda.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Det rosa greiene har den hatt lenge, men tror det er på selve kroppen og ikke vingen? Aner ikke hva det er for noe.


Ser både RUA og RUD flyr rundt med et rosa panel der. Sikkert flere også
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

A321LR är också en A321NEO med extra tankar i lastrummet.

Jeg mener det likevel vil bli to fly utenfor SAS-standarden. Men det kan muligens omkonfigureres etterhvert. Tenker på galley, toaletter osv.

Espen
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Forskjellig galley og toaletter koster lite. Burde ikke være et stort problem for noen som hadde Airbus321, MD80/90 og 737 samtidig.
 
Back
Top