• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Norwegian börjar förbereda sig för 787

Hvordan gjør de det med piloter? Er nok ikke så mange ledige på markedet med en 787 rating i hånda...:)
 
Re: Norwegian börjar förbereda sig för 787

"Cabin Crew B787 based in Norway"

Der ble vel spekulasjonene om utenlandsk crew stoppet?
 
Re: Norwegian börjar förbereda sig för 787

"Cabin Crew B787 based in Norway"

Der ble vel spekulasjonene om utenlandsk crew stoppet?

Dette er vel mer av en administrativ og opplæringsstilling, er det ikke? Hvor cabin crew etterhvert vil bli basert vet vi vel fortsatt lite om.
 
Re: Norwegian börjar förbereda sig för 787

"Cabin Crew B787 based in Norway"

Der ble vel spekulasjonene om utenlandsk crew stoppet?

Nå står det vel Chief Cabin Crew i annonsen, så er det vel ikke overraskende om akkurat den stillingen blir besatt av en skandinav.
 
Re: Norwegian börjar förbereda sig för 787

Ansettes gjennom et byrå ... rishworth aviation .. tungt repesentert i Asia.

Nå står det "permanent direct employment", så jeg antar at personen skal ansettes i Norwegian? At man bruker byråer som assistanse i en ansettelsesprosess er jo ikke noe nytt.
 
Last edited:
Re: Norwegian börjar förbereda sig för 787

Ja, denne personen skal ansettes direkte i Norwegian (men har de ikke egen personalavdeling, da?). men jeg tenkte mer på de som kommer etter ...
 
Re: Norwegian börjar förbereda sig för 787

Ja, denne personen skal ansettes direkte i Norwegian (men har de ikke egen personalavdeling, da?). men jeg tenkte mer på de som kommer etter ...

Ja, det er nok en rimelig tanke i forhold til neste steg. Asia, Sverige eller England...;)
 
Re: Norwegian börjar förbereda sig för 787

Kjos har vel sagt at man tenker seg dette "nye " long haul selskapet bli skilt ut i et eget datterselskap - men fremdeles med norsk AOC. (Sikkert smart - all den tid satsingen på long haul er risikabelt og kan dra med seg "main-Norwegian" i dragsuget om det skulle gå dårlig).

Jeg vil heller ikke bli overrasket om man sjekker ut et mindre antall eksisterende CA'er / ansetter et mindre antall norske CA'er, for å holde den norske "profilen" (en norsk stemme på PA'en). At man dermed ansetter en kjerne med skandinaver for å holde dette sammen er vel rimelig å anta.

Tally-Ho
 
Re: Norwegian börjar förbereda sig för 787

Behövs det verkligen en "norsk" profil?
På ARN baserade DY kärror snackas det ingen norska. Det fungerar alldeles utmärkt med svenska och engelska :)
Ett inspelat meddelande på norska kan det säkert bli.

Jag tror Kjos kommer satsa på CC från billiga länder i östeuropa/asien till interkont flottan.
 
Re: Norwegian börjar förbereda sig för 787

Han mener nok skandinavisk .. og ja, jeg tror også de vil ha skandinavisktalende ombord sålangt mulig. Sannsynligvis en skandinavisk purser..
 
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Første avgang blir DY7001 kl. 17:30 Oslo-New York 30. mai 2013. Prisen starter på 999 kr., og Premium starter på 5830 kr. Ruten blir fløyet tre ganger i uken (tirsdager, torsdager, søndager). Det samme gjelder New York-Stockholm (mandager, onsdager, fredager).

Oslo-Bangkok vil gå som DY7201 kl. 14.30 fra 1. juni 2013. Prisene starter her på 1499 kr. mens Premium starter på kr. 5999. Ruten vil bli fløyet tre ganger i uken (mandager, onsdager, lørdager). Det samme gjelder Stockholm-Bangkok (tirsdager, torsdager, lørdager).

Man kan for hhv. 399 kr. (New York) og 499 kr. (Bangkok) få to måltider, bagasje og setereservasjon. Billigste tur/retur New York vil dermed være 2 627 kr. alt inkludert og billigste tur/retur Bangkok vil være 4 025 kr.

Billettene er i salg.
 
Last edited:
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Flyet går hjem fra Bangkok 0730 på morgenen? Veldig tidlig, og lang dagtur hjem.
Vanskelig å komme seg til Bangkok fra ferieøyene sør så tidlig
 
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Det vil si de vil ha fått levert en maskin til i tillegg til den første som skal komme i april innen den tid
 
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Oslo – Bangkok eff 01JUN13
DY7201 OSL0900 – 0030+1BKK 787 3*
DY7201 OSL1430 – 0600+1BKK 787 136

DY7202 BKK0200 – 0845OSL 787 4*
DY7202 BKK0730 – 1415OSL 787 247

DY7201/7202 from 24JUN13 operates Day 136 (Day 247 from BKK)
*Day 3 service with this schedule operates from 01JUN13 to 23JUN13

Oslo – New York JFK eff 30MAY13
DY7001 OSL1730 – 1930JFK 787 47
DY7002 JFK2100 – 1020+1OSL 787 15

DY7001/7002 from 25JUN13 operates Day 247

Stockholm – Bangkok eff 20JUN13
DY7205 ARN1450 – 0600+1BKK 787 246
DY7206 BKK0730 – 1345ARN 787 357

Stockholm – New York JFK eff 31MAY13 (Day 3 from 26JUN13)
DY7005 ARN1705 – 1930JFK 787 15
DY7006 JFK2100 – 1045+1ARN 787 47

DY7005/7006 from 25JUN13 operates Day 135

http://airlineroute.net/2012/11/08/dy-787-may13/
 
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Godt at planene endelig ble offentlig lansert og at billettsalg har startet. Men oppstart til BKK og JFK var jo ingen overraskelse. Får se om Kjos lanserer noen flere nyheter etterhvert. Uansett er "nye ruter" godt nytt for både OSL og ARN.
 
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Får se om Kjos lanserer noen flere nyheter etterhvert.

I følge Norwegian så forventes det tredje flyet å bli levert november 2013. Så får man se om det betyr ny rute eller økt frekvens
 
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Godt at planene endelig ble offentlig lansert og at billettsalg har startet. Men oppstart til BKK og JFK var jo ingen overraskelse.

Det er jo begrenset hva man får til med to fly .... ;)

Kjos har lært av Widerøe. Ekspander stille og forsiktig. Ikke så sexy, men det virker. :colgate:
 
Back
Top