Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Tipper vi ser 30 tommer hos DY siden de sier 30-31. Dvs ca 5 viktige cmo pp til SK.

Setenes utforming har også mye å si her. Personlig tipper jeg at opplevd forskjell blir minimal for de feste, men opplevelsen av et nytt og moderne fly veier opp for marginalt mindre beinplass. Personlig er jeg mer bekymret for plassen i bredden.
 
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Da er totalt 8 787-8 bestilt av Norwegian. :D
 
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Beklager, fant riktig tråd og flytter post.
 
Last edited:
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Hva med OSL - SIN? ;-)

Blir spennende å se hvor mange fler bestillinger som kommer og hvilke ruter det blir. Noen som vet ca. byggetid på Norwegians 787 fra første skrue?
 
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Norwegian (DY, Oslo Gardermoen (OSL)) has signed a lease agreement with ILFC for two additional B787-8s to be delivered in 2014. It now has three B787-8s on order and signed lease agreements for another five aircraft. The first aircraft is currently expected to be delivered in November with first flights from Oslo Gardermoen (OSL) to Las Palmas Gran Canaria International (LPA) and New York John F. Kennedy International (JFK) scheduled from December 2.
Da må vel snart billettsalget begynne :)
https://www.ch-aviation.ch/portal/newsletter.php?view=32
 
Last edited:
Norwegian selv har opplyst at det første flyet kommer i 1. kvartal 2013, så dette stemmer neppe
 
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Dæven... Hadde vært gøy om det stemte. Kunne gjerne fløyet 787 til LPA i Januar.
 
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Kan det ha skjedd at DY har fått delivery slotts av feks AI som har andre ting å tenke på om dagen?
 
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Kan det ha skjedd at DY har fått delivery slotts av feks AI som har andre ting å tenke på om dagen?

Nei, saken med Air India er at de krangler med Boeing om regningen. Finansiering er på plass, like så behovet, da de skal brukes til å erstatte mindre effektive og mindre egnede fly. De har ikke sagt fra seg leveranser eller bestillinger, men de er ikke enig med Boeing om eventuell kompensasjon, hvilket hverken er første eller siste gang Boeing har opplevd i forhold til sine kunder.
 
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Noen som kan fortelle meg hva Innovata-systemet er?
 
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

De flightnummerene stemmer jo overhode ikke med noe Norwegian bruker idag. Flighter OSL-LPA er jo DY1816 og charter flighter er er jo DY9xxx. Blir skeptisk til artikkelen spesielt når andre interne systemer ikke sier noen ting.
 
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

DY har jo i dag flightnummer "over hele linja", så akkurat det er jo kanskje ikke så merkelig.
Men tidene virker litt rare. Kan det være så enkelt som at man sitter og leker med ruteprogrammet og så har noe blitt lastet opp / tilgjengeliggjort for allmenheten ved ett uhell? Vil jo i så fall ikke være første gang noe sånt skjer.
 
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Kan det ikke være at DY planlegger å fly med tomme fly for å trene opp crew, og dermed opererer til andre tider og med andre rutenummer?
 
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

DY Longhaul har i sin AOC-søknad nevnt både B787 og B737. Kanskje de starter opp med 737 for en periode for å klargjøre både organisasjon og operasjon?
 
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Kan det ikke være at DY planlegger å fly med tomme fly for å trene opp crew, og dermed opererer til andre tider og med andre rutenummer?
DY kommer neppe til å trene på strekningen OSL-LPA. På den type trening er det vel antall takeoff og landinger som teller, og med pax ombord blir det vel litt som AirFrance som fløy frem og tilbake til Heatrow, dvs fra OSL til ARN, CPH og de største norske byer.

DY Longhaul har i sin AOC-søknad nevnt både B787 og B737. Kanskje de starter opp med 737 for en periode for å klargjøre både organisasjon og operasjon?
Med såpass liten 787 flåte vil de være veldig hemmet ved tech. Det kan være greit å ha muligheten til å sette inn 737 dersom behovet skulle være prekært. Det blir jo et par timer ekstra flytid, pga mellomlanding, men det kan jo være bedre en 4 dager forsinkelse.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top