Starbucks kommer til OSL

Ligger vel an til en kveldstur til OSL når den åpner tenker jeg. Blir en dyr kaffe....

Gratulerer! Får håpe de norske baristaene blir flinkere enn de andre nordiske høres ut til å være ...

Gratulerer! Får håpe de norske baristaene blir flinkere enn de andre nordiske høres ut til å være ...

Tror ikke det står på Baristaene, de holder svært høy standard ihvertfall i Norge - derimot operasjonelle standarder en del steder er skremmende dårlig....

Kjekt for OSL dette her. Er vel bare begynnelsen. Å besøke en SB når man er innom en eller annen hub i Europa har liksom blitt tradisjon.

Supert at OSL vokser også når det gjelder serveringstilbud etc. Men jeg ville nok også foretrukket å ha den etter security ja, jeg er hvert fall ikke den som bruker caféer og serveringstilbud når jeg ankommer til OSL.

*gjesp* Nok en midt på treet kaffekjede i Norge, som vel ikke tilfører noe annet nytt enn et merkenavn. Den erstatter vel den kaffebaren som allerede er på ankomst?

Glimrende. Er selv en stor fan av Starbucks. Litt dumt at filialen åpner i ankomsthallen, men men.

Tror ikke det står på Baristaene, de holder svært høy standard ihvertfall i Norge - derimot operasjonelle standarder en del steder er skremmende dårlig....

Jo, alt står og faller på baristaene. Greit nok at Norge har verdens beste baristaer (vi får alltid toppplasseringer i mesterskap), men det hjelper ikke hvis de som betjener maskinene på den lokale kaffebaren ikke har den kompetansen som trengs (og det finnes det en drøss eksempler på). Så velger Starbuck's å stille kompetansekrav, ev. å kurse de som jobber der, så blir det bra (for det er vel ikke råvarer eller utstyr det står på). Ellers ikke.

Tror han misforsto meg litt. Jeg mente de øvrige Starbucks-baristaene i Norden, som jeg har sett andre klage på her på forumet ... jeg har gode erfaringer ellers.

...jeg tenker mere på rutinene som er det som ofte svikter i andre konsesjons opererte Starbucks - spesiellt rengjøring og kalibrasjon av Espresso maskinene (kalibrering er veldig viktig ved skiftende værforhold (vet at dette høres rart ut - men har selv sett de tildels ekstreme forskjellene under forskjellig værforhold)), så en skal ikke nødvendigvis skyte på baristaene ;-)

Back