• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

star alliance flybillet bestilling

B767

ScanFlyer Gold
Når man ska feks bestille flybillet hos SAS til Egypt, men sas ikke har direkterute til Egypt. Men vet at både SAS og Egypt Air er med i star alliance..

Hvorfor kan man da ikke søke etter flybillet til Kairo i sas sine bestillingsside??

Hva har man star alliance for ?

Alle selskapene viser frem sine egne ruter, men SAS er eksepsjonelt dårlig til å selge andre selskapers billetter. Lufthansa selger billetter til flere partnere på sine nettsider.

Jeg opplevde akkurat det motsatte en gang; Skulle fly til CPH, og videre til SEA, men SAS ville kun sende meg med Widerøe (fra Torp). Widerøe.no ble redningen.

Jeg opplevde akkurat det motsatte en gang; Skulle fly til CPH, og videre til SEA, men SAS ville kun sende meg med Widerøe (fra Torp). Widerøe.no ble redningen.

Så Widerøe ville ikke sende deg med Widerøe??:8::8:

BF:cool2

Så Widerøe ville ikke sende deg med Widerøe??:8::8:

BF:cool2

Jo.. SAS ville kun sende meg med WF fra Torp, mens hos Widerøe kunne jeg velge mellom både SAS og Widerøe fra henholdsvis OSL og TRF..

SAS har mange gange prøvd å sende meg CPH-TRF-TRD, med en del timers venting på TRF. Heldigvis har jeg oppdaget det i tide alle gangene. Hadde ikke vært noe gøy å komme fra USA med en bra dose jetlag for så å sitte 4-5 timer på "spennende" Torp.

Min erfaring er at selv for rene SAS-routinger så er ikke sas.no det beste stedet å bestille.

Back